Ik ben pas yoghurt/biogarde en rijstwafels enzo gaan geven toen 7 maanden was. Was ook als de dood, dat ze er in zou stikken. Gelukkig gaat het steeds beter en ze verslikt zich niet zo veel meer. Dat schema wat je nu hebt, had ik ook zo'n beetje. Gewoon doorgaan zou ik zeggen, als jij je hierbij prettig voelt.
Als je die liga voor baby's koopt, die verkruimelen niet maar lossen zeg maar op. Als je kindje zich niet in de melk verslikt zal ze zich in gepureerd eten ook niet zo snel verslikken hoor. Maar verslikken zal ze zich altijd doen hoe goed je ook oppast. Kylian b.v vind Yoghurt heerlijk en met yoghurt is het ook heel makelijk leren drinken uit een tuitbeker, dit juist omdat het wat dikker is en dus wat minder snel reageert op bewegingen. Maar boven alles is dit toch vaak een drempel waar je als moeder overheen moet . Groetjes Anita
Ik geef dan nog geen bijvoeding maar Dax is nu 63 cm en 7300 gram. Beetje aan de stevige kant volgens het cb maar verder zei de arts er niks over...
wel even goed kijken, volgens mij staat op stap 1 dat je ze beter niet uit het vuistje kan geven, maar je hebt ook nijntje koejes vanaf 6 maanden of bambix startkoekjes. ontbijtkoek kan ook. hier zeiden ze op cb toen hij 6 maanden was dat hij met de pot mee mocht, in zoverre, dat hij brood en warm eten mocht wat voor zijn leeftijd geschikt was, en daar kreeg ik een foldertje van. wij hadden toen een invaller, en die zei, bij AH kun je een leuk kookboek kopen, opperdepop, haha ja die had ik net gekocht. gebruik t vaak, en ik kijk vaak naar wat er in de potjes zit, en maak dat dan vers.
Verslikken komt eigenlijk heel zelden voor, daar hebben ze een te goede kokhalsreflex voor.. En dat ziet er heel akelig uit, en de eerste paar keren zit je al in de startblokken om actie te ondernemen, maar (meestal) is dat noet nodig. De natuur heeft dat prima geregeld.. Al die andere dingen hoef je echt noet van de ene op de andere dag te gaan geven... Als ik je goed begrijp ben je pas met begonnen met groente en fruit? (dat denk ik omdat ze er nog maar zo weinig van eet, corrigeer me maar als ik het fout heb.. ) Laat haar eerst maar rustig wennen aan dit, het gaat allemaal al snel genoeg. Wat je misschien al wel eens kunt proberen is haar een korstje brood in haar handje te geven, is goed voor haar om te oefenen met het stukjes eten. (en voor jou om van je verslikangst af te komen.. ) Succes ermee!
Tijn is ongeveer even oud en eet hetzelfde. Laat je niet gek maken door het CB en luister naar je kindje. Overvoeren (meer geven dan ze willen) kan later problemen geven met eten. Laat het dus lekker aan de kleine zelf hoeveel ze wil eten/drinken.