hallo allemaal, over 2 wkn gaan we voor het eerst op vakantie als gezin, met onze dochter 2 weken naar Italie. we rijden in 2 dagen dus doen het rustig aan. Vooral ik vind het eigenlijk best wel heel spannend! haar vader is wat relaxter, haha) Hebben jullie tips qua meenemen etc? En wat zijn jullie ervaringen met een baby op vakantie? We zaten te denken om sowieso mee te nemen, kinderwagen, badje, wipstoeltje. En in het zwembad, kan dat met haar of is ze daar te klein voor? Ik heb wel zo'n babyband gekocht, waar ze in kan Ik ben heel erg benieuwd naar reacties en ervaringen en evt tips! ( ook qua wat wel/niet meenemen) we zijn wel begonnnen met wat groentehapjes, ik wilde gewoon daar wat groente kopen en met onze eigen staafmixer pureren! bedankt alvast meiden! Zonnige groetjes, Lisa
Heerlijk, zeker doen! En niet teveel zorgen maken. Wij zijn ook met een baby van 6 maanden naar Italië gegaan. Het enige waar ik tegenaan liep was dat ik te weinig voeding mee had. Wij waren ook al een tijdje begonnen met wat fruit en groente maar daar in het warme Italië had meneer er geen zin in. Uiteindelijk heb ik dus mijn zusje (die een week later kwam) gevraagd of ze nog een pak flesvoeding mee wou nemen. Onze zoon heeft dus bijna de hele vakantie alleen maar flesvoeding gehad met af en toe een hapje fruit. Wij gingen met de auto en stopten wanneer meneer het rijden zat was of moest eten. Dan legden we even een kleedje in het gras waar hij de ruimte had vrij te bewegen of bij slecht weer even op de achterbank in de auto. Wij hadden niet veel extra dingen mee. Een buggy, inderdaad een baby zwemband en een klein badje met opblaasbare/zachte bodem (kon net 1 emmer water in) voor verkoeling. We hadden een campingbedje mee en verder geen wipstoelen o.i.d. we gebruikten de buggy als kinderstoel etc.
Wij gaan over twee weken ook naar italie, met onze dochter van 9 maanden. Ik heb daar een kinderstoel gehuurd (maar in jouw geval zou ik zelf een wipstoel meenemen0). Campingbedje, wij nemen nog een klein badje mee die we hier ook opzetten in de tuin, dan hoef je niet de hele tijd naar het zwembad en nemen zelf nog een extra parasolletje mee. Wij hebben daar een stacaravan gehuurd. Verder alle gewone dingen die je in het dagelijks leven gebruikt... Niet te vergeten natuurlijk speelgoed . Voeding nemen wij uit NL mee. Wij gaan in 1 dag rijden (rijden 's nachts), zodat ze hopelijk het meeste zal slapen! We laden de achterbank niet vol, dan kan één van ons af en toe achterin gaan zitten bij haar, dat is wel gezellig. Verder weet ik het even niet wat we extra meenemen, niet veel denk ik... Veel plezier in ieder geval. Waar ga je precies naar toe in Italie?
Wij zijn momenteel met onze kleine van 3 maanden op een Grieks eiland! Het gaat prima! Met de auto kun je nog meer meenemen dus dat gaat zeker goedkomen! Bij de etos hadden ze vorige week een mand met opblaasbare aankleedkussens en een dieper opblaasbadje! Ideaal! Wij hebben ook een travel cot tentje mee! Echt ideaal! Wij zwemmen hier ook met hem in het zwembad. Goed smeren, petje en zonnebril op en gaan in de swimtrainer band! Geniet!!
Wij zijn kampeerders, dus dat is dan weer net iets anders misschien. Een badje meenemen heb ik nooit gedaan, in een huisje deed ze gewoon onder de douche, in het grote bad, desnoods in de gootsteen. Bij kamperen zaten ze in een emmer. Wipstoel namen wij ook niet mee, evt. kan de maxicosy ook als wipstoel dienen, scheelt weer ruimte. We namen wel altijd een speelkleed mee en zo'n speelboog die helemaal uit elkaar kon. Zwemmen is juist hartstikke leuk met een baby van 5 maanden en zo'n band is idd ideaal. Als je veel van wandelen of oude stadjes houdt, is een draagdoek of zo, misschien wel handig. Niet alle wegen zijn goed begaanbaar met een kinderwagen. Zo waren wij in Venetië met onze toen 7 maanden oude zoon in de kinderwagen, dat was geen goed idee, haha, met al die bruggen. Qua hapjes, daar begonnen we pas mee met 6 maanden, dus daarvoor was het juist lekker makkelijk, alleen maar borstvoeding in ons geval.
bedankt voor jullie reacties meiden! als we plek in de auto hebben, proberen we het badje en de wipstoel wel mee te nemen. En misschien ook wel een babybjorn buikdrager, die hebben we tweedehands gekocht. Vind het wel erg spannend, de reis er naar toe en hoe het gaat met zo'n kleine in de stacaravan. Hoe gaan jullie om met de airco? ben namelijk nogal bang dat ze daar snel ziek oid van wordt. En hoelang mag ik haar in het zwembadje houden? want dat water is natuurlijk geen 38 graden ofzo, en ik zal haar wel in smeren en een hoedje opdoen tegen de zon ze is bijna 6 maanden dan. Groetjes, Lisa
Wij gaan over 2,5 week ook 2 weken naar Italie. Met ons zoontje van dan bijna 6 maanden. Wij willen in 1x gaan rijden, en vertrekken dan 's nachts in de hoop dat hij het grootste gedeelte van de nacht slaapt. Hebben een dakkoffer gekocht voor op de auto, zodat we idd niet de hele achterbank vol hoeven te proppen en eventueel naast hem kunnen gaan zitten. Hij krijgt tot nu toe alleen nog moedermelk en hoop dat zo te houden tot en met de vakantie, lijkt me wel zo makkelijk. Wij nemen ook een zwemband en een klein zwembadje mee voor bij de stacaravan. Verder een campingbedje om te slapen, heb ook een campingbedje en kinderstoel bij de caravan (was gratis) zo kunnen we dat campingbedje buiten gebruiken als box. Kinderstoel zal hij nog wel te klein voor zijn. Wipstoel gaat alleen mee als we ruimte over hebben en badje laat ik zeker thuis, kan wel in de gootsteen of mee onder de douche. Zwemmen lijkt me juist heel leuk met de kleine, gewoon niet te lang, en anders gaat ze wel bibberen als ze het te koud krijgt. Goed smeren en een petje of hoedje en eventueel een zonnebrilletje. En verder laten we het gewoon over ons heen komen en zien we wel hoe het daar gaat. Vind het ook wel een beetje spannend. Die draagzak is inderdaad een goede tip. Die hebben we nog niet. Fijne vakantie voor iedereen die nog gaat. Heb er echt zin in.