Ah, zo... Ja, het hoeft natuurlijk niet, dat ze het nog een keer krijgen. Bij ons op school gaat het nu rond en ik hoor daar veel verhalen bij van kinderen die het twee keer gehad hebben, omdat de eerste keer nog als baby was, maar toch ook echt kinderen die het als baby gehad hebben en daarna niet meer, (en dan bedoel ik nu dus kinderen die echt al eind basisschool zitten). Maar misschien het anders toch even bewust opzoeken? Als ze het dan nog niet krijgen, zijn ze blijkbaar inmiddels immuun?
6,5 maand, dat zou ik absoluut niet doen, jammer voor je zus. Als ze het voor een jaar krijgen bestaat de kans dat ze het gewoon nog eens krijgen.
'De assistenten weten ook niet alles.' Interessante reactie... Zij blijkbaar wel dus? Wat is zij dan, viruloog? Ik zou denk ik niet gaan, omdat ik het inderdaad sneu vind om een kind twee keer de waterpokken te laten doormaken als dat niet nodig is. Je hebt niet alles in de hand in het leven. Maar dat betekent ook weer niet dat je dingen dan maar moet gaan opzoeken. Ik vind de opmerkingen dat ts 'waterpokken te spannend vind' ook echt maar en denigrerend. Wat heeft het nu te maken met 'te spannend vinden' als je gewoon liever niet hebt dat je kind zo vaak mogelijk ziek is. Ik heb op het moment een flinke griep incl. keelontsteking te pakken. Het gaat weer de goede kant op, maar ik heb een paar dagen echt spierpijn gehad in mijn hele lijf en ik kon nauwelijks slikken van de pijn. Mijn man en ik hebben bewust onze kinderen even wat op afstand van mij gehouden en extra gelet op goede hygiëne. Niet omdat ik griep nu zo 'spannend' vindt bij twee gezonde jongens. Maar omdat ik het ze niet gun om zich net zo te voelen als ik me heb gevoeld. Het is toch logisch dat je ze dat wilt besparen? En nee, het is niet 100% zeker dat dat lukt. Maar als ik ze uitgebreid ga knuffelen en zoenen en de jongste zijn vingers in mijn mond en in zijn mond laat stoppen, dan is de kans op besmetting gelijk wel een stuk groter. Wat betreft oppas: dat zou ik in onderling overleg doen. Wie van jullie heeft het beste alternatief? Als één van jullie de kinderen makkelijk maar een andere oppas kan brengen, zou ik dat doen. Dan hoef je geen van beiden je plannen aan te passen. In principe zou ik zeggen dat werk voor een kappersafspraak staat. Maar ik las ook iets over een huwelijk ofzo? Kan ze dan op een ander moment deze week nog naar de kapper en die andere dingen regelen of komt ze echt in een lastig parket dan? Eventueel zouden jij en je man ook kunnen kijken of op je werk iets mogelijk is (dagen ruilen met een collega, thuiswerkers o.i.d.) Als er echt voor geen van beide partijen iets te regelen is, zou ik ze toch maar gewoon laten gaan morgen. Je bent weer een dag verder. Oma vragen om goed te letten op hygiëne en wat afstand bewaren tussen de kinderen. Dan maak je dan kans in ieder geval zo klein mogelijk.