Mijn dochter is 6 weken en slaapt naast mij in een bedje. Nu is het zo dat ik nog 2 kinderen heb en overdag dus niet kan bijslapen. Ze slaapt snachts goed (wordt nog wel wakker door voeding) alleen lig ik dus bij elke zucht wakker. Ze slaapt ook goed in, soms moppert ze wat maar ze is meestal binnen een paar minuten vertrokken. Ik wil haar dus op haar eigen kamer leggen zodat ik eigenlijk ook kan slapen. Ik vind ik het nog wat vroeg alleen, maarja ik heb met 3 kinderen ook mijn slaap nodig.
Doen waar jij je goed bij voelt! Hier slaapt de kleine man vanaf dag 1 op zijn eigen kamer, naast die van ons en de deuren open. Ik slaap anders ook niet of slecht en nu hoor ik hem ook echt wel! (Maar minder, zodat ik kan slapen ivm elk zuchtje horen)
Doen! Mijn zoontje slaapt ook al een tijdje op zijn eigen kamer en dat gaat echt veeeel beter voor zowel mijn zoontje als voor mijn man en mij.
Ga het proberen vanavond. Vind het spannend! Gek genoeg heb ik dit dus al 2x gedaan en kan me niet herinneren dat ik het zo spannend vond. Ze ligt of steeds dicht bij ons gelukkig.
Gewoon doenwaar je je goed bij voelt. Mijn dochter slaapt ook al vanaf 3 weken op haar eigen kamertje omdat ik van elk geluidje wakker werd.
Mijn mening is dat het juist naturlijk is dat je haar hoort, maar als het je zo erg belemmert dat je niet meer (goed) functioneerd, tja wat houd je tegen dan, lekker in eigen kamertje! Ik heb mn jongste bij ons in bed, van te voren ook niet gedacht maar dit werkt het beste, en echt, ik slaap al zoveel beter als de eerste weken, je went er echt aan. Maar nogmaals, doe wat jij wilt, het mag gerust. Zou wat zijn
Gewoon doen. Ik heb mn zoontje ook naar zn kamertje gedaan om de zelfde reden, oke maar 1 ouder kindje maar verder... We slapen nu allemaal beter en ik hoor hem bij de eerste kick al.
Ze raden aan samen te slapen, juist omdat je snel wakker wordt en je kindje zo niet in een te diepe slaap zou komen, maar gezien ze al 6 weken is en je ervan wakker ligt zou ik het ook doen. Mocht je haar te erg missen, kan ze altijd weer terug Hier slapen we nog altijd samen. Deels ruimtegebrek, maar ook omdat het fijner voelt.
Het is op zo'n jonge leeftijd ook makkelijker om naar een eigen kamer te gaan ipv een half jaar. Zou het gewoon doen! Mijn dochter sliep met 3 weken op haar eigen kamer en sindsdien slaapt ze door.
Ze ligt nu op haar kamer en kijk nog even tv...pffff heb er zenuwen van. Gek hè!! Zo lekker douchen en dan hopelijk een rustige nacht
Hier ook vanaf 6 weken op eigen kamer. Geen problemen mee gehad. Hij sliep toen wel al door, misschien dat dat een verschil maakt. Hopelijk gaat het goed vanavond! Succes!
Ze gaf even 1 keer een kik, niet echt huilen maar mopperen. Speentje in en nu slaapt ze. Onze bovenverdieping heeft 3 slaapkamers waarvan er eerst van 2 kamers, 1 grote was gemaakt. Dit was onze slaapkamer, en hier hebben we ook de kamer van de oudste gedaan. Nu zit er weer een wand tussen maar toen alleen voor de helft van de kamer (hopelijk snappen jullie het). Toen de oudste dus naar zijn kamer ging lag hij praktisch nog bij ons. Veel minder eng. Zij heeft echt haar eigen kamer. Ze is echt de makkelijkste van de drie en ben het meest voorzichtig met haar. Niet teveel indrukken op een dag, rustig voeden en slapen etc. Terwijl de middelste een huilbaby was. Maar ik werd daar juist makkelijk van omdat hij toch overal en altijd huilde. Ze huilt bijna nooit en als ze dan huilt dan vind ik het echt zielig. Ja weet het ben nu echt een watje haha
Hier lag ze na 2 dagen al op haar eigen kamer, we sliepen toen alle 3 beter dan dat zij nog bij ons lag, nooit problemen mee gehad.