Klachten na verwijderen spiraal, of zwanger?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Hyacintje, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hoi allemaal,

Ik heb op woensdag 12 april mijn spiraal laten verwijderen en ik en mijn man hebben die vrijdag gelijk geklust. Nu voel ik mij sinds gisteren niet lekker. Ben duizelig, heb last van krampen, hoofdpijn en ben meer moe als anders. Zou ik al zwanger kunnen zijn? Of zouden deze klachten te maken kunnen hebben met het verwijderen van de spiraal? Zou wel echt bizar zijn als het meteen raak zou zijn. Ik hoop er stiekem wel op maar heb geen idee wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Ik ben 3 jaar niet ongesteld geweest door de mirena. Hebben jullie een idee wat het kan zijn?

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik was na het verwijderen van de mirena een week lang tamelijk beroerd: misselijk, duizelig. Ik denk omdat mijn hormoonhuishouding overhoop werd geschopt doordat die mirena opeens weg was. Maar, positieve noot: ik ben één keer ongesteld geworden, toen was het beroerd voelen over en de maand daarna was ik zwanger!

3. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dat is snel gegaan! Ik hoop dat ik snel duidelijkheid krijg want dan weet ik waar ik aan toe ben. Heb steeds meer symptomen maar dat kan ook komen omdat ik ongesteld moet worden natuurlijk.

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dan zit je nog niet eens 2 weken na het verwijderen van de mirena.. onmogelijk dus om zwanger te zijn!

5. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    In theorie zou het wel degelijk mogelijk zijn om nu al zwanger te zijn. Of het zo is.. dat kan alleen een zwangerschapstest je vertellen.
    Toen mijn mirena eruit ging heb ik er niet veel last van gehad en herken dan ook jou klachten niet. Daarentegen herken ik de klachten ook niet als zwangerschap getelateerd maar ach, die zijn elke keer ook anders ;)

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hmm reken ik dan zo verkeerd? Hoe kun je na 2 wk al zwanger zijn? Tis toch hetzelfde als je stopt met de pil? Dan kun je dat (bij een cyclus van 28 dagen) ook na 4wk pas weten toch? Misschien begrijp ik het verkeerd hoor

7. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    #7 Hyacintje, 24 apr 2017
    Laatst bewerkt: 24 apr 2017
    Volgens mij ben je gelijk vruchtbaar als de mirena er uit gehaald is. In theorie zou het wel kunnen, Als ik op de 14/15e ook mijn eisprong had. Het zou mij ook verbazen als het wel nu al raak zou zijn. Dan kan mijn lichaam mij gewoon heel erg voor de gek houden, want waar komen deze klachten dan vandaan.

8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Mar de mirena geeft toch hormonen af, net zoals de pil? Anders zou je ook door de mirena zwanger kunnen raken.. als de mirena eruit is, moet je lichaam het zonder hormonen doen, en moet je cyclus dus zelf gaan oppakken.. als je mirena eruit is, dan heb je (even als het volgens het boekje gaat) 2 wk daarna je eisprong, en dan 2 wk later je menstruatie of positieve zwangerschap test..

9. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

De mirena zorgt dat je bmslijmvlies niet opbouwt, zodat er heen innesteling plaats kan vinden. Als hij verwijderd is vlak voor je eisprong kun je dus zwanger zijn.
    Ik heb vijf maanden klachten gehad voor ik weer een normale menstruatie kreeg en nog niet zwanger. Kan dus ook ontwennen van de hormonen zijn...

10. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    A
    Ah oke! Maar net wanneer je hem eruit laat halen dus.. das nieuw voor mij!

11. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Ik vrees dus dat ik gewoon geduld moet hebben tot ik kan testen.. haha

12. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Sorry voor mijn late reactie.
    De mirena laat je cyclus gewoon doorgaan en het ligt er dus aan wanneer je precies je spiraal eruit laat halen.
    Je hebt namelijk ook 0,1% of 1% (ben er alweer een tijdje uit) om zwanger te raken met het spiraaltje.

TS heb je al getest?

13. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Mirena hoeft inderdaad een eisprong niet te voorkomen (kán wel). Dus in theorie kun je net rond de verwijdering van de mirena een eisprong hebben gehad, die bevrucht is en dan twee weken later zwanger zijn. Maar die kans zal niet enorm groot zijn.

14. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bedankt! Wist ik niet!

15. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Ik heb begin maart mijn mirena laten verwijderen en tot vorige week had ik elke dag zwangerschaps verschijnsels. Alles was ontregelt, van opgeblazen gevoel tot misselijk na een glaasje alcohol misselijk na eten, de appelflauwtes in de ochtend voordurend moe, echt pijnlijke tot grotere borsten, pijnlijke rug, zowat alles van symptomen dat je kon hebben had ik wel. Echter nog steeds negatieve test. Nu voelt men lichaam terug een beetje zoals het hoort te voelen.

Dat ding verwijderen doet mega veel met je hormonen.

16. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Tja, op 22 mei mirena verwijderd. Op 11 juni een positieve test in de handen en in februari een dochter gekregen.

17. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik was na het verwijderen gelijk zwanger, helaas is het wel mis gegaan.
    Maar het kan dus wel zo zijn.

Deel Deze Pagina