7 weken echo!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door naampje, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    heej meiden!

vandaag mn eerste echo gehad!! ben vandaag precies 7 weken, maar de gyn dacht mis. ruim 6 weken.
    de beeb is 0.65 cm en hebben het hartje ZIEN en HOREN kloppen!! zoooooooo geweldig is dat!!!!! :)
    echt onbeschrijfelijk...!!!!

mijn vraag is... ( door alle opwinding vergeten te vragen aan de gyn )
    weten jullie of er minder kans is op miskraam na het horen en zien van kloppend hartje??
    Realiseer me natuurlijk dat ALTIJd iets mis kan gaan..... zelfs met 20 weken ofzo... maar dacht misschien scheelt het al dat we het hartje hebben gehoord?

Mijn vriend wil wachten tot 10 weken met vertellen tegen onze ouders omdat het nog maar 7 weken is...... ik vind dit zooooo moelijk... wat hebben jullie gedaan? ;)

11 jan heb ik de volgende echo om goed te kunnen bepalen wanneer ik uitgerekend bent!

liefss!!

2. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    wij hebben gister een echo gehad en onze gync, zei als je een kloppend hartje hebt is de kans dat het misgaat nog 1 tot 5 % maar deze houd je de gehele zwangerschap.

geniet ervan:D

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ook hier vandaag een mooi kloppend hartje.

Wij hebben het de ouders met sinterklaas verteld. :)
    Ook weten onze beste vrienden het maar verder niemand, dat wordt pas van de daken geschreeuwd bij de 12 weken. :)

4. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    Geweldig nieuws meiden!! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap nog!!

Inderdaad las net op een gynacologen site dat de kans als je een kloppend hartje hebt gehoord nog maar max 5% kans hebt op een miskraam... :)

hier wordt ik wel vrolijk van!! helemaal in de wolken! nu hopelijk snel vertellen... wil het zooo graag van de daken schreeuwen.. aan mn ouders dan!!

5. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    @leentjuh

Waarom heb jij 3 jan alweer een echo als ik vragen mag?

6. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Gefeliciteerd meiden!!!

7. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Hartje horen kloppen is toch vanaf week 9 ?

8. Yolandake

Yolandake Actief lid

29 okt 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    nee hoor sommige doen het al bij 7weken
    ik heb het hartje ook gehoord en gezien bij 7 weken :p
    niet lang , maar juist genoeg om gerust te zijn

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    erg vroeg zeg dat ze dat al laten horen wij mochten hem alleen zien.bij ons laten ze echt t hartje pas horen vanaf 12 weken...omdat ze met een echo apparaat inpulsen moeten geven en als een hartje net klopt dat kan t zijn dat het te zwaar voor het hartje is werd mij verteld ik heb m gisteren voor het eerst pas mogen horen via een doptone.

maar meid gefeliciteerddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd:D.

ze zeiden tegen mij nog ongeveer 3% dat het nog mis kan gaan voor de 12 weken

10. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    Nog een keer een controle echo en om het goede termijn te bepalen, als dan alles goed is mogen wij naar een verloskunde praktijk, nu loop ik namelijk nog in het ziekenhuis.

11. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Wij hebben hartje ook met 7 wkn horen en zien kloppen. Gyn gaf bij ons aan dat we nu al heel veel zekerheid hebben aangezien het hartje mooi en regelmatig klopte en kindje goed qua groei was.
    Kortom, na een kloppend hartje en goede groei heb je veel minder kans dat het nog mis gaat dan wanneer je nog niets gezien hebt met 7 wkn.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb het hartje horen kloppen bij 6.3 week zwangerschap.
    De gyn gaf aan dat de kans op een MK bij een goed kloppend hartje dan nog 22 procent is. Bij 7.5 week ook een mooi kloppend hartje gezien. Toen zou de kans op een MK nog maar een kleine 5 procent zijn. De dag erna had ik vreselijke krampen en heel veel bloedverlies. Ging ik dan toch nog bij die kleine 5 procent horen??
    Gelukkig heb ik heel veel mazzel gehad en is het geen MK geworden.

Snap heel goed dat je percentages wilt weten. Wil ik ook steeds ;) maar er zijn ook altijd mensen die dan tot die kleine 5 of 22 procent gaan horen dus je hebt er eigenlijk niets aan, maar wel herkenbaar.

Wilde alleen wel ff reageren omdat iemand had geschreven dat als een hartje klopt je nog maar 1 tot 5 procent kans op een MK hebt. Dat klopt dus niet helemaal want het hangt er wel vanaf op welk moment je het hartje hebt zien of horen kloppen.

13. ladystuff

ladystuff Lid

14 dec 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik mag pas bij 10 weken

14. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Ik heb ook met precies 7 weken een echo gekregen, de kleine was toen 9,7 mm. :D
    De verloskundige zei toen dat de kans dat het goed zou blijven gaan heel groot was, omdat het hartje al zo mooi en krachtig aan het kloppen was.

Gefeliciteerd met de goede echo!

15. jilly1979

jilly1979 Lid

15 nov 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt erg vrolijk van deze berichten. Ik vroeg het me namelijk ook af. Bij 6 weken en 3 dagen t hartje zien kloppen en bij 7 weken en 4 dagen ook. De groei is ook goed. Maar toch blijft het idee van die 5% door mn hoofd gaan ondanks dat ik nu a.s. maandag alweer 10 weken ben. Mijn ouders en 2 vriendinnen weten het maar wil het ook graag op mn werk gaan vertellen. Wat hebben jullie gedaan gewacht tot 12 ? Dat is voor mij immers ook nog maar 2 weken en n paar dagen.

16. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Wij hebben ondertussen al 3 echo's gehad.. maar dat komt omdat ik gigantisch medisch ben ;) Ik krijg de 29e weer een echo.... maar wij gaan het met kerst vertellen aan de fam...

Wij hadden met 6 weken een kloppend hartje en met 7 weken en 3 dagen ook en met 8 weken en 5 dagen ook....

Ik ben ook heel bang dat het misgaat!

Maar ik blijf gewoon heeel positief denken! En dat wilt wel helpen!

Zodra de echo de 29e is geweest ga ik het schreeuwen :D

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier zei de vk dat als je kindje boven de 1cm zit en een kloppend hartje hebt dat de kans op een mk nog 1% is

Deel Deze Pagina