Naar het zwembad met een baby (2w)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chai, 22 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nou, dat verschil is er echt wel. Behalve de chloordampen hangen er daar allerlei virussen in de lucht. Zo’n zwembad is echt een poel van viezigheid in mijn ogen. Er is tegenwoordig weer vanalles te doen over baby’s die met rs op de intensive care liggen. Waarom zou je dat bewust opzoeken? Ik ben echt geen type dat haar kind overal van weg houdt maar met twee weken ergens naar toe waar zoveel mensen (en virussen) samenkomen, dat zou ik niet doen.

Ik heb overigens wel een zwemparadijs voor ogen. Ik weet niet of dat bedoeld wordt, of meer een lesbad. Ik weet ook niet of het verschil maakt.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik weet het niet precies, maar ik heb wel gelezen dat het wordt afgeraden om met baby's jonger dan 7 maanden te gaan zwemmen. En dat ging niet per se over het water, maar wel de dampen en het feit dat de longen voor die tijd niet rijp genoeg zijn.

Het zal waarschijnlijk ook verschillen per zwembad, hoe druk en warm het er is, etc.

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Even buiten baby's om: als een zwembad naar chloor ruikt, betekent het dat ze er te weinig chloor gebruiken.

4. tuc

tuc Niet meer actief

je kunt het toch ook als een leuk papa-dochter moment zien? Daar hoef jij toch niet per se bij te zijn. En een keer zwemmen is nou toch ook niet de grootste mijlpaal in haar leven lijkt me.
    Over een maandje of 3 kun je met baby mee gaan zwemmen.

Phloxx vindt dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    Wij zijn in de zomer voor t eerst een zwembad in gegaan. Toen was ze 7-8 maanden.

Was even vergeten hoeveel klereherrie t daar was, ging goed de kleine had dr eigen fanclub mee van t campingveld dus was flink afgeleid. Dus vol nieuwsgierigheid aan t kijken naar de buitelingen van de andere kindjes.

Maar kan me voorstellen dat een heel jonge baby zich helemaal t apenzuur schrikt van alle schelle geluiden in een zwembad, zicht is ook nog niet helemaal top en ze zijn nog niet veel gewend.

Kan zijn dat je een hele wilde nacht erna gaat krijgen vanwege alle indrukken, elk kindje is anders die van ons lag gestrekt en was helemaal totalloss, maar die is nooit heel erg lastig geweest, buiten om de eerste 6 weken.

Deel Deze Pagina