Dringend advies nodig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ilona81, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona81

Ilona81 Lid

14 feb 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Een aantal van jullie kennen mijn verhaal al, dus dat ga ik niet meer uitgebreid hier neerzetten.
    Ik probeer het kort te houden en mijn adviesvraag te stellen.
    Nadat ik in een gewoon ziekenhuis en bij Geertgen ben geweest hebben we even pauze gehouden.
    Afgelopen donderdag weer de draad opgepakt en nu in het AZM Maastricht.
    Volgens de arts zat ik tegen de eisprong aan, dus om de dag gemeenschap hebben en maandag terug, gisteren dus. Nu waren er 3 follikels te zien, waarvan ene al 25 mm was en de andere bijna 20. Morgen weer terug en nog steeds gemeenschap hebben. Maar ze zou ook nog even overleggen ivm de kans op een drieling.

Nu lijkt me die kans echt megaklein bij mij, dit omdat ze denken aan de vervroegde overgang en ik dus nauwelijks tot geen eitjes zal hebben.
    Mijn fsh is veel te hoog en amh veel te laag.
    Nu belde ze vanochtend en adviseerde om geen gemeenschap te hebben, maar de keus was aan ons.
    Natuurlijk willen wij geen kans voorbij laten gaan, maar ook geen risico's lopen.

Nu groeien er opeens 3 follikels in mijn eigen cyclus terwijl er normaal nauwelijks iets groeide, ook niet met spuiten.

Ik weet echt even niet wat ik moet doen.
    Iemand ervaring hiermee?
    Alle tips en aviezen zijn welkom.

Xxx Ilona

2. Kruimel92

Kruimel92 Nieuw lid

31 okt 2013
    3
    0
    0
    Hoihoi!

ik ken je achtergrond verhaal verder niet maar zo te lezen heb je meer meegemaakt/ te horen gekregen dan je lief is..

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan 2 weken geleden by 3 follikels (iets te veel gestimuleerd met Puregon inecties; 18, 17, 16 mm).
    Ziekenhuis heeft ons sterk afgeraden door te gaan en behandeling werd per direct stopgezet..

na ff twijfelen hebben wij toch het risico genomen.
    naar mijn idee is de kans op een 3ling zó klein!
    en als het wel zo is; tja dan is het zo.

Myn verhaal is heel anders dan het jouwe uiteraard maar zeker omdat ze vervroegde overgang vermoeden, zou ik geen kans voorbij laten gaan!

succes

x

aankomende zaterdag is min NOD

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

Ik denk dat ik het ook zou doen. Niet te hopen maar wellicht krijg je zo'n kans niet meer.
    Bij ons is een tweeling ook zeer welkom maar ik lees veel dat ze vaak niet alle 3 bevrucht worden.

4. Ilona81

Ilona81 Lid

14 feb 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kruimel, dankjewel voor je reactie. Ik denk ook dat we er gewoon voor gaan.
    Die kans is zooooo klein en zeker bij mij. Zal je straks mijn hele verhaal wel eens sturen, mocht je er interesse in hebben.

Hoe is het bij jullie afgelopen dan met 3 follikels?

@Pippeke, dankjewel voor je reactie.Het zou idd misschien wel de enige goede kans kunnen zijn.
    Klopt idd dat ze dan niet allemaal bevrucht worden.

Xxx

5. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Ik zou het (piepkleine) risico ook nemen. In het verleden ook gedaan overigens :)

6. Kruimel92

Kruimel92 Nieuw lid

31 okt 2013
    3
    0
    0
    Gewoon voor gaan meid!
    en ja, ben benieuwd naar je verhaal. Ben nieuw hier, moet allemaal nog ff uitvolgen hoe het werkt.

Ik weet nog niet hoe het hier af gaat lopen... Het is 2 weken geleden dat ik voor dezelfde keuze stond. Mijn NOD is aankomende zaterdag. Heb een vroege test thuis liggen maar durf deze nog niet te doen..
    de kansen zijn wel heel groot bij ons. Vriend heeft heel goed zaad en het enige wat bij mij ontbreekt is een groeiend ei/eisprong. En tja..die is overduidelijk geweest. Maar dat zegt natuurlijk helemaal niks.
    voel me raar maar heb geen symptomen. Durf niet te hopen dat het raak is.

xKruimel

7. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Klussen maar, zou ik zeggen. De kans dat je idd 3 bevruchte eitjes zou hebben is klein, maar niet onbestaande. Ik zou alvast elke kans die ik heb met beide handen grijpen.

Succes meid.

8. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Wij hadden dan geen kans op een drieling maar op een tweeling. Is misschien iets minder heftig, maar we hebben hem ook gewoon genomen :) Ik ben nu zwanger en over twee weken krijgen we de eerste echo... Ik ben benieuwd!!!!

Maar goed, de vraag is: Zou je het trekken als je een drieling zou krijgen??? De kans is natuurlijk klein maar wel aanwezig. Die keus kan alleen jij maken...

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis doen ze zelfs nog IUI als je drie grote follikels hebt (die dus alle drie ook gaan springen). Heb je meer dan drie, dan wordt alles afgeblazen. Als je drie hebt, zou ik er voor gaan. Zeker gezien je achtergrond.

De kans op een meerling is echt niet zo groot. Hier een keer een IUI met drie follikels gehad, helaas zonder resultaat. De kans op een zwangerschap is niet drie keer zo groot bij drie follikels, de kans ten opzichte van eentje ligt maar een paar procent hoger. Succes!

10. sita90

sita90 Niet meer actief

Ik zou de kans ook echt aangrijpen gezien de vroege overgang...
    Ik ken ook niet je hele verhaal, maar de overgang zegt mij al genoeg.
    Hoe groot is nou de kans dat je een drieling krijgt? Tsja, en als het dan zo is.. dan is het maar zo:) dan denk ik; het heeft zo moeten zijn.

Mijn vriend en ik hebben het er ook over gehad wat wij zouden doen, en wij zouden er zeker weten voor gaan.

11. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook drie follikels, waarvan twee van 19 en eentje van 14.
    Wel het risico genomen maar als de derde ook net zo groot was als de eerste hadden we het niet gedaan. Dit is uiteindelijk een tweeling geworden :)
    Je weet het nooit, ik zou echt bij mijn eigen gevoel blijven en bedenken wat je wilt. Wij dachten toen ook: 'eentje blijven zitten lukt al niet dus twee zal wel niet zo'n vaart lopen'. In ons geval wel. Nu is een tweeling erg leuk maar een drieling... Lijkt me pittig(er).

Maar vooral.... volg je eigen gevoel !

12. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    ik zou t doen.. maar je moet gewoon kijken of jij en je man het zelf zouden willen en of jullie een drieling aankunnen want de kans is er wel!

13. Ilona81

Ilona81 Lid

14 feb 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Bedankt voor jullie reacties,want die hebben me toch overtuigd mijn eigen gevoel door te zetten. We hebben gewoon geklust vanavond.
    Nu zal de gyn niet zo blij met me zijn, maar jammer dan...

Ik zal morgen uitvoerig reageren en hou jullie op de hoogte...

Xx

14. Ilona81

Ilona81 Lid

14 feb 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de gyn. waren ze nog niet gesprongen. Dit kon ze aan de vorm zien of miss waren ze net gesprongen. Ze waren wel nog wat doorgegroeid.
    Dus nu afwachten tot morgen, dan moet ik weer terug.

Had dinsdag en gisteren erg veel buikpijn, die is nu bijna weg.
    Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken nu...

15. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed gedaan! Zo bijzonder ineens 3 eitjes. Dat moet toch een reden hebben?! Zonde om weg te gooien ;)

16. Ilona81

Ilona81 Lid

14 feb 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    3 follikels he, geen eitjes. Ik vind dat zo verwarrend altijd.
    We zullen wel zien, heb weinig vertrouwen erin.
    Klussen vanavond gaat hem niet worden ben ik bang:(
    Morgen weer naar zh.

Xx

Deel Deze Pagina