Mirena spiraal en ruim een jaar na plaatsen bloedverlies

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door aardbei1707, 25 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Hallo,

Ik heb al ruim een jaar een mirena spiraal. Nu heb ik al 3 weken lang bloedverlies. Vandaag weer langs de dokter geweest en moet nu een vaginale echo. Als daar niets uit komt dan een uitstrijkje en als daar ook niets uit komt dan moet de mirena eruit.
    Ik maak me best zorgen. Iemand waarbij dit herkenbaar is bij een mirena spiraal?

2. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Ik had voortdurend bloedingen met mirena, als ik 2 weken niet bloeden was ik blij. Heb mirena 1 jaar en half gehad laten verwijderen want ik had migraine, te veel bloedingen, en een nachtmerrie om in de buurt te zijn

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Oke dank je wel. Nog meer ervaringen? Zit alweer op 4 weken bloedverlies, wordt er gek van

4. Manque

Manque Niet meer actief

Hier duurt het ook wel eens 3-4 weken, heel licht bloedverlies. Ik heb het idee dat ik de afgelopen 4 jaar meer dagen bloed verlies dan toen ik geen spiraal had.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Onregelmatig bloedverlies is een 'normale' bijwerking van mirena. En volgens mij kan het allerlei vormen aannemen.
    Ik had de mirena 3 maanden na bevalling laten plaatsen. Ik gaf volledige BV, toen baby 9 maanden was kwam mijn cyclus op gang. Duurde een 9-10 maanden voordat mijn cyclus regelmatig was. Voor eventjes was ik best tevreden met mirena. Maar langzaam werden mijn menstruaties langer en langer, op een gegeven moment (direct na stoppen BV) ging ik ook tussentijds bloeden vaker en langer. Toen ik 3 van de 4 wkn bloedverlies had ben ik naar dokter gegaan. Gyn zei simpelweg, tja, kan er bij horen en stelde voor om de pil erbij te gaan slikken om bloedverlies tegen te gaan.

Ik heb toen mirena eruit laten halen (2 jaar gehad) en overgestapt op een koperspiraal. Toen is bloedverlies verdwenen, nu alleen gewoon menstruatie en verder niets.

6. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Ik had ook bijna continu bloedingen vd mirena werd er gek van!en indd migrane was bij mij ook weer vollop aanwezig.
    Toen koper spiraal genomen maar dat zou ik je ook zeker niet aanraden!
    Was elke x zwaar ongesteld binnen half uur super plus tampon doorweekt en 7 dagen lang vloeien.
    En nu zwanger ondanks spiraal.
    Geen aanrader dus.

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Mirena was hier geen succes. Ik had elke twee weken bloedingen en ook nog eens enorme buikpijn. Na een jaar laten verwijderen en weer aan de pil gegaan. Echt een opluchting!

Deel Deze Pagina