loslatende placenta nog iemand?

Discussie in 'Prematuur' gestart door lmfao, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    #1 lmfao, 8 nov 2009
    Laatst bewerkt: 8 nov 2009
    hallo dames,
    ik heb een dochter die prematuur is door een loslatende placenta ik vroeg mij nu dus af of er dames zijn die dat ook gehad hebben en het met hun 2de zwangerschap ook,wij willen binnenkort graag voor een 2de kindje gaan maar ik ben toch best wel bang dat het mij weer overkomt,ik heb veel gelezen op internet en ik heb gezien dat ik van geluk mag spreken met mijn mooie gezonde dochter.

alvast bedankt gr lauri.

2. Opening

Opening Niet meer actief

Hoi Lauri

Ik kan met je meepraten. Ik ben op 15 september bevallen van mijn zoontje dmv een spoedkeizersnede. Ik verloor heel veel bloed en na de ks waren ze er pas achter wat het was. Een loslatende placenta. Mijn zoontje was niet alleen prematuur maar ook dysmatuur. Hij was42 cm en woog 1470 gram. Ik was 35w4d zwanger. Maar hij had zelf ook nog een groeiachterstand van 4 weken. Vorige week ben ik op controle geweest bij de gyn en toen heb ik ook geinformeerd voor een tweede. Ik moet een jaar wachten in verband met ks. Maar hij raadde het mij niet af omdat de kans dat het weer gebeurd kleiner is. Wel moet ik onder controle lopen in het ziekenhuis en ook daar bevallen.

Ben blij dat ik mijn ervaring kan delen. Hoe oud is jouw dochter nu?

3. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    oke dat doet me heel erg goed,en ben ook blij dat er iemand is met een zelfde bevalling.ikzelf kon ook een controlle doen maar ik moest 3 maand geen pil nemen en was op dat moment veel te bang weer zwanger te worden daarom heb ik die controlle niet gedaan,achteraf wel stom.
    mijn dochter was 37 cm en 1175 gram ik ben bevallen met een zwangerschap van 31 weken en 2 dagen,mijn dochter is nu 16 maand.nog gefeliciteerd met jou zoontje ligt hij nog in het ziekenhuis of heb je hem lekker bij je?

4. Opening

Opening Niet meer actief

hij is nu lekker thuis inderdaad al bijna 5 weken en het gaat hartstikke goed met hem het is wel een kleine vreetzak haha maar dat maakt niet uit maar goed had die van jou dat ook? ik wil graag de nachtfles eruit hebben maar het lukt totaal niet

5. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    mijn dochter at ook heel veel de nachtfles hadden wij er gelukkig al af toen ze nog in het ziekenhuis lag ze heeft namelijk meer dan 3 maand in het ziekenhuis gelegen.ik ben blij dat het goed gaat met jou zoon geniet er lekker van.

6. Opening

Opening Niet meer actief

ja zal ik zeker doen ik vond 3 weken al lang in het ziekenhuis elke keer op en neer maar dan heb ik niks te klagen gehad als die van jou 3 maanden in het ziekenhuis hebt gelegen

je kan me altijd een PB sturen als je wilt

7. natje23

natje23 Lid

17 nov 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi Lauri,

Ik ben zelf 24 oktober 2008 bevallen van een zoon.
    12 weken te vroeg hij woog 900 gram...
    Dit kwam door een loslatende placenta ik ben in leiden bevallen en hun hebben bij mei allemaal onderzoeken gedaan genaamd methionine belastingtest, ik zou je adviseren om dit te laten doen!
    Want ik snap niet waarom ze de oorzaak niet hebben onderzocht.
    Kijk soms is er gewoon geen oorzaak en spreken ze over domme pech ( niet zo leuk om te horen)!
    Nou ja hier wat advies van mij.

Groetjes nathalie

8. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb twee kinderen die allebei via een keizersnede zijn geboren ivm met een loslatende placenta.
    Bij mijn oudste begon de placenta vanaf 20 weken deels los te laten en had ik absolute bedrust in het ziekenhuis. Dit kwam door een voorliggende placenta. Mijn zoontje is toen uiteindelijk pas met 37 weken gehaald, hij was wel dysmatuur (2500 gram).

Bij mijn tweede zoontje had ik weer een voorliggende placenta die vanaf 24 weken begon los te laten. Helaas had ik toen een hele kleine placenta met veel stolsels door de bloedingen. Mijn jongste is met 34 weken (dus na 10 weken bedrust in het ziekenhuis) gehaald en was dus prematuur en dysmatuur (was 36 cm en woog 1500 gram). Hij had een hele slechte start en heeft bijna een jaar in het ziekenhuis gelegen.

De kans op twee keer een voorliggende placenta die al vroeg begint los te laten is erg klein, maar mij dus wel twee keer overkomen. De gynaecoloog raadde ons met klem af om nog een keer zwanger te worden nu, niet alleen vanwege de risico's voor het kindje maar ook voor de moeder.

Groetjes, Josie

9. natje23

natje23 Lid

17 nov 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Josie,

Een voorliggende placenta is een reden voor loslating maar het hoeft niet speciaal ze hebben het bij jou gelukkig nog kunnen rekken!!
    Bij mij was daar geen tijd voor want die van mij was gewoon echt bijna helemaal los en dan kunnen ze niks rekken!! Had ook geen voorliggende placenta.
    Je hebt heel veel verschil in placenta loslatingen en met dat van u is het risico misschien klein maar met dat van mij is het risico, dat het nog een keer gebeurt echt wel groter...
    Ik ben in leiden bevallen en helemaal onderzocht (stollingsonderzoek) nu zijn wij bezig voor een tweede en moet ik allemaal medicijnen slikken want die kunnen misschien helpen en misschien ook niet dus het is een keus die moeilijk te maken is.....

Gelukkig is et ons zoontje alles goed gekomen hij woog 900 gram en is met 28 weken en 4 dagen geboren.

Maar goed ik hoop dat het met u kindjes helemaal goed gaat en dat u lekker van ze kan genieten!!!!

Groetjes nathalie

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik moet spontaan weer huilen nu ik jullie verhalen lees. :)

Ook mijn placenta was al half losgelaten. Wanneer dat nu is gebeurd, is mij nog niet helemaal duidelijk.
    In week 31 en 33 van de zwangerschap heb ik gevloeid, en in het ziekenhuis hebben ze van alles onderzocht.
    Maar ze hebben géén groeiecho's gedaan, en al helemaal niet gekeken naar mijn placenta. Ik heb 2 weken bedrust gehad, tot ik op controle kwam, en weer een andere gyn zei dat ik best weer dingen moest gaan doen. Dat was in week 34.
    In week 35 kreeg ik weeën, en ben ik ook bevallen.
    Ook prematuur én dysmatuur dus. Kenji woog 1875 gram bij zijn geboorte.
    Toen ik op controle kwam bij de gyn, deed hij heel laks over de uitslag van de placenta, en ook over de navelstreng, die veel kleiner was dan normaal.
    Ook op de vraag of de kans weer zo groot is bij een volgende zwangerschap, kregen we een heel vaag antwoord:
    "De kans dat dit gebeurt, is normaal gesproken al heel klein. Bij een volgende zwangerschap is de kans wel iets groter, maar de kans is minimaal." ;) Ja wat moet je met zo'n antwoord?!

Ik weet wel dat we ontzettend veel geluk hebben gehad met ons wondertje, een echt vechtertje.
    Regelmatig schiet ik nog vol als ik eraan denk wat er had kunnen gebeuren als Kenji niet zo vroeg geboren was... :(
    Pff, die rottranen ook! ;)

11. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi Nathalie,

ik hoop dat het met jouw kindje nu ook goed gaat! Heeft hij of zij lang in het ziekenhuis gelegen?
    Mijn jongste kindje heeft de pech gehad om het van week 24 tot 34 met een halve placenta te moeten doen, en heeft daar helaas veel blijvende schade aan overgehouden. Een voorliggende placenta hoeft geen placenta loslating tot gevolg te hebben, maar het is wel vaak het geval. En ook een gedeeltelijke loslating kan heel veel risico voor het kindje met zich mee brengen.

Heeft jouw kindje nu nog veel last van de vroeggeboorte?

Groetjes, Josie

12. natje23

natje23 Lid

17 nov 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL

hoi hoi,

Bedankt voor je reactie met ons zoontje gaat het zeker goed!!
    Hij heeft 9 weken in het ziekenhuis gelegen dus zelfs nog drie weken eerder naar huis dan ik was uitgerekend...
    Ja ik las het, jou kindje heeft heel lang in het ziekenhuis gelegen...
    Erg vervelend maar gelukkig leeft het kindje nog wel!!
    Wat heeft u kindje eraan overgehouden als ik vragen mag?
    Ons zoontje heeft er tot nu toe nog niks ernstigs aan over gehouden allen wat kleiner en een hele moeilijke eter maar ja misschien was die dat ook wel geweest zonder vroeggeboorte dat weet je niet!!
    Ja als je een halfwerkende placenta heb zal je kind wel minder zuurstof en voeding krijgen...
    Nou ja zo zie je wat voor verschillende dingen er allemaal bestaan met placenta loslating of voorliggende placenta!!!

Groetjes nathalie

13. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi Nathalie,

Fijn dat het zo goed gaat met jullie zoontje!
    Bij mijn zoontje is met veel operaties zijn dikke darm verwijderd, en een deel van zijn dunne darm. Zijn buikje zit vol met verklevingen waardoor voeding heel moeizaam verdragen wordt. Verder is hij heel lang beademd geweest waardoor hij longbeschadigingen heeft. En door teveel vocht en zwelling in zijn hersenen heeft hij daar ook wel beschadigingen opgelopen. We merken dat nu vooral aan verschil in spierspanning tussen linker en rechter lichaamshelft, en hij is snel onrustig en kan niet goed focussen op 1 ding.
    Hoe dat zich in de toekomst gaat ontwikkelen.... geen idee, we zien het wel.
    Het is een superlief, altijd vrolijk mannetje, en ik ben nog elke dag blij en dankbaar dat we hem nog bij ons hebben. En het is heerlijk om hem thuis te hebben (hij ligt nog wel vaak in het ziekenhuis, maar is op dit moment toch het meeste thuis). Na een jaar Ronald Mcdonald huizen en veel onrust en zorg, ook voor mijn oudste zoontje, is het nu echt genieten met zijn vieren. Ben er heel erg gelukkig mee!!!

Ik wens je heel veel geluk met je zoontje!

Groetjes, Josie

14. natje23

natje23 Lid

17 nov 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Josie,

Dat zijn inderdaad wel heel veel vervelende dingen en kan me voorstellen hoe moeilijk het is voor jullie en inderdaad ook voor jullie oudste zoon!!
    Ik vondt negen weken ziekenhuis al lang en de problemen die wij hebben!!!
    Heel veel respect voor jullie dat je het vol houdt en nu eindelijk kan gaan genieten....
    Ik hoop dat de toekomst ook veel positieve dingen met zich mee brengt....
    Heel veel geluk toegewenst voor jullie viertjes!!!!

Groetjes nathalie

15. supermama4

19 nov 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    #15 supermama4, 20 nov 2009
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
    hoi

ik heb een placentaloslating gehad
    met, 36 weken en 5 dagen zwangerschap
    ons zoonje is overleden hieraan, in de baarmoede
    12 uur hierna ben ik bevallen van onze prachtige zoon,
    jullie hebben echt een engeltje op jullie schouder zitten
    dat het allemaal goed gegaan is, zoiets kan binnen 1 minuut gebeurt zijn, gelukkig is dit voor jullie niet het geval geweest
    het verdriet is bijna ondraagelijk, het is niet te beschrijven

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Supermama, ik zit hier echt met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen. :(
    Was het 'plotseling' losgelaten, of ook door 'nalatigheid' van het ziekenhuis?
    Ik wil je héél veel sterkte wensen om dit verlies een plaatsje te geven, als snap ik dat dat erg moeilijk is en heel veel tijd nodig zal hebben. Hele dikke knuffel voor jou!

Ik besef inderdaad heel goed dat ik een engeltje op mijn schouder had. En elke dag denk ik er nog aan, dat we toch nog zoveel geluk hebben gehad. Tegelijkertijd ben ik eigenlijk ook weer hartstikke boos op het ziekenhuis, dat ze het niet eerder hadden ontdekt.
    Mja goed, daar moet ik eigenlijk niet meer bij stilstaan, ik mag echt niet klagen met een gezonde zoon slapend in zijn bedje...

Wat zal dit ook zwaar zijn voor jou om te lezen.. :(
    Succes meid!

17. supermama4

19 nov 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

het blijft altijd moeilijk overal en heel je leven
    ik ben heel erg blij voor jullie dat het gewoon allemaal goed gegaan is..... met jullie zoon
    sorry dat ik zo laat reageer op je bericht!
    ik heb een site voor onze zoon gemaakt om zo het verdriet een plekje te kunnen geven www.johfaany.vlindersite.nl

Deel Deze Pagina