Onzekerheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BabyBandit, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBandit

10 dec 2009
    16
    0
    0
    Secretaresse
    Zoetermeer
    Hoi dames,

Ik ben momenteel 13,2 weken zwanger van ons tweede kindje. Met 10,4 weken hebben wij een echo gehad en alles was daarop 'goed', zover ze dat kunnen zien. We hebben dus ook het hartje horen en zien kloppen. Toch heb ik zo'n slecht gevoel over deze zwangerschap. Ze is gepland en we zijn ook dolblij dat ik zwanger ben, maar ik krijg het idee maar niet uit mijn hoofd dat er iets mis is. Ik voel me vreselijk schuldig tegen over dit ongeboren kindje en wil ook graag positief zijn en geloven dat alles goed is. Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook wel onzeker en hoopte ik steeds dat alles goed ging met de baby, maar nu ben ik 'extreem' ongerust.. Kan iemand hierover meepraten?

Groetjes, Roxanne

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Tja.... ik denk dat iedereen zo zijn onzekere dagen heb. Ik ben inmiddels 18 weken zwanger, maar soms ook ineens onzeker. Maar eigenlijk heb ik daar geen reden toe, alles gaat hartstikke goed.

Dat je zo onrustig blijft, wil echt niet zeggen dat het fout gaat en in principe ben je al door je meest kritieke periode heen. Blijf vooral positief en probeer langzaamaan te gaan genieten van je zwangerschap.

Het is altijd spannend en afwachten of alles goed. Ik heb bijna mijn 20 weken echo en ook dat is spannend. Toch blijf ik positief omdat bij de 3 maanden echo alles al heel mooi in aangroei was.

Voor mij duurt het wat langer voor dat ik de kleine regelmatig kan voelen. Heb een placenta die ervoor ligt en ook nog een wat dikkere buikwand. Toch heb ik de kleine al gevoeld, weliswaar nog niet regelmatig, maar dat is normaal.

Er gebeurt veel in je lichaam, hormonen! Dan is het normaal dat je af en toe best behoorlijk onzeker kan zijn. Je leeft soms van moment naar moment. Blijf vooral positief en relaxed, dit straal je ook uit naar het kleintje in je....

En mocht je op een gegeven moment iets niet vertrouwen, bel je gewoon je vk. Die is er ook voor dat soort dingen en om je gerust te stellen!

Keep your chin up!
    xxx Denise

Deel Deze Pagina