Tonic achtig drankje..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door machsdoch, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Hai allemaal,
    Ongeveer.. twee weken geleden had ik een fles "royal club" gekocht. Met grapefruit om eens te proberen. Ik vond het erg lekker, en gister heb ik weer een fles gekocht. Vandaag weer een glas gedronken, en toen zag ik dat er kinine in zit.. :confused: Ik ben morgen 10 weken zwanger.
    Is dit schadelijk?

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    kinine kan alleen in heel hoge inname een mk veroorzaken zoals vele andere dingen dat kunnen als je er te veel van inneemt, maar zoals jij met een glaasje of 2 hoef je je echt geen zorgen te maken hoor, de dingen die je over dit soort dingen leest gelden alleen bij heel hoge doses en dat is niet het geval bij een paar glaasjes.

dus maak je niet al te ongerust.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoeveel kinine zit er in 1 glas? Kan je dat omrekenen?

Pure kinine wordt voorgeschreven bij malaria en nachtelijke beenkrampen.
    Dan hebben we het over een dosis van 3x daags 600 mg. = 1800 mg!

Kinine:

"Zwangerschap/Lactatie
    Uit waarnemingen bij de mens zijn aanwijzingen verkregen dat de stof schadelijk kan zijn voor de zwangerschap. In hoge doses kan kinine abortief werken. Desondanks dient gebruik tijdens zwangerschap bij de behandeling van chloroquineresistente malaria falciparum niet te worden onthouden.
    Kinine gaat over in de moedermelk.

Maar ik denk dat je liters moet drinken om tot die dosis te komen!
    Dus neem gerust af en toe een glaasje tonic oid!

4. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Uhm.. dan denk ik dat ik me niet echt zorgen hoef te maken :rolleyes:
    Er zat namelijk kinine in als aroma. Dus dan zal er wel niet heel veel in zitten.
    Ik maak me helaas om veel te veel dingen druk sinds ik een keer een miskraam heb gehad, en stress is misschien wel veel slechter dan een glaasje tonic.

Deel Deze Pagina