Naar fysio om het lopen te stimuleren.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hanneke, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novanne

novanne Niet meer actief

Nou ik heb er hier een die nog niet los loopt. Ze is bijna 19 maand!
    Ik ben wel met haar naar de fysio geweest toen ze 10 maand was. Ze bleek erg lenig te zijn en erg lenige kindjes gaan vaak pas lopen tussen de 18 en 22 maand.
    Maar ik hoop dat ze nu echt snel gaat lopen, die frustraties....grr
    Hier worden regelmatig wat losse pasjes gezet en ze loopt nu al ruim 4 maanden langs te tafel e.d. maar echt loslopen......

Maar hoe dan ook, een check bij de fysio kan nooit kwaad. Tis niet eng of erg. een fysio kan vrij snel vasttellen of er iets aan de motoriek mankeert of dat het "late lopen" te maken heeft met leningheid of gewoon nog niet durven.

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik vind het nogal overdreven om jou naar een fysio te sturen! Het ene kindje loopt nou eenmaal sneller als het andere. Jennifer (mijn oudste) liep ook pas met 18 maand. Het komt echt vanzelf hoor.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou het ook niet als negatief beschouwen, dat je naar de fysio 'moet' . Natuurlijk heeft ieder kind zijn eigen tempo, maar soms kan een extra zetje geen kwaad. En als jullie 'zetjes' niet helpen, misschien die van de fysio wel. Ik zou het wel prettig vinden juist, dat er iemand met ons meedenkt, simpelweg omdat het voor de kinderen ook gewoon leuk is als ze los kunnen lopen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik vind het persoonlijk ook wat voorbarig om dan al naar een fysio te gaan, maar ja, als zo'n arts dat zegt. Ik bedoel, het kan ook geen kwaad natuurlijk.

Hier loopt Jesper ook pas sinds een paar week los. Maar je hebt natuurlijk dikke kans dat ze over een maand wel lopen he, bij Jesper ging het ook van de ene op de ander dag.

5. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    mijn schoonmoeder vertelde dat mijn mannetje met 11 maanden al losliep maar toen een keer zo hard is gevallen dat hij pas weer met 1,5 jaar los durfde te lopen

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meiden, echt super bedankt voor de lieve reacties!
    En idd het kan natuurlijk geen kwaad als we erheen zouden gaan, maar ik zou het zo fijn vinden als het niet hoeft.

MJ, dankje! Ik had idd ergens wel het idee dat ze daar net zo lang door zouden blijven gaan met laten stappen tot ze het gewoon niet meer leuk zouden vinden. Dat wil ik dus absoluut niet hoor!

Roshi, Tonge, zo hard zijn ze hier niet eens gevallen. Meestal konden we ze wel opvangen. Maar das ook wat he!

Verder zijn ze dus duidelijk echt niet alleen in dat 'laat' gaan lopen ;)!
    Sorry kan verder even niet op iedereen apart reageren, maar is vast niet erg ;)!

Liefs, Hanneke!

7. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Hé Hanneke!

Simon loopt ook al een maand of 6 langs de tafel, achter zijn blokkenkar en aan de hand. Sinds een paar weekjes ging-ie echter een paar losse stapjes zetten, en vandaag heeft-ie écht losgelopen.
    Met 18 maanden en 2 dagen dus.
    Lekker afwachten lijkt me, in een maand tijd kan er een hele hoop gebeuren!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd, ik las het net in dat andere topic ;)! Super van Simon hoor! Grote vent!

En idd, ik neig toch naar voorlopig afwachten en pas als ze 18 maanden zijn gaan kijken voor evt zo een afspraak. Maar misschien gaan ze juist rond die tijd weer minder oefenen zelf, omdat er dan ineens een babytje in huis bij is ;). Daarom dacht ik misschien toch iets eerder afspraak maken ;)!

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Joh... :confused: ik wist helemaal niet dat een arts dit voor kon schrijven... ik ben echt heel erg verbaasd! Als er nou iets lichamelijks aan de hand is, ja, dan kan ik het mij wel voorstellen, maar die van ons loopt ook (nog) niet los hoor en zoveel scheelt dat niet met jouw tweeling! Het CB en de KA hebben er eigenlijk helemaal (nog) niks over gezegd.....

Volg je gevoel, ik ben wel erg benieuwd hoe het gaat aflopen!

Hopelijk gaan ze binnen nu en een maand lekker rondstappen!

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nahja zeg, ze zijn toch nog maar 16 maanden oud?! :confused: Het is toch "normaal" dat ze met 18 los gaan lopen?

Nathan loopt nog niet los, en dat zal ook nog wel een tijdje duren denk ik. Wel loopt hij aan 1 hand, overal langs en zet misschien 5 stappen los. Maar echt niet dat hij nu al naar een fysio gaat :( Ze moeten die kleintjes ook de tijd gunnen hoor.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fem,
    Tja kunnen ze dus wel ;)! Maarja komt dus mi ook omdat ze te vroeg geboren zijn en we daardoor regelmatig bij de ka langs zijn geweest.

Astrid,
    Ze zijn volgende week zaterdag 17 maanden ;)! Dus idd nog wel 16 maanden, maar niet lang meer ;)! Maar eigenlijk heb je wel gelijk met dat ze de kinderen ook wat tijd moeten geven ;)!

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ik zou nog even wachten, als jij het gevoel hebt dat alles wel goed zit. Denk niet dat het goed is voor een kleine om ze min of meer te "dwingen" .

Hoe zijn ze met andere dingen? Bijvoorbeeld praten enzo? Nathan lult je de oren van de kop, kan al een paar zinnen zeggen en is erg wijs. Alleen lopen vind hij minder :) Achter de loopkar gaat ie trouwens als een speer. Hij is gewoon nog wat onzeker los, en dat komt vanzelf.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja kruipen bijvoorbeeld doen ze echt al een hele tijd, en ook echt mega snel. Blokjes stapelen vinden ze ook super, maarja daarbij hoef je niet te lopen ;)!

Praten doen ze nog geen hele zinnen, maar toch heel wat woordjes (tenminste vind ik ;)) bijv -> papa, mama, bal (bah/bal), borst (borsssjt), zwaai, hond (hoh), bed (beh), flesje (lesie), eten (eetuh), happen (haphaphap), vogel (pohel ofzoiets ;)) meer kan ik nu even niet bedenken eigenlijk :oops: ;)

Loopkar die hebben we niet. Misschien loopkarretjes gaan kopen voor ze dan, misschien dat dat helpt. Maarja dan gaan ze soms tegen elkaar aan lopen of als de een die kar heeft over de ander heen lopen :oops:.

Ik ga het er het weekend eens uitgebreid met de papa over hebben, kijken hoe hij erover denkt om voorlopig nog af te wachten ;)!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan kruipt idd ook al een hele tijd, ik denk vanaf een maandje of 8. Hij begon toen al met optrekken, overal langs lopen etc.

Die loopkar hebben we nu een maandje of wat, en dat maakt hem wel zekerder. Hij klimt ook overal op. De bank, tafel, stoel, loopkar. Niks is veilig
    :)

Ach, ze doen het allemaal in hun eigen tempo. Ik zou het heerlijk vinden hoor als Nathan loopt, maar blijkbaar is hij er nog niet aan toe. We stimuleren het wel zo veel mogelijk (bv babyproof schoentjes) maar hij moet het toch echt zelf doen :)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Klimmen doen ze idd ook! Doodeng af en toe :oops: ;)!

Maar schoentjes, zou ik die moeten kopen? Ze lopen hier eigenlijk altijd op sokjes of blote voetjes. Zou schoentjes helpen om te lopen?

(Pfff, ik lijk haast wel gestoord, dat ik die kinderen perse aan het lopen wil hebben voor het eind maart is ;))

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Bolbuikje,

schoentjes zou ik pas kopen wanneer Ruben en Malou pas 6 weken goed los kunnen lopen. Dit is mij verteld in de schoenenwinkel. een goede verkoper zal ze nooit eerder aan je verkopen

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik dacht idd ook pas als ze al los konden lopen. Maar als het zou helpen om ze te laten gaan lopen zou ik het toch proberen snap je?

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ligt er aan wat voor schoentjes. Ik heb babyproof van Shoesme. Het zijn eigelijk meer slofjes met een goed profiel aan de onderkant.

Dus niet echt stevige buiten schoenen hoor ;) Die "mag" je idd na 6 weken ofzo pas kopen. Wij hebben laminaat en Nathan gleed vaak uit, vandaar dat we die met profiel hebben gekocht. Hij heeft nu wel meer grip.

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

het heeft met de ontwikkeling van de voetjes te maken heb ik begrepen. Hiermee rem je dat af. Maar ik snap je gedachten!

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow wacht wij hebben gewoon voor de mooi ;)!
    Ook van die soort van slofjes/schoentjes met van die anti slip onderkant zegmaar van die bolletjes.
    Die bedoel je dus meer ;)!

Deel Deze Pagina