We willen graag mijn familie gaan opzoeken in juni, om vakantie te vieren en om onze dochter te showen. Zij is dan 4 maanden oud. We dachten om voor 1-1,5 week naartoe te gaan. Nu zitten we erg te twijfelen. Gaan we vliegen of met de auto?? Met de auto kunnen we alles meenemen (station, diesel), maar zijn we langer onderweg. Met het vliegtuig zijn we er sneller, maar kun je niet alles meenemen én we zouden een auto moeten huren. Als we met de auto gaan, moeten we natuurlijk vanwege de maxicosi elke 2 uur stoppen en wellicht is het handig om te overnachten in Duitsland. Wie heeft er ervaringen en/of tips?
Wij zijn al vaker op vakantie geweest met de auto, maar hebben nooit extra gestopt vanwege de maxicosi. Wel om zelf even te stoppen, maar als de baby sliep haalden we hem of haar er echt niet even uit. Zo erg is het nou ook weer niet om een baby wat langer in de maxicosi te houden. Overnachten is een goede optie, dan heb je in ieder geval alledrie een goede nachtrust, vooral als je maar 1 kindje hebt. Met die 3 van mij doe ik het nooit meer.
Wij vonden het ook ideaal hoor met de auto. Wij hebben ook een diesel, alles kon mee wat we mee wilden en we hadden veel vrijheid op vakantie zelf. Zoontje was 8 maanden toen wij met de auto naar het Gardameer gingen. Hij heeft de hele rit geslapen, werd pas wakker ter hoogte van Milaan. Wij vertrokken rond 20 uur 's avonds en waren 's ochtends om 07.30/08.00 bij het Gardameer (zo ongeveer, weet de tijden niet meer precies maar het ging veel sneller dan wij verwacht hadden)
Zeker rijden zou ik ook zeggen, wij gaan ook altijd met de auto op vakantie in de zomer (spanje, gardameer, toscane enz). Gaat altijd prima, die 1 of 2 dagen dat ze wat langer in de maxicosi of autostoeltje zitten, is niet zo erg. Overnachten zou ik zelf niet doen, maar het meeste 's nachts rijden. Ik vind het gardameer persoonlijk heel goed te doen in 1 dag. Fijne vakantie
ik heb ook een topic geplaatst in Vakantie. Wij gaan met ons dochtertje die dan 11 maanden is naar het Gardameer in juni met de auto. Gaan ook rijden even na de laatste fles en zullen dan ergens in de ochtend aankomen verwachten we. Ze zal dan ook nog gewoon in de maxi cosi zitten. Maar een nachtje in de mc zal geen gevolgen hebben. Hooguit zijn ze wat stijf ( ben ik zelf ook na een lange autorit) En de nacht daarna liggen ze gewoon heerlijk weer op een matrasje en kunnen ze lekker spelen. Hele fijne vakantie en heel veel plezier met het showen van jullie kindje!
Toen ons dochtertje 4 mnd was (4 wkn geleden) zijn we naar Zwitserland geweest. De heenweg hebben we met overnachting gedaan, de terugweg in 1 keer. Het is wel iets minder ver als het Gardameer, maar wij zijn echt niet elke 2 uur gestopt vanwege de maxicosi. De ene vakantiereis is echt zo slecht niet hoor... We zijn om de 4 uur gestopt voor de voeding maar zijn toen ook echt niet elke keer uit de auto geweest. Een paar jaar geleden zijn we wel met de 3 oudsten naar het Gardameer geweest. Wij hebben toen overnacht in Zuid-Duitsland. Ik weet niet of je via Zwitserland of Oostenrijk rijdt. Als je via Zwitserland rijdt heb ik nog wel een goed adresje met familiekamers voor je om te overnachten.
wij zijn vorig jaar geweest maar niet extra gestopt voor de maxicosi alleen vooer de fles of zelf effe te stoppen,wij hebben snachts gereden met 2kids
Wij willen naar Zuid-Frankrijk; 1000 km. De dames zijn dan 1 en 3 jr. We twijfelen nu: in 2x rijden met een overnachting of in 1x? Als je in 1x rijdt dan is snachts vertrekken een goede optie, maar hoe laat vertrekken jullie dan en zijn jullie dan de volgende dag (als je aankomt) niet helemaal kapot of ben ik nou een watje?
's Nachts rijden is op zich ideaal. De kids slapen en je bent al een heel eind op weg voordat ze wakker worden. Je moet het alleen wel zelf goed kunnen. Je moet uitgerust op weg gaan, dus niet overdag nog werken, even een paar uurtjes slapen en dan vertrekken. Ik vind het ook belangrijk dat je als 'bijrijder' wakker kunt blijven. Of je kapot bent op de dag van aankomst ligt er natuurlijk aan of je er zelf goed tegen kunt. Als je nog een tent oid hebt op te zetten op een camping zou ik het zeker niet doen. Als je zo je appartement of huisje in kunt trekken is het niet zo'n groot probleem als je moe bent. Evt kan er eentje op de kids passen en kan de ander een tukje doen. Wij hebben al een aantal keer in 1 keer gereden, maar de laatste jaren rijden we in 2 keer met een overnachting omdat we een hele tent op te zetten hebben. s6 met je keuze!
Dank jullie wel voor jullie reacties!! We hebben besloten om met de auto te gaan. Dat is het meest onafhankelijk én we kunnen tenminste van alles meenemen We zullen vroeg in de ochtend gaan rijden, in principe in 1 keer.