Aandacht voor de 2e...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik ben zwanger van de 2e en heb een dame van 1,5. Ben natuurlijk hardstikke gelukkig en heel benieuwd hoe t straks gaat.
    Ik hoop dat de baby gewoon lekker met ons meedraait, ik denk t wel. Uiteraard zal Iris wat minder / andere aandacht krijgen, dat is dan gewoon zo. Hoe doen moeder van 2 kindjes dat met activiteiten ed? Onze dochter gaat nu al een jaar met mijn vriend naar baby (nu peuter) zwemmen en ik ben net met haar begonnen met Muziek op Schoot. Zou dat met de 2e ook graag willen doen, maar denk dat dit praktich niet gaat lukken; die dagen ben je dan toch in je eentje met 2 kids. Hoe doen jullie dat?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik gaf youame heel veel aandacht als de kleine in bed lag

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ja dat wordt lastig met twee kinderen. Je zou bv de oudste even naar opa en oma (of iemand anders) kunnen brengen zodat je iets kan doen met de baby en andersom?

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    je partner kan gewoon blijven zwemmen toch? dan kan jij de jongste aandacht geven. en met muziek op schoot neem jeje kleinstje gewoon mee en legt hem/haar in de kinderwagen bak erbij. dan doen veel moeders met peuterspeel ochtend hier ook.
    ik begrijp het probleem niet zo,dat ligt vast aan mij trouwens hoor....

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

@MM; ms niet duidelijk, maar mijn vriend zwemt op zijn thuisdag, ik werk dan dus...
    bedoel t meer andersom. Zou dit soort dingen ook graag met de jongste straks willen doen, maar waar laat ik die oudste dan....we kunnen haar moeilijk langs de rand van t zwembd in d'r eentje laten wachten bijvoorbeeld...

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    misschien wanneer je oudste naar de peuterspeelzaal gaat? Of inderdaad even naar opa of oma ofzo?

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Dit probleem heb ik dus met zwemmen ook... Zou er graag mee gaan beginnen maar waar laat ik mijn zoon als ik met mijn dochter ben aan het zwemmen?(andersom is niet zo lastig)
    Ik kan hem niet even snel naar opa en oma brengen (te ver) en andere opties zijn er ook niet... ;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb daar ook aan gedacht.... ik zit nu met Eva op dreumeszwemmen, maar dat gaat dus niet meer als haar zusje er straks is. Andersom ook niet, al was ik niet van plan om te gaan babyzwemmen. Mijn ouders wonen nu nog in de buurt maar over ongeveer een jaartje niet meer.
    Tegen de tijd dat Eva naar de basisschool gaat is haar zusje bijna 2, dan ga ik met zusje op dreumeszwemmen. En in de tussentijd maar wat vaker met z'n allen gaan zwemmen. Of als opa en oma nog in de buurt wonen kunnen die op de jongste passen, dan kan ik nog even met Eva gaan zwemmen.

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    tja, ik ga zwemmen met Chris als Nick op de peuterspeelzaal is. Andere optie die bij ons in het zwembad ook geen probleem is, is ze gewoon beide in de les meenemen, waarbij Nick dan op zijn eigen bandjes in het water drijft, maar dat mag zeker niet overal. Ik heb ook een tijdje samen met mijn moeder baby gezwommen, zodat we beide een kind hadden...
    maar de tijd voor de jongste alleen is er dus met name als Nick op de PSZ zit....en soms plan ik bewust een dagje met Nick om iets te doen en laten we Chris thuis. Zo zijn we laatst bij Plop geweest in het theater. Het is af en toe even zoeken, maar wij kunnen gelukkig wel vaak terugvallen op familie.kennissen voor opvang. Overigens is er bij ons zwembad ook nog een kinderopvangmogelijkheid, waarbij ze evt. het ene kind voor het andere omruilen als je ze zelf maar aankleed....dan moet er alleen zelf genoeg tijd ziten tussen de lessen...

Deel Deze Pagina