Teveel fysieke inspanning, nu rotgevoel buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamasu, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Is dit herkenbaar?

Vandaag echt veel te veel in de weer geweest met te zware kerstboodschappen, door de gladde glibbersneeuw, en later nog een keer 1,5 uur aan het lopen geweest.

Nu heb ik echt continu harde buiken en een pijnlijk rotgevoel aan mijn buik (alsof er aan getrokken is ofzo).

Zijn er anderen die hier ook last van hebben? En kan het kwaad?

Heb nu al weer een paar uur ongeveer niets anders gedaan dan op de bank zitten en het rotgevoel is nog steeds niet weg. Het lijkt volgens mij absoluut niet op weeen maar ik vroeg me toch af of het kwaad kon ofzo.

2. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou, het is in elk geval een signaal van je lijf en daar moet je goed naar luisteren! Dus...rustiger aan dame!! als je het niet vertrouwd, kun je natuurlijk altijd je verloskundige bellen? Ik zou zelf gewoon naar bed gaan, beentjes omhoog en lekker ontspannen!! mocht het morgen nog niet over zijn kun je altijd nog naar de vk.. en bij twijfel gewoon bellen!

ik kan het me zelf ook nog wel herinneren van mijn eerste hoor! je denkt, ik kan dit allemaalnog wel..maar je lijf heeft het zwaarder dan je denkt en dat laat 't nu aan je weten..

doe maar rustig aan meis!!

liefs

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ohhh mamasu, ik heb dat ook zo erg! Ik kan eigenlijk bijna niks meer, en zo vroeg al... Bij mijn vorige zwangerschap had ik het de laatste 4 weken, nu heb ik er al weken last van!

Maar voel je je litteken ook erger nu? Daar heb ik namelijk wel last van, dat trekt als een gek als ik teveel gedaan heb en harde buiken heb!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had bij Eva vanaf zo'n 20 weken last van mijn buik als ik teveel gedaan had, teveel lopen (al was het niet eens zo'n lang stuk) werd al snel teveel. Nu ook weer vanaf 20 weken, maar ik merk dat ik er nu echt meer last van heb, alles is natuurlijk al een keer opgerekt geweest en wat weker en Eva wil ook nog wel eens opgetild worden ;).

Ik probeer dus echt rustig aan te doen, als ik teveel heb gedaan heb ik gelukkig niet zoveel last van harde buiken, maar wel flink last van mijn buik en rug. Dus dan maar de rest van de dag op de bank/in bed hangen. Maar ik probeer het op pad gaan alleen met Eva te beperken tot 1 keer per week zodat mijn lichaam in ieder geval de rest van de tijd wat meer rust heeft. En in huis ben je toch ook bezig en dat is nu vaak al inspannend genoeg.

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

@Troeltje: nee van dat litteken heb ik eigenlijk nauwelijks last. Het gevoel zat/zit meer gewoon in mijn hele buik, maar is nu al wel wat bijgetrokken gelukkig. Vervelend dat jij er wel last van hebt!

Het zal inderdaad wel een teken zijn dat ik echt even teveel gedaan heb. Maar ja, die kerstboodschappen moesten toch gedaan worden...! En mijn 2 kindjes verdienen ook de nodige aandacht. Toch maar proberen zoveel mogelijk rustig aan te doen vandaag!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ken het, zeker met deze dagen.... ik moest dinsdag nog kerstcadeautjes kopen, vandaag nog de gewone boodschappen. En met de gladheid (parkeerplaatsen vooral) ga ik toch liever lopend. Vandaag wel de buggy meegenomen, maar toch blijft het zwaar en heb ik weer last. Vandaag alleen nog wat cadeautjes inpakken en dan ga ik 3 dagen helemaal niets doen! :)

Deel Deze Pagina