Ik vraag me af wanneer jullie jullie kleine van een ledikant naar een (peuter)bed deden. Ik heb een zoontje van net twee en hij heeft een broertje van twee maanden. Uiteindelijk gaat zijn broertje in de ledikant natuurlijk maar ik wil hem enigszins eerst laten wennen voordat het straks echt moet!! Nu hou ik toch wel mijn hart vast want mijn zoontje is erg bewegelijk in bed, en slaapt zeker pas een uur nadat we hem op bed hebben gelegd. En wil er dan ook vaak uit!! Ik denk echt dat hij er 1 groot feest van gaat maken als hij in een gewoon bed ligt. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Nu wil mijn man hem in een groot bed met bedhekje neerleggen. (Scheelt in de kosten) Heeft iemand daar ook ervaring mee?? Is dat niet alleen maar meer speelruimte?
Net voor zijn 3de verjaardag want hij paste niet meer. Hij is meteen in een 1 persoonsbed gegaan. Hij heeft geen bedrekje want de rand is te breed. Anders hadden we het wel gedaan. (Ikea heeft ze ook en niet duur)
Hier is dochter over gegaan vlak na haar 2e verjaardag. Op deze manier kon zij wennen en het ledikant 'vergeten', zodat we die een paar maand later voor onze zoon konden neer zetten. In het begin was het vooral overdag spelen en dan ergens middenin de gemaakte zooi in slaap vallen Levert leuke foto's op Wij hadden wel hoge deurknoppen dus ze kon haar kamer niet uit
Met ruim drie en hij slaapt nu nog steeds in een slaapzak. Anders ligt ie binnen no-time zonder laken/deken óf op de grond .
Wij rond haar 2e verjaardag, een peuterbedje van de IKEA, met plankje ervoor. Onze dochter kwam in het begin echt tig keer per avond er uit, heb radeloze avonden boven doorgebracht... Maar, blijven terugleggen, uitleggen en consequent daarin zijn heeft er voor gezorgd dat ze uiteindelijk wel begreep dat ze er in moest blijven.... Hoewel ze de laatste tijd weer geregeld er 1 of 2 keer uit komt, meestal om een heel verhaal te vertellen. Dat laten we gebeuren en vragen haar vervolgens om zelf weer op bed te gaan liggen, dat gaat prima. Als ik van te voren had geweten hoe het zou lopen, had ik nog een half jaartje gewacht.... Maar ja, als je alles van te voren weet.....
Wij zijn eerst voor een ledikantje gegaan met een aantal missende spijltjes om te wennen aan het 'eruit' kunnen. Dit was iets na 1,5 jaar. Ongeveer een maandje geleden is hij in een peuterbed gegaan en hij bleef meteen liggen. Alleen s ochtends komt hij er nu uit en klopt dan op de deur als hij wakker is.
Hier 2,5 naar peuterbed. Het is een klein mannetje en z'n broertje krijgt straks ook gewoon dit peuterbed. Eerste week kwam hij er paar keer uit maar consequent terugleggen en een slaaptrainer zorgen er voor dat hij blijft liggen en sochtends netjes roept. Dan halen we hem.
Hier met bijna 2,5 ook. We hebben 3 kindjes onder de 3 en anders zouden we nog een ledikant moeten bijkopen. Dus meteen een groot bed (90x200). Ze is 87cm dus heel groot bed voor een kaboutertje. Maar het ging in 1x goed. Ze is helemaal blij met haar 'grote meiden' bed en ze kan er jaaaaaaaaren mee vooruit !
Onze dochter ging met 2 jr en 3 mnd over, 2 maanden voor haar broertje geboren werd. Ging helemaal prima meteen! Hekje aan de ene kant en een matrasje tussen bed en de muur (ivm schuine wand moet het bed 20 cm van de kant staan). Later hebben we dat weggehaald, ze is er een enkele keer naast gekukeld, maar eigenlijk ging het vrij goed. Zoontje is nu 2 jr en 10 mnd en slaapt nog heerlijk in zijn ledikantje, samen met 15 knuffels ofzo, dus het wordt een beetje krap Zijn grote bed is net besteld en komt over een paar weekjes, dan kan hij in de zomervakantie over. Nu met de hitte wil hij liever een lakentje over dan in zijn slaapzak en hij slaapt soms ook gewoon met niks nu, dus dat zal wel goed komen. Ben alleen heel benieuwd of hij net zo braaf blijft liggen als zijn zus ohja, wij doen geen peuterbedjes, gewoon gelijk 90x200. Anders vind ik het zonde van het beddengoed wat je apart aan moet schaffen. En desnoods leg je een groot kussen en een stapel knuffels ofzo halverwege het bed zodat het wat kleiner lijkt.
Mijn oudste 'moest' over met 23 mnd omdat we het ledikantje nodig hadden voor zusje dat ruim een maand later geboren werd. Wij hebben gekozen voor een peuterbedje (met half bedhekje) ook met idee dat zusje daar later ook nog in zou kunnen liggen. Wel een normaal formaat dekbed gekocht. Zoon was helemaal verliefd op zijn bedje en dan vooral op het dekbed, hij vond het heerlijk! Bleef heel keurig liggen, ging hartstikke goed. Zusje is overgegaan naar het peuterbedje toen ze 2,5 jaar was. Vooral omdat ze zo vaak in bed van haar broer klom en duidelijk 'hetzelfde als hij' wilde . Ook zij was helemaal in de wolken met 'grote' bed en bleef heel keurig liggen, ging hartstikke goed. Bij mijn jongste hadden peuterbedje niet meer en konden via familie een groot (normaal) bed krijgen, dus zij is meteen naar een 2 m bed gegaan, toen ze 2jr en 3mnd was. Reden: ze klom uit ledikantje (en dat vonden we gevaarlijk...). Ze vond haar bed ook helemaal geweldig (en dekbed), maar helaas bleef zij niet keurig liggen... (het uit ledikant klimmen had ons al op dat spoor moeten zetten ha ha ) We hebben haar helaas eindeloos terug moeten leggen, ze maakte er een aardig feestje van. Het is een wilskrachtig, pittig ding, dus we hebben lange adem moeten hebben ... Maar de aanhouder wint. En ik had niet het idee dat we een alternatief hadden, want ledikantje was gewoon niet veilig. Ze had overigens ook geen bedhekje, viel er in begin dus regelmatig uit, maar net op moment dat ik dacht, laten we toch maar een hekje installeren, hield het op .
Hier ging ze met anderhalf al over, ze was echt helemaal klaar met het ledikant. Ik had ook verwacht dat ze non stop haar bedje uit zou komen maar ze sliep juist perfect vanaf de eerste nacht. We hebben haar meegenomen naar de Ikea, samen bedje uitgezocht en ze heeft op haar manier meegeholpen met het oude bedje uit elkaar halen en het nieuwe bed in elkaar zetten. Ze heeft zo'n meegroei bed. Ze slaapt ook lekker onder een dekbedje en heeft sinds kort een kussen, speciaal eerste kussen zeg maar. Uiteraard komt ze er weleens uit hoor, staat dan ineens naast ons bed maar goed dat hoort erbij natuurlijk, ze is nu bijna twee.
Hoer met 2,5 jaar. Hij bleef direct goed liggen en heeft heerlijk geslapen. Ik heb wel een groot bedrek, want hij ligt regelmatig met zijn voeten op zijn kussen Hij blijft liggen tot ik er uit kom en vraagt dan of hij er uit mag. Hij is normaal erg bijdehand en doet veel wat niet mag, maar dit doet hij dan weer perfect
Klinkt allemaal zo makkelijk.... Ik weet nog niet precies wanneer we het gaan proberen. Hij slaapt nog prima in zijn ledikant en zijn broertje is net twee maanden. Dus die hoeft nog niet naar een ledikant.
Hier de oudste met 2 over op een gewoon 1-persoonsbed, ging prima. Jongste ligt nu nog in een ledikant-zonder-zijkant, maar zij gaat deze zomer ook over op een 1-persoonsbed.
Met ruim 2 jaar ging hij naar een 1-persoonsbed, met bedrek/hek. Ging heel goed. De jongste gaat ook rond zijn 2de verjaardag naar een 1-persoonsbed.