Keelontsteking en zwanger zijn....

Discussie in 'Gezondheid' gestart door fabsie, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Wie weet hebben jullie nog een huis-tuin-en-keuken middeltje om mij van mijn keelontsteking af te helpen...

Ik heb inmiddels al drie weken keelpijn. Vorige week dinsdag bij de huisarts geweest en die constateerde een keelontsteking en oren die dringend uitgespoten dienden te worden. Omdat ik zwanger ben, wilde ze me geen antibiotica meegeven. Vrijdag m'n oren laten uitspuiten. Dit weekend dacht ik dat het wel weer ging, maar vanochtend werd ik al weer met een wat pijnlijke keel en oor wakker en ja hoor, het is weer in volle hevigheid terug.

Ik drink veel kamillethee en neem waterijsjes, sabbel op dropjes en slik paracetamolletjes, maar wat HELPT nou echt als je dus geen antibiotica mag? Jullie nog tips??? Ik word namelijk gek!

2. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Tips van mijn huisarts: gorgelen met water en zout. Doe ik ook altijd. Het verzacht de pijn (na een paar keer gorgelen) en het reinigt jouw keel. En vaak slikken.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Gorgelen met echineaforce helpt hier ook altijd goed.
    Thee met honing ook trouwens.

Beterschap!

4. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verse gember thee helpt ook wel
    Wel van een verse gemberwortel (2 plakjes in kokend water laten trekken)
    Is niet zo lekker maar ja een keelontsteking ook niet!!
    Beterschap

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    als je nu al weer last hebt van keelpijn, zou ik toch nog eens bellen met de huisarts.
    vooral als je er ook koorts bij krijgt of als je je mond niet goed meer kunt openen of je speeksel niet meer weg kan slikken.
    amoxicilline mag je zonder gevaar voor je baby slikken.
    voor de rest goed zuigen op snoepjes en goed koud drinken en ijsjes eten.
    beterschap!

6. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels de huisarts gisteren weer gebeld voor antibiotica, maar mijn keel en oren waren schoon. Ze heeft me nu doorgestuurd om bloed te laten prikken en te testen op Pfeiffer. Heb er hier een ander topic over gestart, maar heb nog geen reacties. Ik hoop dat dit het niet is, aangezien dit gevaar op kan leveren voor het kindje. :(

7. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo,

Als je nog erg keelpijn hebt kan je ook Hibitane krijgen bij de apotheek. Het enige middel bij keelpijn/ontsteking wat je tijdens de zwangerschap mag gebruiken. Hier zit veel vitamine C in en het ontsmet de keel + bouwt weerstand op. Het heeft mij in ieder geval wel geholpen!
    Daarbij duim ik voor je dat het geen Pfeiffer is!!

Beterschap!!

Deel Deze Pagina