werk-opleiding-baby??

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door groenvlindertje, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. groenvlindertje

groenvlindertje Actief lid

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort weer aan het werk en zou graag mijn opleiding hervatten. Ik heb deze eind vorig schooljaar stopgezet omwille van zwangerschap/bevalling.
    Langs de ene kant wil ik de opleiding graag zo snel mogelijk afwerken (moet nog 1,5 jaar doen), maar langs de andere kant vind ik het zo erg dat ik dan minder tijd ga hebben met mijn kindje. Weet echt niet wat ik doen. Zijn er nog mensen die hier ervaring in hebben?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoe zit je opleiding in elkaar? Moet je echt (veel) naar school of is het vooral veel thuis-studie? Want dat laatste kun je natuurlijk doen als je kindje slaapt, zodat ze er niets van merkt.

3. groenvlindertje

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dag Luppy, normaal moet ik twee avonden en zaterdagmorgend naar de les. Gelukkig heb ik al enkele vakken gedaan waardoor dit nu beperkter is. Maar toch 1 à 2 keer per week naar de les. Daarnaast natuurlijk nog stage en opdrachten. Volgend schooljaar zal het in het begin wel drukker zijn omdat er dan meer vakken op de planning staan.
    Maar goed, ik heb me ingeschreven en we zullen wel zien hoe het loopt. Hopelijk komt het allemaal in orde.

4. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Ik volg ook een opleiding en moet net als jij nog 1.5 jaar studeren.
    Mijn dochter gaat 3 dagen in de week naar de opvang. Verder ben ik thuis. Wat ik merk is dat het pittig is in de zin van: vroeg opstaan, klaarmaken voor een lange dag studie, de kleine eten geven en meteen door naar de opvang zodat ik zelf op tijd op school kan zijn.
    Maar het is goed te doen, maak een goede periode planning voor jezelf, waarin je per week aangeeft wat je moet doen. Verdeel het over de week en houd je eraan. Het scheelt enorm! Geeft veel rust. Verder studeer ik wanneer de kleine slaapt, dus met een blikje redbull of koffie (wat je wil) achter de computer. En maak gebruik van de dagen dat er een studievrije dag is, maar waar de kleine wel naar de opvang kan! Kun je heel veel werk verzetten. Succes!

Trouwens...het is wel hier en daar wat aanpassen in je rooster. Ik heb ervoor gekozen alleen mijn vakken te volgen en mijn stages OF in de zomervakantie te doen OF wanneer ik begin met mijn scriptie.

5. groenvlindertje

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als ik het goed begrijp studeer je dan in dagonderwijs? Hier moet ik nog rekening houden met mijn werk naast het huishouden, kindje en school. Ik kan spijtig genoeg mijn stages niet plannen in de vakanties omdat ik stage moet doen op een school. Anders zou ik dit ook wel in de vakantie zetten. Een goede planning maken is misschien inderdaad geen slecht idee. Maar het blijft zwaar. Mag ik vragen welke opleiding je aan het volgen bent?

6. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Ik volg een docentenopleiding om les te geven in een vreemde taal. Dit is inderdaad gewoon een voltijd opleiding. Gelukkig hoef ik niet perse les te geven op een school, maar kan ik ook bij particuliere instellingen mijn stages doen. Deze gaan ook in de zomervakantie gewoon door.
    Mijn vriend is doordeweeks niet thuis ivm werk dus alles komt op mij neer (ook het huishouden).
    Wat misschien een idee is om je stages vooruit te schuiven. Dus eerst al je vakken afronden. Dan je scriptie schrijven en vervolgens je stages achter elkaar?

7. groenvlindertje

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat zou inderdaad een optie zijn, maar de meeste vakken die nog volgen hangen samen met mijn stage. Ik moet via mijn stage deze vakken/competenties bewijzen, dus het is niet zo makkelijk om dit te scheiden. Verder staat mijn huidige werkgever er op dat ik zo snel mogelijk mijn diploma behaal, dus daar is ook nog extra druk. We zullen wel zien hoe het loopt. :)

Deel Deze Pagina