Naar het strand met een baby van een paar maanden?

Discussie in 'De lounge' gestart door shelde, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik ben in juni uitgerekend en wij wonen redelijk dicht bij het strand.
    Is het te doen om met een kindje van 1-2 maanden naar het strand te gaan? Niet te lang natuurlijk...
    En mag je ook al met de kleine in de zee?

2. Niet meer actief

ja lekker... gewoon doen hoor! En natuurlijk wel in de schaduw.. Dat is alleen maar goed voor die kleintjes!

3. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    in zee, met een kindje van 1-2 maanden zou ik niet doen, veel te koud dat water

maar aan het strand in de schaduw, lekker toch?!

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Lekker toch! Maar wel in de schaduw!

Groetjes en veel plezier!
    Marjo

5. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Lekker doen!

6. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ja of niet! zou ook lekker gaan!

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Tuurlijk! Lekker gaan, maar in de schaduw en niet in zee. Is nog veel te koud!

8. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ja zou ik ook zeker doen. Kinderen mogen het eerste half jaar geen direct zonlicht op hun huidje. En de zee in nederland lijkt me veel te koud. Maar even lekker ontspannen iets leuks ondernemen als kersvers gezinnetje zou ik zeker doen!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou ook lekker gaan hoor.. neem je een parasolletje mee, of zo'n speciaal tentje voor je beeb.
    Zou het water ook niet doen, is idd veel te koud..

Veel plezier op het strand !

xxx

10. Je kan zo'n klein badje meenemen en daar water in doen. Dan warmt het snel op je hebt ze volgens mij tegenwoordig van Nijtje met een soort van parasol ook van rubber dus beschermt je kleine gelijk tegen de felle zon

11. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    lekker doen en dan uiteraard in deschaduw met kleertjes aan, want tot 6 maanden geen direct zonlicht ophet huidje.

En water , nee, waarom.Je kindje geniet meer van het badje thuis.Vermaakt zich toch wel op het strand.

Wij hebben een ideale inklapbox met uv bescherming voor op het strand,Licht om mee te nemen en ideaal!

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    lekker mee naar het strand hoor.
    wat betreft de zee is mijn familie wat spartaanser opgevoed denk ik haha in augustus is de zee redelijk opgewarmd en waar je op moet letten is lucht temperatuur en temperatuursverschillen tussen water en lucht. even poedelen gebeurd bij ons met alle kleintjes, bij enorme hitte juist zelfs lekker, maar dan heel kort en daarna lekker warm op de huid van pappa of mamma opwarmen. als je zelf denkt dat het te koud is, vooral niet doen, met een half jaar in het zwembad vinden ze net zo lekker ;)

13. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! :D
    Als het weer het toelaat kunnen we dus lekker naar het strand.

Maar in de tuin is misschien net zo fijn. Lekker onder de parasol... Badje erbij... Ik zie het al helemaal voor me. :)

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat is ook zalig! en dat kan al heel snel, lekker beschut, ondiep badje dat snel opwarmt in de zon... hmmm.... krijg helemaal zin in de zomer haha

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    8) hmmm, heb ook zin in strand... hihihi. Maarre ook ff lekker in smeren, want ook in de schaduw is het verradelijk!

groetjes Setje

16. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    :rolleyes: Ik lijk de enige te zijn die er anders over denkt.
    Ik ben een enorme strand fanaat, maar ben altijd anti baby's geweest op het strand en zou het eerste jaar ook niet met m'n kleine naar het strand gaan. Misschien dat het komt omdat ik te vaak heb gezien dat er van die hele kleine wurmpjes meegenomen worden in de hitte...alleen uit eigenbelang omdat mama zo nodig naar het strand moet.
    Heb er zelf een keer hele erge ruzie omgehad omdat een aso-stel hun baby mee hadden genomen (zonder parasol etc) op het heetste van de dag en vervolgens een laken over de baby heen deden om het kindje te beschermen tegen de zon :confused: :evil: Bloedheet!

Nee, mijn keuze zou het niet zijn er zijn genoeg andere dingen om te ondernemen vind ik zoals bijv naar een bos met een meertje gaan met veel bomen of lekker in de tuin relaxen buiten etc.
    Pas als het kindje er echt iets aan heeft (na 1 jaar) zou ik ermee naar het strand gaan omdat hij/zij dan lekker kan spelen.
    Naar de kust gaan en bijv op boulevard met de kinderwagen een terrasje pakken vind ik wel een goed idee.

Maar dit is mijn mening he.

Liefs Mirre

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik ben opgegroeid in Afrika en mijn moeder nam mij met 6/7 weken gewoon mee naar het strand. Wel goed petje op en insmeren en in de schaduw.

18. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    .......en misschien niet op het heetste moment van de dag (tussen 12.00 en 14.00)?

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik snap wel wat je bedoelt voor Mirre! Je ziet af en toe de ergste dingen op het strand. Zo zag ik een keer een stelletje met een piepklein kindje. Echt een paar weken oud hooguit. In de brandende zon, op het heetste van de dag(zeker 25 graden), zonder parasol! En dat kindje maar huilen. Ik probeerde ze vriendelijk te vertellen dat het misschien beter was om de schaduw op te zoeken, kreeg ik toch een grote bek! Echt vreselijk. Voor wie doe je dat dan eigenlijk?!
    Aan de andere kant: Wij hebben een huisje op het strand. Afgelopen zomer lag er een stelletje voor ons huisje, met een baby. Parasol mee, kindje bedekt. Ze lagen heerlijk op een handdoek met het kindje tussen hen in. Kindje lag heerlijk met zijn voetjes te spelen. Prachtig gezicht!

Ik denk dat de afweging altijd moet zijn; Wat is het beste voor mijn kind en kan ik ervoor zorgen dat hij/zij het comfortable heeft tijdens mijn eigen bezigheden.
    En ik ben van mening dat het wel kan op het strand, als je je maar goed voorbereid :D

Grts, Maartje

20. Niet meer actief

Ja hoor kan zeker als je schaduw meeneemt, maar het water lijkt me idd nog te koud.

waar heb je die gehaald?

Deel Deze Pagina