Hallo allemaal Vraagje: Omdat ik nog niet echt er over uit ben hoe veel dagen ik ga werken nadat ons kindje op de wereld komt, ben ik alle mogelijkheden aan het bekijken. Aangezien hier veel experts met veel ervaring zitten ... Weten jullie wat het kost om opvang in huis te krijgen 2 a 3 dagen per week? Ik zou graag iemand willen die hier in huis op ons kindje komt passen ipv dat we hem /haar weg moeten brengen. Is dit uberhaupt normaal? Een soort nanny dus eigenlijk... Daarbij: weten jullie waar je een goede/betrouwbare opvangmama kan vinden die aan huis komt? Alvast bedankt! liefs mamatoB
Wij hebben een aupair, maargoed, die woont ook bij ons in huis en doet daarnaast ook licht huishoudelijk werk. Kosten hiervan 300 euro per maand + kost en inwoning. Voor ons ideaal omdat we vaak last minute afspraken hebben en dan direct weg moeten. Plus dat onze kinderen wel gewoon thuis kunnen opgroeien, niet dat gehaast om op tijd op de creche te zijn.
Hm dat is goedkoper dan ik dacht! Niet dat ik de ruimte heb voor een aupair overigens Je kunt ook een gastouder bij jou thuis laten komen maar ik geloof dat je daar wel een fiks bedrag voor betaalt. Ik weet niet wat je budget is?
afhankelijk van het gastouder buro, ik verdien als gastouder 10,65 per uur en daar naast betalen ze geloof ik nog een paar euro per uur aan het gast ouder buro. weet niet precies hoeveel. maar dan kun je het wel bij de belasting declareren. maar als je advertentie in de krant zet dan kun je ook voor zwart iemand krijgen.
Declareren bij de belastingdienst kan wel tot maar 6,10 euro. Dus de euro's die je extra betaalt, betaal je voor de volle pond en dat loopt dan best hoog op.
marieken heeft het over 10,56 voor 3 kinderen en 6,10 gaat per kind.. even voor de duidelijkheid.. dus voor 3 kinderen kan er 3 x 6,10 gedeclareed worden = 18,30 per uur.. gewoon even ter verduidelijking
Het is inderdaad een stuk goedkoper dan de meeste mensen denken. Wij hebben meer dan genoeg ruimte dus vandaar dat wij voor deze optie hebben gekozen.