Hoe valt jullie baby in slaap?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roze78, Jul 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Ik ben benieuwd hoe jullie kleintje in slaap valt. Mijn meid is nu 4 maanden. Ze valt best makkelijk in slaap. Heel schattig, ik hou mijn hand tegen haar gezicht aan en die omklemt ze dan met beide armen. Zo valt ze in slaap. Het is wel heel lief, maar ik moet wel echt wachten tot ze slaapt. Soms is dat twee minuten, maar soms wel twintig... Ze kan dus niet echt zelf in slaap vallen, als ik wegga zet ze het op een huilen. We hebben wel een muziekje aan, de cd van Woezel en Pip. Daarvan zing ik altijd de eerste paar liedjes mee.
    Hoe doen jullie dat? Heb je ook een muziekje of mobiel aan ofzo? Laat je de kleine wakker alleen of wacht je ook tot hij/zij in slaap valt?

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Dax gaat overdag 2 keer naar bed. Dan doen we het standaard ritueeltje wat overigens niks voorstelt. Eventueel schone luier, slaapzakje aan. In bed leggen (altijd wakker). Rolluik deels naar beneden. Een flinke dikke knuffel en veel pakkerds op zijn gezichtje, "lekker slapies doen" en dan loop ik zijn kamer af. 9 Van de 10 keer hoor ik hem dan niet meer.
    Sinds Dax zijn helmpje heeft heeft hij 's avonds iets nieuws. Als ik hem dan in bed leg gaat hij meteen naar zijn zij rollen en vaak ook naar zijn buik als ik de kamer nog niet goed en wel af ben. Dat wordt dan altijd huilen. Dan nog 1 of 2 keer teruggaan om hem terug te draaien en dan valt hij wel in slaap.

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik leg Kim in bed, geef een kus en ga weg. Ik moet vaak nog wel 2 a 3 keer terug om het speentje erin te doen, die valt er steeds uit. Dat komt doordat ze bij het in slaap vallen nogal druk is met haar slaapdoekje (heeft ze nodig om mee in slaap te vallen). Ze doet het niet om mij terug de kamer in te krijgen.

Ik ga niet uitgebreid aaien en dat soort dingen.
    Ik heb er ook één van 4 jaar en bij haar heb ik dat wel gedaan toen ze klein was. Daar ben ik nooit meer vanaf gekomen. Nog steeds moet zij uitgebreid geaaid worden anders kan ze niet slapen. Dat hele ritueel duurde toen ze jonger was zo'n uur/anderhalf uur! Ging je eerder weg dan brulde ze het hele huis bij elkaar. We werden er gek van! Terwijl andere kinderen van haar leeftijd altijd heel makkelijk naar bed gingen. Die ouders waren na 5 minuten alweer beneden :confused:

Dus toen hebben we besloten bij een tweede niet weer een heel ritueel te gaan gebruiken, want je komt er niet meer vanaf. Tot nu toe gaat dat dus heel goed.

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Oh ja dat slaapdoekje ben ik nog vergeten! Dat leg ik altijd over zijn gezichtje heen en dan wrijft hij vaak met zijn handjes door zijn oogjes met het doekje ertussen, zo schattig....

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    's Avonds is her het lastigste slaapje. Een eel ritueel, maar je vroeg ernaar :)
    Ze eet om 18.30 uur. Dan verschonen en spelen en dan om 20 / 20.30 uur naar boven. Nog even samen spelen op ons bed(haar wiegje staat nog op onze kamer). Dan slaapzakje aan op mijn bed en even knuffelen. Dan vertel ik wat we vandaag hebben gedaan, terwijl mn poepie lekker met haar aapje ligt te spelen. Dan vallen haar oogjes al even dicht.
    We hebben met het 's avonds slapengaan een CDtje aan met babymuziek met hartslaggeluiden.. Na even knuffelen leg ik haar dan in haar bedje. Beide armpjes strak onder de dekens, aapje binnen zichtafstand, en met een beetje geluk valt ze dan zo'n beetje in slaap. Ik sta dan stiekem aan het hoofdeinde te kijken hoe ze in slaap valt. meestal raakt ze nog even haar speentje kwijt, of probeert ze om te draaien wat niet lukt, dus dan wilt ze haar speen terug of opnieuw ingestopt. Als ze rustig wordt en de oogjes bijna dichtvallen, sluip ik de kamer uit naar beneden.
    Dan moet ik nog 1 of 2x terug om haar toch nog eens in te stoppen of de speen terug te geven.. Dan is het meestal wel 21 uur voor ze slaapt.

Maar ze slaapt! Ze is de laatste 2 maanden elke avond van 16 uur tot 22.30 aan een stuk wakker geweest. Pas nu ze speciale voeding krijgt voor koemelkallergie, krijg ik haar weer eerder in slaap en heb ik mijn avond terug.. het is zo'n schatje!

6. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    ik leg hem in bed doe muziekje aan kus en hij pakt zijn vingertjes en dan gaat ie slapen... om vervolgens als we beneden zijn lekker te gaan keten en spelen in bed en na een half uurtje is het stil boven en ligt ie heel ergens anders dan we hem hebben neergelegd haha

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    @Ma2Be: die armpjes strak onder de dekentjes dat werkt hier niet meer hoor! Dax is al zo'n sterke beer, die stouwt meteen de deken of het laken weer van zich af hahaha, hoe strak ik hem ook instop!

8. Niet meer actief

ik leg hem in bed, kusje, en meneer valt 9 van de 10 keer snel in slaap, of hij kletst nog even en valt na 15 minuten in slaap. Hij houdt wel altijd een knuffeldoekje vast, zo schattig!

9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    's Avonds viel ze tot voor kort nog in slaap na/tijdens de laatste voeding en kon ik haar slapend in bed leggen. Helaas zijn die tijden plots voorbij. Overdag werd het al problematischer om haar in slaap te krijgen, als ze te moe was ging ze huilen en was te overstuur om in slaap te komen. Maar als ik haar te vroeg in bed leg kan ze ook niet slapen omdat ze nog niet moe genoeg is.
    Vanavond ben ik nu ook bijna 2 uur bezig geweest voor ze sliep! Ze is dan te moe om te slapen. Ze probeert het wel, maar je ziet de frusratie groeien. Kan net dat drempeltje niet overkomen van in slaap vallen. Op het moment dat ze in slaap zou vallen komt er een gefrustreerde krijs. Werd er vanavond wanhopig van! Ze dronk slecht, was te moe om te drinken en ging huilen als ik haar weer aanlegde. Speentje telkens geven, mijn hand vast laten houden, stilletjes er naast blijven zitten, weg gaan en niet meer reageren, laten huilen, maar niets hielp. Na 2 uur: toch nog maar een keer voeden en toen sliep ze dan eindelijk...
    Heeft iemand nog tips...? :(

10. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ja lief is dat hé. Echt een smeltmoment ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Overdag doe ik een muziekje aan, Eva haar slaapzakje aan, in bed, kus of hoofd en zeg dan 'ga maar lekker slapen' en geef haar knufje. Dan gaat ze meestal eerst met haar voeten spelen, daarna met haar knuf en daarna draait ze naar haar buik en gaat slapen. Soms nog wat mopperen/jengelen.
    's Avonds doe ik haar slaapzakje aan, krijgt ze in haar kamer de laatste voeding en dan leg ik haar in bed, zelfde als overdag. Alleen dan gaat ze vaak nog hartverscheurend huilen, beetje last van verlatingsangst ;). Maar vaak gaat het ook wel zoals overdag.
    Ze pakt trouwens vaak haar duim om in slaap te komen, maar volgens mij valt ze sinds ze op haar buik slaapt, ook wel zonder duim in slaap. Dan staart ze eerst wat voor zich uit en valt dan lekker in slaap.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Agatha, herkenbaar hoor! Eva viel tot een paar weken geleden aan de borst in slaap, nu niet meer helaas. En daarvoor had ze ook wel periodes dat ze niet aan de borst in slaap viel, al denk ik dat het nu vrij definitief is... Tips heb ik niet, probeer naar je kindje te kijken wat er precies scheelt en probeer er voor haar te zijn. Zo heb ik het gedaan en eigenlijk gaat het heel goed! Het is nog steeds niet leuk als ze veel huilt als ze gaat slapen, maar hoe ouder je kindje is en hoe beter je het leert (her) kennen, hoe makkelijker het wordt.

13. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Xavièr valt altijd alleen in slaap.
    Als ik hem in bedje leg geef ik hem een kusje, en hij mij een lik (hihi).
    En dan is het ook goed, dan loop ik weg en soms hoor ik hem na een kwatier nog kletsen tegen zn knuf. Maar hij huilt nooit, slaapt altijd uit zichzelf.
    Eigenlijk hebben we dat vanaf dag 1 zo gedaan.
    De eerste weken/maanden moesten we soms wel echt doorpakken door hem absoluut in geen geval hem weer uit bedje te pakken als hij huilde. (tenzij er natuurlijk ECHT iets aan de hand was).

En dit heeft geholpen, tis een makkelijke slaper!

14. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Ons ritueel overdag: luiercheck, evt. verschonen. Dan broek uit en slaapzak aan (ligt eraan hoe warm het is), lekker in bed, muziekje aan dikke kus en dan ga ik weg. Soms nog even terug voor zijn speentje.
    Ritueel 's avonds: in bad/douche, pyama aan, papflesje beneden, luiercheck, slaapzak aan, verhaaltje voorlezen op ons bed en dan naar bed, muziekje aan dikke kus en weg.
    Hij ligt soms ook nog even wakker maar valt wel alleen in slaap.
    Als hij gaat huilen ga ik vrij snel terug omdat hij gewoon zijn speentje wil en dan lekker gaat slapen. Als ik langer wacht is hij overstuur en kan het even duren voor ik hem weer stil heb.

15. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Bij ons is het overdag, broek uit/slaapzak aan. Dan leg ik hem in bed, speentje in de mond en doekje op zijn hoofdje en dan muziekje aan. Weltrusten liefje, kusje en dan ga ik weg. 's avonds gaat hij altijd in bad, dan pyjama aan en slaapzak aan. Dan krijgt hij een voeding op ons bed en dan leg ik hem altijd wakker in zijn bed en voor de rest hetzelfde ritueel als overdag. Soms moppert hij dan nog wat en moet ik een paar keer terug maar dat wordt steeds minder :)

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Hier smiddags ook broekje uit en slaapzakje aan. Dan naar boven dikke kus, muziekpopje aan en klaar. Vaak slaapt ze bijna direct.

Avonds als we merken dat ze moe wordt, krijgt ze nog een fles, verkleden, schone luier, slaapzak aan. Dan mee naar boven in bed leggen, 2 liedjes zingen (altijd dezelfden) dikke kus op wang en hoofd en ik geef dr vaak nog een aai over dr rug enloop dan weg terwijl ik een paar keer zeg "lekker slapen, tot strakjes".
    9vd 10 x horen wij haar niet meer, soms nog 5 a 10 min kletsen.

17. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Ik zie dat de meesten er dus niet bij blijven tot de kleine slaapt. Dat wil ik ook wel gaan proberen. Lijkt me inderdaad dat als ze straks vier is, ze dan nog niet alleen in slaap kan vallen.
    Hebben jullie overdag vaste tijden voor het slaapje?'s Avonds gaat zie hier wel altijd om half acht naar bed, maar overdag wisselt het nog wel eens. Ik ben soms ook de deur uit met haar, dan slaapt ze gewoon als ze moe is. Op zich gaat dit wel, maar soms is het door alle indrukken wel eens moeilijk om in slaap te vallen en wordt ze wel jengelig. Ik doe haar in ieder geval wel altijd 's morgens rond 11 uur in bed en 's middags rond half vijf. Maar in de middag ben ik meestal op pad.

18. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Dax gaat als we thuis zijn altijd op vaste tijden. Om half 11 en om half 3. Kan soms max. een half uurtje inzitten. Verder gaat hij niet naar bed, het is niet zo'n slaper helaas.

19. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Tgenwoordig geeft Noa zelf aan wanneer ze naar bed wil. Dan zegt ze "bed?" en "slape?" Dan pakt ze mijn hand en lopen we samen de trap op.

Ik leg haar in bed met haar slaapzak aan en ze kan niet zonder haar knuffelkonijntje. Ik geef haar en konijn een kusje (ik moet haar konijn niet vergeten welterusten te wensen anders is ze verdrietig.. :D )

We zeggen "dag dag" tegen elkaar en dan ga ik weg. Ze zingt eerst nog even tegen haar konijn, of klets nog een heel verhaal. Vervolgens draait ze zich op haar buikje en valt in slaap.

20. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    @ Zonnestraal: wat ontzettend schattig!

Share This Page