De meest belangrijke vraag ik ben 21 weken en heb steeds erge pijn in mijn zij hoort dit bij zwangerschap ik herken het absoluut niet en is best pijnlijk. En 2e vraag mag ik van geslacht uitgaan. Met 15,6 weken een meisje bij medische echo Met 17,2 weken meisje bij geslachtsecho Met 19,5 weken meisje bij guo Met 21,4 weken meisje bij medische echo en tien hebben ze het 2D en 3D laten zien Bij geen 1 echo twijfelde ze ze was ook aan het plassen tijdens echo en er werd gezegd dat je het dan juist goed kan zien We gaan nu aan het kamertje beginnen kan ik veilig een meisjes kamer maken? Sorry maar ben zo blij dat ik het niet kan geloven
Goedemiddag, met zoveel echo's die allemaal laten zien dat het een meisje is, kan je daar zeker vanuit gaan! Dus lekker gaan beginnen aan de babykamer! De pijn in de zij kan veroorzaakt worden door het groeien van de baarmoeder. Rond dit termijn maakt de baarmoeder vaak een groeispurt. Soms kan het komen door het bewegen van de baby. Warmte en rust willen nog wel eens helpen voor de pijn. Het kan ook zijn dat je toch wat last hebt van de nieren. Door een ontsteking of doordat er wat druk komt te staan, door de zwangere buik, op de nieren, waardoor er nierstuwing kan ontstaan (hydronefrose). Bij de huisarts kan je urine laten checken op een ontsteking. Een hydronefrose kan geen kwaad voor de zwangerschap, het kan alleen pijnlijk zijn. Adequate pijnstilling is dan wel aan te bevelen. Succes en geniet van het opknappen van de babykamer! Groetjes Monique