Corona op paviljoen werk

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Vaasje, 5 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Op ons paviljoen (nog niet op de woning) zijn 3 bewoners besmet. De kans is dus heel groot dat er op onze woning en andere woning ook besmettingen gaan plaatst vinden.

Nu zou ik voordat ik met verlof ga nog een of twee keer langs (moeten) gaan ivm "verplicht" reïntegreren.

Nu vraag ik me natuurlijk af of dat gezien de besmetting wel verstandig is. Ik heb er natuurlijk niet veel zin in om met corona in m'n verlof te zitten/moeten bevallen :oops::$
    En hoe het zit met m'n controles in het ziekenhuis als ik dus wel moet komen op m'n werk (dit ga ik even na vragen bij het ziekenhuis zelf overigens)
    En vraag me dan ook af in hoeverre het me nu verplicht kan worden km nog te komen :oops:

Alles in me roept dat ik niet moet gaan maar ik ben ook een beetje bang dat ik dus niet mag weigeren :oops:

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Dit vind ik persoonlijk echt een situatie waarbij je niet hoeft te gaan.

Ik zou zelf niet gaan.

Maar ik weet dus niet hoe dit wettelijk is. :oops:

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Niks verplicht hoor, bij ons op 't werk mag een zwangere vanaf 28wk zwangerschap geen contact meer hebben met mogelijke besmette personen.

Daar schijnt een onderzoek over te zijn geweest. Na de 28wk kan het geloof ik gevaarlijk zijn als je besmet word

4. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nee m'n gevoel zegt ook niet gaan maar wettelijk kan ik er ook niks over vinden :oops:

5. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Bij ons dus niet, wij moesten blijven werken krijgen alleen maar extra beschermende kleding. (dat vond Ik toen zo vreemd ook)

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Met wie heb je de afspraak gemaakt dat je nog twee keer langs zou gaan?

Misschien eerst met hem/haar bespreken waarom je dit nu niet wilt en vandaar uit verder denken.

7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Zou niet gaan.. na je verlof zijn ze de eerste

8. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    gewoon even bellen met je werk en zouden ze moeilijk doen zou ik er gewoon vakantieuren van maken.

9. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nou ik hoef van de arbo arts dus niet maar m'n manager blijft hameren op verplicht reïntegreren.

Dus heb ik gezegd (nog voor dat dit bekend werd) dat als het me fysiek zou lukken ik nog langs zou komen.

10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Dan lukt het fysiek niet.. en ergens is dat ook zo natuurlijk

SAARC vindt dit leuk.
  11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je van de arbo arts niet meer hoeft dan sta je sterk.

Is een online meeting nog een idee? Wel contact met je team, geen gevaar voor je gezondheid.

SAARC vindt dit leuk.
  12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou idd niet gaan als de arbo vind dat dat niet hoeft.

13. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja dat wordt lastig onze pc's hebben geen webcam haha. En bereik op onze telefoons hebben we er ook niet haha.
    Maar ik ga die optie wel opgooien. Dan kan het iig niet aan mij liggen dat ik geen alternatief heb opgegeven :oops:

Syane vindt dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Ok wat voor werkzaamheden zou het gaan?

15. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Die ik zou moeten doen? Nou geen enkele. Ik moet "formeel" komen zodat de drempel om straks terug te komen niet zo groot is en het contact met de collega's blijft, ik zou dus letterlijk alleen een uurtje koffie komen drinken.

De arbo heeft nadrukkelijk in het verslag gezet dat ik momenteel voor geen enkele werkzaamheden belastbaar ben.

16. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Dit advies is van twee weken geleden. _20201005_190947.JPG

17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Dan hoef je de komende twee weken ook niet te komen op je werk.

18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nee dat dacht ik ook, maar zij blijft hameren op dat ik verplicht ben om te reïntegreren (ga morgen ook even contact met de arbo zelf opnemen ook ivm de corona besmettingen)

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    ‘Blijf waar mogelijk thuiswerken’ is de maatregel. Jij gaat niet eens werken, dus zou ik in het belang van je houden aan de maatregelen de reisbeweging en het risico zo laag mogelijk houden en niet gaan. Ik zou ihkv start verlof een pak lekkere koeken oid laten bezorgen en voorstellen dat je telefonisch graag deze koeken met hun op afstand wilt opeten. Dan laat je zien dat je aan het team denkt, open staat voor re-integratie maar je wel aan de regels houdt.

SAARC, Athina en Vaasje vinden dit leuk.
  20. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja daar heb ik idd ook over na gedacht! Een vriendin van mij werkt op de woning naast ons dat ik haar de koeken laat bezorgen met een leuke kaart en ze die dag even op bel.

Merk dat ik het (na wat er allemaal gebeurt is al) best lastig vind en ook wel op zie tegen m'n manager :oops:

Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina