Zo onzeker als je kunt zijn over je eigen lichaam weer een vraag. Ik ben 35 weken zwanger. Nu heb ik steeds zo'n naar gevoel in mijn buik. Lastig te omschrijven, maar het lijkt alsof ik een soort spierpijn in mijn buik heb. Alsof je bezig bent met buikdpieroefeningen en je op het moment bent dat je spieren gaan trillen omdat de oefening te zwaar word. Dit voel ik over mijn gehele buik en is soms ook wat pijnlijk. Is dit voor iemand herkenbaar en is het normaal?
Komt en gaat de pijn? Is t te timen? Niet toevallig n weeën?. Ik herken t niet. Maar heb ook geen buik weeën gehad.
Ik herken het ook niet. Ik heb wel vaak spierpijn in mijn buik. Volgens de VK komt dat omdat de baarmoeder een spier is. En ik heb vaak harde buiken dus dan komt er spanning op die spier.
Het gevoel houdt wel een aantal minuten aan. Het is niet zo dat ee een bepaalde regelmaat in zit. Harde buiken Heb ik wel echt meerdere malen per dag. Wellicht dat het inderdaad daarmee te maken kan hebben.. Verder niemand die het herkent?
Ik had op einde regelmatig een strak, beurs gevoel (leek op spierpijn of het gevoel dat buik open ging scheuren) en had bij mij te maken met de ligging/bewegingen van baby (druk op de buikwand, vooral van het hoofdje/kontje). Vooral toen mijn jongste dwars lag was dat weken erg onaangenaam en met vlagen echt pijnlijk (heel anders dan wee/harde buik!). Mijn (grote) kinderen zijn nooit ingedaald, en hebben dus altijd relatief 'hoog' in mijn buik gezeten en veel druk op buikwand gegeven. Denk ik .
Ik herken je gevoel! Idd soort spierpijn alsof er wat opgerekt wordt maar doet bij mij geen zeer. Lijkt alsof je buik dan groeispurt maakt ofzo. Voel het het vaakst als ik rechtop sta.
De vk en gyneacoloog vertelden me dat het erbij kAn horen. Helaas blijf ik het vervelende gevoel houden. Maar vanmorgen op de ctg en echo in het ziekenhuis zag alles er piekfijn uit. Even doorzetten nig.....