Naar feestje met verkouden kind?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door merah, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113

Wat een aannames zeg bah, je weet niet eens wat mn straatje is!

En waarom zou een psychisch kwetsbare kindje geen test kunnen doen met verkoudheidsklachten?

2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat vind ik ook niet zo netjes, je weet nooit wie je in gevaar brengt ermee. Maar, ik hoorde wel de dag voor de lockdown dat er kinderen waren uit kwetsbare gezinnen. Je weet niet wat er thuis speelt, misschien heeft die moeder perse die rust nodig van de paar uur school. Ik vind oprecht dat dat echt vaak vergeten wordt.

3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Omdat het psychisch kwetsbaar is?! Je weet toch nooit wat er achter de voordeur speelt?

tuc vindt dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap het testen van kinderen überhaupt niet. Maar jij gaat ervan uit dat elk kind dat dus prima vindt? Elk kind kan zo'n test doen ja, zal best mogelijk zijn, de vraag is of je dat moet willen. Kinderen die het moeilijk hebben ook hier nog aan onderwerpen.
    Daarnaast bedoelde ik niet het testen maar het sturen van verkouden kinderen, daar reageerde ik nl op. Er zijn genoeg redenen om een kind verkouden te sturen, en niet elke week thuis te houden. Voor sommige kinderen waren 2 schooluitingen al een nekslag.
    Overigens mag elk kind ongetest na 7 dagen weer naar school, staat in de beslisboom. Ook kinderen met chronische verkoudheidsklachten. Wij hebben er 1 in de laatste categorie, mag met alle snot ongetest dus gewoon gaan. Wie weet dan zeker dat hij ook geen Corona bij zich draagt? Het is allemaal dus compleet onlogisch.

Axia, Biny, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Omdat het te traumatisch is voor het kind, omdat de ouders (net als ik) er geen zin in hebben een kind met 3 man sterk (in dit geval mijn zoon van 1.84 en 80 kilo) te moeten vastpinnen omdat wij het in onze hoofd hebben gehaald dat hij getest moet worden. Omdat het kind je daarna misschien wel nooit meer vertrouwd? Omdat het kind het allemaal niet meer kan verwerken en zichzelf dan maar pijn doet? Omdat je iets gaat doen tegen de wil van een kind die al veel ergere dingen heeft moeten doorstaan stegen zijn wil?

Axia, Kinderwens87, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Klopt hoor in dit geval moest moeder werken (in de zorg dus al behoorlijk overbelast).

Maar ook in de "normale" situatie zou ik er niet snel voor kiezen om een kind met koorts naar school te sturen.

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Als het zo'n nekslag is dan laat je je kind testen. Die testen zijn voor kinderen al sinds 4 april onddiep. Testuitslag is er binnen een paar uur. Dus ik snap het probleem niet. Als we dit namelijk allemaal gewoon doen hebben we corona veel sneller onder controle wat dus uiteindelijk ook voor de psychisch kwetsbare dus veel beter is. Ruim 10% van de snotneuzen blijkt corona. Bij corona moet de hele klas in quarantaine dus zit je alsnog thuis met je kind.

8. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Die zou je dan evt thuis kunnen houden tot klachtenvrij.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Denk dat ze de schoolsluitingen bedoelt tijdens de lock down waar ze de scholen hebben gesloten. De eerste viel hier nog mee en was redelijk te doen. Tijdens de tweede kwam mijn zoon (autisme) echt wel geestelijk in de knel te zitten, zo erg dat thuiswerken niet meer mogelijk was en hij achter begon te lopen met zijn school werk, zijn zusje standaard de hele dag op haar kamer was om zijn woede buien te ontlopen, ik de hele dag om mijn tenen liep om maar geen geluid te maken want bij het kleinste ding ging hij af. Uiteindelijk veel contact gehad met school en voor elkaar gekregen dat hij 2 dagen in de week weer naar school toe mocht. Dat haalde in ieder geval voor 2 dagen de druk van de ketel.

Nu school weer volledig open is gaat het weer goed met hem.

tuc vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Jij ziet het probleem niet, en dat is dus precies wat ik aan gaf: je kijkt niet verder dan je eigen straatje. Niet voor alle kinderen gaat het zo eenvoudig, heeft niks te maken met de lengte van het stokje.
    Het feit dat mensen zoals jij roepen: het is simpel, ik snap het probleem niet, is de reden dat er steeds meer kwetsbare kinderen komen.

Roosje35, Liekje81 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik bedoelde inderdaad de schoolsluitingen.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ja maar dat "vroeg" jij niet. Jij vroeg je af waarom je een psychisch kwetsbaar kind niet zou kunnen testen en daar antwoorde ik op

tuc vindt dit leuk.
  13. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik ook niet, bij koorts blijf je lekker thuis.

14. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Als je je kind niet wil laten testen of als je kind niet getest kan worden dan laat je je kind thuis tot klachtenvrij. Als je kind niet steeds thuis kan blijven Vanwege bepaalde omstandigheden dan laat je je kind testen.
    In zeldzame gevallen zal het beide niet kunnen en in dat geval kan je Misschien gewoon van iedereen afstand houden. Wat op school dus niet echt kan. Maar als al die andere kinderen uit de klas wel even thuis kunnen blijven bij klachten of zo' n test wel kunnen hebben zal de kans dus klein zijn dat je wordt aangestoken in de klas.Daarbij moet nog steeds de hele klas in quarantaine bij corona dus dan heb je niet eens keus meer.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat een ontzettend nare reactie dit zeg. Al moest die test niet eens een neusgat in maar hoefde je er alleen maar aan te likken ofzo. Jij hebt duidelijk geen idee waar je over praat.
    En ik heb daar gelukkig zelf ook geen ervaring mee maar genoeg inlevingsvermogen dat ik me goed voor kan stellen dat wat het ene kind 'zomaar' ondergaat en mooi kan worden afgeleid met een dapperheidsdiploma :rolleyes: voor de ander alsnog heel traumatisch kan zijn of net de druppel in de al overvolle emmer.

Ik ben oprecht heel erg benieuwd hoe er volgend schooljaar door sommige wordt gereageerd als een verkouden kind zonder testen gewoon weer naar school mag.
    Want je kan het ook omdraaien, de meeste snotneuzen zijn een onschuldige verkoudheid. Door ermee in aanraking te komen bouwen kinderen ook weer weerstand op. Door angstig te blijven bij elke snotneus geef je naar kinderen alleen maar een verkeerd signaal af. En als ik hoor dat sommige kinderen al niet meer durven te hoesten of te niezen hou ik mn hart vast...

Axia, SAARC, Roosje35 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gelukkig ligt het positiviteitspercentage op 5,6% inmiddels. En kleine kinderen hebben een nog mindere kans dat het Corona is.
    Ik handel hetzelfde als jou hoor, dochter van 6 is al 2x getest, maar ik vind dat je wel erg voorbij het feit loopt dat er ook echt kinderen zijn waarbij testen gewoon drama is.

SAARC, Roosje35, Dubbelgeluk en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Met een quarantaine hebben we die keus niet nee, daarom sta ik elke dag op met de hoop dat dat niet gebeurd. Met vaker kinderen laten testen wordt dat niet sneller opgelost, integendeel. Die hele klassen in quarantaine is nergens goed voor geweest.
    Ik vraag mij af of wij wel zo'n zeldzaam geval zijn. Maar nee, hier is bij 1 kind beide geen optie. Bij het andere kind is voor het kind zelf thuisblijven een uitstekende optie, alleen voor mij als ouder niet.

18. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Maar dat scholen moeten sluiten komt dus ook deels omdat er een heleboel mensen zich niet aan de regels houden.

19. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Maar als voor jouw kind beide geen optie is, zou je dus eigenlijk zelf toch ook moeten willen dat alle andere kinderen uit de klas met verkoudheidsklachten thuis blijven toch?

20. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor, het kabinet gaf zelf aan dat de kinderen thuis zaten om de ouders thuis te houden. Het zijn de kinderen die thuiszitten en zij zijn niet degenen die zivh niet aan de regels houden.
    Als je dat oke en logisch vindt heb je maar een bijzondere geest vind ik. Een kind straffen omdat de ouders niet luisteren:cry:

SAARC en Biny vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina