Trage follikel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ilonaa, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hoi meiden,

Vorige week vrijdag ben ik begonnen met de follikelmeting.
    Toen was hij 10mm.
    Die maandag erop weer meten en toen was hij maar 2mm gegroeit!
    Vandaag moest ik weer terug komen en nu is hij eindelijk 16mm ,maar natuurlijk nog niet groot genoeg.
    A.s vrijdag mag ik weer langskomen en dan hoop ik dat hij toch echt groot genoeg is.
    Zaterdag is de IUI(onder voorbehoud van...)
    Wat een spanning brengt dit allemaal. Ik loop al 2dagen met een bonkend hoofd. Terwijl ik denk dat ik er relaxed onder ben.

Maar kan het zijn dat hij niet groter groeit, dat hij nooit aan de 20mm komt?(ik heb wel altijd een temp verhoging gehad)
    Kan er dan niet geïnsemineert worden?
    Of worden follikels altijd 20mm?

Ach, meiden konden we maar spontaan zwanger worden he? Dat was een stuk makkelijker en rustiger geweest...zucht...[/i]

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als follikels groter zijn dan 14 mm, dan kun je er vrij zeker van zijn dat ze doorgroeien tot een eisprong. Als ze beneden de 14 mm zitten, dan is het afwachten. Soms blijven ze hangen en groeien ze niet verder of ze krimpen weer. Dan kun je een follikel dus ook niet gebruiken.

Je kunt een eisprong krijgen als je follikel minimaal 18 mm is. Bij de een springt 'ie dan al, bij de ander pas bij 24 mm. Bij IUI houden ze dat zelf in de hand, omdat je Pregnyl krijgt toegediend om de eisprong op te wekken. Als je follikel 18-20 mm is, krijg je de Pregnyl-injectie. Ongeveer 36 uren daarna zal je eisprong zijn en dan wordt ook de IUI gepland, zodat dat precies samenvalt.

Alvast veel succes!

Deel Deze Pagina