Wormpjes en zwanger worden..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fietje86, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietje86

Fietje86 Niet meer actief

hallo,

tot mijn grote schrik kwam ik er 1,5 week geleden achter dat ik wormpjes (aarsmaden, gadver wat een vies woord.....) had. Meteen bij de DA Mebendazol gehaald en het eerste tabletje ingenomen.
    Na 3 dagen was ik er gelukkig helemaal vanaf..
    Maar nu moet ik mijn 2e tabletje donderdag slikken en als het goed is heb ik ongeveer dinsdag mijn eisprong.
    Nu weet ik dat je deze tabletten niet mag slikken als je zwanger bent. Weten jullie of dat het kwaad kan tijdens de eisprong??
    De huisartsassistente raadde het af, maar de apothekersassistente zei dat ik deze gewoon kon slikken.
    Pfffff nu weet ik het echt niet meer.. Wil absoluut geen wormpjes meer, maar wil ook niet de kans op een miskraam vergroten door zo'n tablet te slikken!
    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Groetjes

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb er geen ervaring mee.. Maar misschien kun je ipv de assistente van de HA het gewoon regelrecht aan je HA zelf vragen? Vindt het namelijk wel vreemd dat de apotheker was anders zegt dan assistente want beiden zouden het antwoord wel moeten weten lijkt mij..

3. Fietje86

Fietje86 Niet meer actief

Zal maandag de huisarts bellen.
    Inderdaad vreemd dat ze beide iets anders zeggen..

Kreeg zelfs de opmerking van de apothekersassistente;
    Oooo je zit niet in een medisch traject, dan maakt het toch niet veel uit dat het een keer mis kan gaan?
    Nou ja zeg! Ook al zit je niet in de MMM, dan wil je toch ook geen miskraam? enwil je toch gewoon het beste voor je lichaam?

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou die pil gewoon nemen. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat je deze maand niet zwanger wordt. Das geen miskraam, das gewoon volgende maand beter! Het is vervelender als je hem niet neemt en je over 3 weken weer met wormen zit omdat ze niet goed weg zijn. Ik ken het van de dieren hier. Je hebt zo'n cyclus dat ze leven en eitjes leggen, dus dat laatste pilletje is wel van belang voor de laatste wormpjes! Klinkt vies, maar ik zou hem maar gewoon nemen en die ene maand voor lief nemen. Ik denk persoonlijk dat het niet veel kwaad kan...

5. Chai

Chai Niet meer actief

Je kan beter zorgen dat je van die wormpjes afkomt want dat is sowieso niks tijdens de zwangerschap.
    Ik hoop dat je er snel vanaf bent!

6. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze raden dit af tijdens de eerste 3 maanden van de zwangerschap, daarna mag je het gewoon gebruiken. Ik heb het zelf tijdens 1 van de zwangerschappen die goed ging ook gebruikt in de eerste 3 maanden, kindje is prima gezond. Ik geloof niet dat dit medicijn een miskraam kan veroorzaken. Mijn gyn zei destijds (ik had het pilletje al genomen en ontdekte later dat ik zwanger was) dat het een voorzorgsmaatregel is, eigenlijk word alle medicatie afgeraden tijdens de eerste 3 maanden. Omdat je, stel dat je een miskraam zou krijgen, altijd zo'n fabrikant de schuld zou kunnen geven als het niet in de bijsluiter staat dat het afgeraden wordt. Maar volgens mij zijn er geen schadelijke effecten bij dit medicijn gemeld.

Deel Deze Pagina