Naar huisarts overdreven?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suus1983, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Hopelijk knapt ze snel op zo niet dan gewoon terug naar de huisarts en indien nodig naar de HAP! Beterschap!!
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  2. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Fijn dat het nu mee lijkt te vallen. Misschien heeft de huisarts dat ook wel gezegd, maar bij een blindedarmontsteking kan het ook een tijdje wat minder pijnlijk zijn en minder erg lijken, waarna het ineens toch terug kan komen. Hopelijk is er niks aan de hand, maar wel goed in de gaten houden. Een ontsteking waar niks mee gedaan wordt is namelijk heel erg gevaarlijk, dan kan hij gaan knappen met vervolgens een hoog risico op buikvliesontsteking en meer nare dingen die je niet wilt.
    Ik heb zelf acute blindedarmontsteking gehad, wat ook begon met pijn bij de navel en later specifiek rechtsonder werd. Lichte koorts (max. 38). Eerst deed het heel erg pijn, maar later viel dat ineens heel erg mee. Uiteindelijk 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, omdat de ontstekingswaarden niet daalden, waarna ze voor de zekerheid toch maar gingen opereren. Het bleek wel degelijk blindedarmontsteking te zijn, ze waren er net op tijd bij. Alleen door de ontsteking was de blinde darm naar binnen gedraaid, waardoor het van buiten minder pijn deed en het net leek alsof het meeviel. Die verhoging is een goede indicatie, dus als die blijft zou ik toch nog een keer laten checken.
     
    suus1983 en Ysabella vinden dit leuk.
  3. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nou?
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Het gaat nog een beetje hetzelfde als vanochtend. Niet erger geworden in elk geval gelukkig.
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Bedankt voor je reactie, ik ga het zeker in de gaten houden!
     
  6. Prikje

    Prikje Actief lid

    18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met jouw dochter?

    Ik las jouw topic door, moest gelijk aan mijn dochter denken. Zelfde klachten, de pijn en het krom lopen. Eerst bij huisarts geweest, maar huis gestuurd met paracetamol, na een paar uur weer gebeld, klachten werden erger. Verwijzing naar eerste hulp gehad. Daar een echo gehad (en natuurlijk bloedonderzoek). Tijdens de echo konden ze niks zien, maar wel duidelijk ontsteking te zien in de bloed. Volgende dag weer terug, daar bleek tijdens echo dat het dus duidelijk een blindedarmontsteking was. Gelijk opgenomen. Ze is toen pas om 17 uur geopereerd (ze was om 11 uur opgenomen), bleek dat de blinde darm al op knappen stond en dat ze zelfs al troep in haar buik had.

    Dus heel goed dat je actie hebt ondernomen!!
     

Deel Deze Pagina