Vanaf 6 maanden heeft dochterlief meerdere periodes gehad dat ze huilerig was, overal op aan het bijten was en ik bobbels in haar mondje voelde. Maar de tand die kwam niet.. Nu hebben we een zeer pittig weekend achter de rug. Het begon donderdagnacht met ontroostbaar huilen, toch maar even bij de huisarts geweest die kon niks vinden. Vrijdagmiddag ineens 39.4 koorts en nog steeds veel huilen(vooral als ik haar neerlegde). Zaterdagavond zelfs 40.3 koorts gehaald. Zondag koorts weer wat gezakt naar 39.0 en vanmorgen was het 38.1 Zaterdagavond even contact gehad met de huisartsenpost, die dachten aan een oorontsteking. Ze trekt steeds aan haar oor, oor is rood en ze wilde niet plat liggen. Maarrr.. ze zit ook steeds met haar hand in haar mondje, heeft sinds gisteren gruwelijke spuitluiers, ik mag niet in haar mondje zitten, ze drinkt slecht, wil niet op haar speen sabbelen maar bijt/kauwt er op. Maar ik kan voel niet echt verschil in haar mondje. De bobbels zitten er al weken/maanden en ik voel geen puntje. En vandaag is ze eigenlijk best vrolijk. Dus wat denken jullie? Oorontsteking of een tand? Of misschien wel allebei?
hoi, kan best een tandje zijn. Hier was ook niks te voelen s ochtends, en s avonds voelde ik in 1 keer een scherp randje. Kan best dus. Maar ik ben geen arts en kan niet vanaf hier zeggen dat het dit echt is. Ik weet wel dat ons mannetje ook erg hangerig was, op de speen bijt en s nachts om het uur zo'n beetje wakker was, terwijl hij normaal de hele nacht doorslaapt. Succes in elk geval!
In principe gaat tanden krijgen niet gepaard met koorts. Een beetje verhoging misschien maar zo te lezen heeft je dochter nu al 4 dagen koorts. Denk eerder aan de oortjes. Als ze morgen nog koorts heeft, zal ik nog wel even terug gaan naar de huisarts. Langer dan 3 dagen koorts is naar de huisarts is mij altijd verteld. Beterschap!
Mijn zoontje heeft ook hoge koorts gehad laatst (en de andere 'symptomen') en hij heeft ineens een kies. Dus ik denk dat koorts heel goed door tanden krijgen kan komen hoor. Helaas weet je er achteraf vaak pas. Succes!
Heel herkenbaar! Mijn dochter heeft zo'n beetje alles wat jij hierboven beschrijft, behalve een rood oortje en koorts. We voelen ook al tig weken flinke bobbels bij haar kiezen, maar nog niks voorin (ze heeft nog geen 1 tand). Maar hier is het met periodes. Dus 2 weken ellende, dan een week niks, enz. Het kan ook best zijn dat ze door mogelijk doorkomende tandjes, ze juist oorpijn krijgt. Het is allemaal zo met elkaar verbonden. Misschien haar oortjes nog een keer laten nakijken?
Mijn zoontje heeft nu 1 tandje en de volgende is op komst denk ik. Maar hij krijgt ook altijd vreselijke oorpijn als hij last van zijn tandjes heeft. Hier helpt chamodent van vsm wel goed, werkt ook bij oorpijn.
De koorts is gelukkig gezakt, nu netjes 37.6. Maar die spuitluiers net verschoond, slaapzak weer aan, poept ze weer alles onder. 6e keer schone kleren vandaag. Nog steeds niks te voelen, maar wel symptomen. Ben benieuwd..
Oooh die tandjes die kunnen echt maandenlang zeuren voordat ze door zijn, tis echt frustrerend. Hier ook al wekenlang het idee dat er weer een tandje aan zit te komen maar heb em nog steeds niet gespot