naar huisarts of nog wachten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamalap, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalap

mamalap Niet meer actief

Beste verloskundige,

Misschien dat u mij kan adviseren wat te doen? Misschien ook niet?

Ik ben 14 december 2013 voor de tweede keer na 10 maanden pil slikken gestopt.
    Bij mijn dochter heeft het 7 maanden geduurd en had ik een cyclus van 30 tot 40 dagen. Als puber zeer onregelmatig soms 3 maanden niet.
    Nou heeft het best lang geduurd eer ik een eerste eisprong had, dat kan aan ontpillen liggen. De cyclus erna eisprong cd27.
    Nu deze cyclus zit ik inmiddels alweer op cd37 en volgens mij nog geen eisprong gehad, alhoewel fertilty friend nog steeds cd 14 zegt (ik geloof zelf dus niet meer dat ik hem gehad heb)

Ik temperatuur en gebruik ovulatietesten, ik heb regelmatig dat mijn ovulatietesten echt positief zijn maar er geen eisprong volgt. De laatste weken heb ik constant hele donkere ovulatietesten, vorige week zondag 1 redelijk zichtbaar streepje op zwangerschapstest (KV), daarna weer negatief. (Ik geloof dus absoluut dat ik niet zwanger ben!)

Ik heb al weken steekjes en krampjes in de baarmoeder.
    Mijn eigen theorie is dat mijn hormoonhuishouding echt op z'n kop staat.

Mijn vraag aan u: kan dit nog steeds van het ontpillen zijn? Kan ik het beste naar de huisarts of een jaar afwachten zoals er voor staat?
    Ik ben zo bang dat ze dan toch zeggen MW... U moet een jaar afwachten en kom dan maar terug, dan is de teleurstelling nog groter.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Liefs linda.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag Linda,

ik kan me heel goed voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Ik zou je inderdaad aanraden een jaar te wachten, om teleurstelling te voorkomen. Het kan soms echt even duren voor er weer enige regelmaat in de cyclus komt. Daarnaast is een onregelmatige cyclus voor jou helaas niet ongewoon, concluderend uit je voorgeschiedenis. Geef het nog een paar maanden de tijd en hopelijk is het niet meer nodig dat je hiervoor naar de huisarts moet. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina