Goeden avond , Ik heb even een kort vraagje , Ik ben 17 weken zwanger en luister elke dag even met mijn doppler t hartje , nu heb ik heel af en toe een piek van 163 maar bijna elke dag schommelt het tussen 149 en 153 ongeveer . Nu was ik vanavond weer even luisteren en het hartje kwam vandaag voor het eerst op 144 en niet hoger terwijl ik tot nu toe altijd iets boven de 150 had. Hoe kan dit ? Van de week nog echo gehad en vk was erg tevreden over alles Alvast bedankt !!
Goedenavond, Zolang de hartfrequentie tussen de 120-160 is het prima. Als het kindje flink aan het bewegen is, zie je vaak dat hartslag even goed omhoog gaat en zelfs boven de 160. Dit is normaal. Als het kindje rustig wakker is of in de droomslaap, dan is de hartslag bij jouw kindje rond de 150. Is het kindje lekker aan het slapen, dan is de hartslag iets lager, dus bij jouw kindje rond de 144. Dit zijn normale patronen, die jouw kindje elke dag doorloopt. Dus hier hoef je echt geen zorgen om te hebben. Succes! Groetjes Monique