Naar eigen kamer, maar hoe omgaan met voedingssignaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tinus, 28 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze zoon is nu 2,5 week oud en we willen hem binnenkort op zijn eigen kamer te slapen leggen (hij slaapt nu bij ons op de kamer). Ik geef borstvoeding en 's nachts komt hij na 4 a 5 uur voor een voeding. Nu word ik wakker van smekgeluidjes van hem, maar als hij op zijn eigen kamer slaapt is dat wat moeilijker te signalen. Hoe doen jullie dit? Ik wil het niet zo ver laten komen dat hij gaat huilen van de honger (dat doet hij ook niet zo snel 's nachts) en een babyfoon kan, maar ik wil juist niet elk geluidje horen voor mijn eigen nachtrust. Wie heeft er tips?

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    mmm, ik werd meestal een paar minuten voor lars wakker, leek wel een ingebouwde wekker :) nou kon je bij lars de klok er op gelijk zetten, 12 uur de laatste, was ie stipt 4 uur wakker :D

3. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    onze kamers grenzen aan elkaar, en zijn deurtje niet in deurslot, en dat van ons ook niet. we konden hem goed horen. hij maakte dan wel iets meer geluid dan smakgeluidjes ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik word net als Fioon vaak wakker voordat Eva wakker wordt. En anders word ik wakker als ze huilt. Die eerste hongersignalen hoor ik dus nooit ;) (zodra ze wakker wordt leg ik haar aan, ze wordt nl. alleen wakker om te eten)

5. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmm, ik denk dat ik het maar moet gaan proberen. Vannacht was Gijs ook weer zo onrustig vanwege zijn darmpjes, hij maakt dan veel kreungeluiden, maar slaapt wel gewoon door. Ik helaas niet... Dus morgen gaat hij denk ik naar zijn eigen kamertje. Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier liggen ze ook op hun eigen kamertje, en wij op onze eigen kamer. Bij hun zit de deur dicht en bij ons ook. Wij horen idd die allereerste smak geluidjes niet, maar niet snel daarna word er niet echt gehuild maar "gejengelt" dan worden we wakker en weten we dat het weer tijd is ;) . En ja, komen we niet binnen de "jengeltijd" dan word het krijsen, maar dat zijn we toch bijna altijd voor.
    Succes, en een babyfoon naast je bed lijkt me ook niks (wij hebben er niet eens een ;) )

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    vaak voel ik het ook aan voor hij wakker word en anders word je vanzelf wel wakker gemaakt!

Test het gewoon een keer, komt vast wel goed :)

8. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

Ik heb wel een babyfoon omdat we hier altijd de 2 aircos aanhebben en dan hoor je niets! Maar ik moet zeggen dat ik niet wakker meer wordt van de kleine geluidjes! Daar raak je aan gewend! Laura was 3 weken toen ze haar eigen bedje en kamer inging!

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb wel de babyfoon naast ons bed. Ook omdat wij op zolder slapen. Ik hoor eigenlijk geen andere geluiden dan zijn gesmak of gejengel.

10. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Ook een babyfoon. Ik wordt ook niet wakker van de kreun geluidjes. Alleen als Eefje huilt dan spring ik uit bed en ga ik snel de voeding klaar maken. Of als het nog heel vroeg is de speen er even in.
    Ik ben in ieder geval blij dat ze de babyfoon hebben uitgevonden. Zou niet meer zonder kunnen.

Deel Deze Pagina