Naar gevoel bij wennen oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ilja1975, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Tja, ik zou toch ook echt naar mijn gevoel luisteren, dat zegt vaak genoeg.
    Misschien is het geen type voor kletspraatjes of koffiedrinken of is ze bang dat je daar elke keer een half uur blijft koffieleuten, geen idee. Wat ik wel raar vind, is dat ze niet even goed de tijd nam om de eerste dag door te nemen. Hier op het kdv maken ze altijd een praatje. En waarom ligt je kindje al een half uur van tevoren ingepakt klaar? Ook dat heb ik op het kdv nog nooit meegemaakt, of ze zit lekker aan de 'bar' in haar kinderstoel met de andere kinderen aan een sapje of ze kruipt rond over de grond. Vreemd.

2. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!
    @MamavanEsmee, helemaal geen topic vervuiling, juist prettig om ervaringen te lezen!
    @Rosao Ik had niet gebeld, en hoe meer ik er over nadenk, hoe vreemder het wordt en hoe bozer ik word. Hoe lang heeft mijn mannetje daar al gelegen?!
    Ook heb ik tijdens het kennismakingsgesprek duidelijk aangegeven dat ik niet van het urenlang kletsen was, dus daar hoefde ze niet bang voor te zijn. Ik heb nog even het bemiddelingsbureau gebeld en zij gaven aan dat zij nogal dominant is en alles naar haar hand wil zetten. Dat was de spijker op zijn kop; zij voerde de regie en ik moest me daar naar schikken. Zij bepaalde dat ik op moest hoepelen, omdat ze geen zin had in vragen, zij wilde niets weten over bepaalde dingetjes die mijn mannetje appart maken in de omgang (word rustig als hij aan het puntje van mijn neus mag sabbelen als hij huilt :)), ze weet al alles van kinderen (heeft ze meermalen aangegeven). Ik weet van mijzelf dat ik daar niet zo goed mee om kan gaan omdat ik mij soms makkelijk laat 'overrulen'. Ik wil dit niet als het mijn kind aangaat. Daarom heb ik besloten er niet mee verder te gaan, en dat geeft mij een heel rustig gevoel, al moet ik wel als een gek op zoek naar nieuwe opvang :(.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, jammer dat het zo gelopen is, maar je gevoel moet ook goed zitten. Ik hoop dat je snel een geschikte gastouder vindt.

4. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    @Yo79, bedankt voor je reactie. Moest wel lachen om je opmerking dat de kindjes aan 'de bar' zitten, had er plotseling helemaal beeld bij :). Ben ook blij dat ik mijn gevoel volg, als het mijn kind aangaat moet het gewoon goed zitten, en ik weet wel dat er overal wel iets is, maar alles in mij zei NEE wat deze gastouder aangaat.
    Mijn zoontje kan waarschijnlijk al 1 dag naar een KDV hier in de buurt, dat scheelt!

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    dat is fijn. succes met zoeken en ik denk dat je ene goede keuze heb gemaakt. goed gedaan meid

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Fijn om te horen dat je je keus hebt gemaakt. Ik hoop dat je snel fijne opvang voor je kleintje vind!

7. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Mijn gastouder was de eerste wendag ook best stug....maar nam wel even de tijd om te vertelln hoe het gegaan was met danielle...Ik heb toen besloten om het een kans te geven en ben blij dat ik dat gedaan heb...ze is echt super goed voor mijn dochter, doet vanalles met haar, schrijft in het schriftje en als ik haar breng of haal is er altijd tijd voor een babbel of bakje koffie...sterker nog..toen ik toevallig liet vallen dat ik alleen thuis was die avond werd ik direct uitgenodigd voor het eten (niet gedaan hoor). Ik ben super tevreden over haar...maar als ik direct op de eerste wendag was afgegaan was ik mischien wel afgehaakt..

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik denk dat je in dit geval goed gehandeld hebt. dat je zoontje al klaar stond is echt belachelijk.

Wat ik me alleen wel eens afvraag. denken de mama's er wel eens over na dat het voor een gastouer ook erg spannend is als er een kindje voor het eerst komt en degene ook zenuwachtig is (kan zijn). :D

Ik probeer ook maar in te schaten wat mijn vraagouder wil, ik zeg bv. wel kom erin en vertel altijd even wat we gedaan hebben, maar ik zal nooit zeggen doe je jas even uit ofzo. het is nl. ophaaltijd en 6 uur meestal dus vaders wil eten gaan maken.

Misschien is dit anders als er opgehaald wordt op andere tijden, maar ik ga ervan uit dat de vraagouder thuis wel andere dingen te doen heeft als bakkie koffie te doen bij mij.

Moet er wel even bijzeggen dat mijn oppas kids 9 en 11 zijn en dus erg goed zelf kunnen vertellen hoe het ging en meestal bij binnenkomst pap al roepen we hebben zus of zo gedaan..

Ik vind trouwens wel dat als het een eerste wen keer is zoals TS bedoeldt het dan heeeeeel normaal is om even te overleggen hoe het gegaan is, dit verloopt bij een jong kindje natuurlijk ook anders als bij een ouder kindje.

Deel Deze Pagina