als je geen annuleringsverzekering hebt heb je nergens recht op wij gaan begin augustus naar kos. wel een verzekering maar maak me verder niet zo druk eigenlijk
Misschien iets off-topic, maar ik vind het altijd zo dom om geen annuleringsverzekering af te sluiten? Als er wat gebeurd kost het je echt veel meer dan een paar tientjes die de verzekering kost. Wij hadden dat ooit met een kind met waterpokken, hele vakantie in duigen, mochten niet vliegen. Hallo annuleringsverzekering!
Gheghe! Ik zei al tegen mijn man: ik wil ook naar Griekenland! Echt zoooo geen straf om daar langer te moeten blijven! Heerlijk land!
Ja wij hebben wel een annuleringsverzekering maar als een land failliet gaat heb je sowieso nergens recht op volgens mij. En brandstof is er genoeg is er gezegd en we kunnen altijd nog per boot naar Turkije en ja Dappertjedik....mijn paspoort is meer dan 6 maanden geldig...wel 10 jaar...en dat van de kinderen ook...
Ik had voorheen wel altijd een annuleringsverzekering maar ik kreeg erg geen klap voor terug. Ik had een dubbele oorontsteking en mocht niet vliegen (verklaring van arts en alles) maar ik kreeg mooi mn geld niet terug. weg vakantie en weg geld. en zo heb ik in de familie wel meer dingen gehad waardoor we niks terug kregen ondanks dat er echt niet gevlogen kon/mocht worden. dus ik geloof niet zo in die nep verzereking. ik maak me trouwens niet druk hoor, heb veels te lang naar deze vakantie uit gekeken om er zelfs maar aan te denken om hem te cancelen, geen haar op mn hoofd die er aan denkt.
Nog meiden die nu nog in Griekenland zitten? Of net terug zijn? Wij gaan ook bijna! Ntje wat onwijs balen zeg! De ene annuleringsverzekering heeft veel strengere eisen dan de ander, wellicht kan je de volgende keer hier naar kijken.
Wij gaan naar de Peloponnesos. Wij gaan heen! We hebben nu contact met onze griekse vriend en die zegt dat alles veilig is om te komen, die houd ons op de hoogte wat daar gebeurt, maar ja er kan natuurlijk ook veel gebeuren als we daar zijn. We hebben lang zitten twijfelen hoor, maar ik werd vooral onzeker van alle mensen om ons heen die zeggen dat we niet moeten gaan. En jullie?
Wij gaan naar Kos, 16 juli. Ik denk ook dat het wel meevalt hoor. Wel het nieuws dagelijks in de gaten houden. Ik denk dat als er echt problemen ontstaan, dat we wel teruggehaald worden. Net als in Tunesie. Wij zitten verder all inclusive. Maak me alleen zorgen om als je opeens toch met de kids naar de dokter moet en veel extra kosten hebt...maar ja.... Inderdaad ook mensen om ons heen..die zeggen of je wel of niet moet gaan. Maar ja, wij hebben dit in januari geboekt. Had niet zo bij stilgestaan dat het wel eens mis zou gaan nu....en omboeken wordt ook kostbaar. Gaan jullie al snel?
Kos is zo leuk!!! En all in nou geen zorgen maken hoor! Ik weet niet hoe je reisverzekering zit? Ik heb heb even omhoog gezet wat betreft ziekte kosten. Wij zijn nu goed verzekerd dat is wel een fijne gedacht. We gaan volgende week! Heb er wel onwijs veel zin in. En idd wij hebben ook in februari dan geboekt.
Wij zijn aanvullend verzekerd bij de zorgverzekering en ik zie net dat je dan in het buitenland binnen de EU ook 100% verzekerd bent. Maar ik dacht meer, wat als je hoge kosten moet maken die je met credit card wil betalen en dat ze dan opeens de credit card niet accepteren....maar goed, zitten in groot hotel dus dokter zal wel via/in hotel lopen. Onze kinderen hebben nog wel eens wat net als we op reis zijn ...
Hier weer een nieuwe berichtje van mij. Beetje late reactie, maar heb het zo enorm druk gehad.... Wij vliegen morgen ochtend vroeg. Ik heb veel info opgezocht, ook van mensen die daar zitten/wonen. Op de eilanden is weinig te merken. Pinautomaten doen het over het algemeen gewoon. Van een Nederlandse die op Zakynthos woont, las ik dat het is dat ze het Nederlandse nieuws volgt en zo dus ziet wat er allemaal in de media naar buiten komt, anders zou ze van de crisis niets merken.... We hebben voldoende cash mee en de verzekeringen zijn gecheckt. Het enige wat we verder nog gaan doen is vooral genieten van wat Samos ons brengen gaat
Hier om (ernstige) medische redenen meerdere keren moeten annuleren, en alle keren het totale bedrag terug gekregen. Zonder problemen!
Onze buurvrouw werkt bij een reisbureau, gisteren nog mee gesproken. Zij gaf aan dat je ervoor moet zorgen dat je een goede reisverzekering hebt, die medische kosten in het buitenland dekt. In dat geval hoef je zelf niet te betalen en zit je dus ook niet met het wel of niet accepteren van een creditcard in een ziekenhuis/kliniek. Veel plezier in Griekenland allemaal!
Maar Jippie, je moet toch altijd zelf de kosten in het buitenland voorschieten? Hoe weet de griekse dokter nou dat jij het gedekt hebt? Je laat hem toch je polis niet lezen? Wij hebben via de zorgverzekering een EHIC, European Health Insurance Card...maar volgens mij moet je toch eerst zelf betalen.