Ik moet weer gaan werken :-(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kirst78, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Zoals het onderwerp al zegt: morgen is de grote dag aangebroken dat ik weer aan de slag mag. Ik zie er vreselijk tegenop om Jasmijn naar de gastouder te brengen. Het is meteen van half 9 tot 6. Echt niet gaaf dus. Het werken op zich heb ik wel zin in, maar ja ik wil mijn meisje niet zo lang achterlaten bij de gastouder. Heb natuurlijk weinig keus en ik weet dat ik erdoor heen moet, maar vind het wel lastig. Ratio en emo lopen zwaar doorelkaar heen. Ik hoop nu al dat mijn collega's zeggen, ga maar eerder naar huis :oops: . Maar ja denk niet dat ze dat zullen doen :confused: Kan natuurlijk ook niet he! Dinsdag is er een nieuwjaarsborrel en heb me al bedacht dat ik dan wel eerder naar huis kan. Is dat nou niet erg. En waarschijnlijk bel ik wel tig keer op om te vragen hoe het met haar gaat. Ehm dat wat ik altijd zei nooit zo te worden, ben ik nu dus.... :( Hahahaha. Ben blij als het morgen 6 uur is en ik mijn kleine meid weer in mijn armen heb :)

2. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Balen is dat hoor! Bah,ik moet over 5 weken (maar hopelijk 8)weer,moet er nog niet aan denken! Aan de andere kant als je weer eenmaal aan het werk bent is het misschien ook wel weer leuk. Weer even met wat anders bezig zijn,andere mensen om je heen. Maar voorlopig nog ff niet.
    Wij hebben voor onszelf afgelopen week Zoë al een dag naar mijn moeder gedaan die straks gaat oppassen. Vond het vreselijk om haar in de auto te zetten. Maar ja zowel zij als wij moeten er aan wennen...het is helaas niet anders. Alhoewel ik ook niet fulltime thuis zou willen zitten.

Veel succes en valt vast mee!

3. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    Hey, ik sluit me bij je aan! ik moet er morgen ook weer aan geloven! ik heb er totaal geen zin in, maar dat is het begin natuurlijk altijd! Mijn meisje slaapt bij mijn ouders, omdat ze verder weg wonen! Dus ik zie haar morgen ook niet! :cry: maar gelukkig is mijn oudste wel lekker thuis want zij moet naar school!Dus ben niet helemaal kindloos!
    Maar ik wens je succes morgen!

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hoi babytje, jij ook veel succes morgen. Niet leuk als jij je kleine helemaal niet ziet. Ik heb de avond nog met Jasmijn. Nou we komen er wel weer bovenop, hahaha. Laat me horen hoe het gegaan is!

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Erg he... het voelt zo rot! Ik heb afgelopen donderdag Lize voor het eerst laten 'wennen' op het kdv. (niet te verdragen, ik moest janken!) Morgen 'moet' ze weer, maar nu zie ik er minder tegenop omdat ze het voor een eerste keer erg goed deed. Had zelfs 2 keer een uurtje geslapen!

tja, het blijft moeilijk, dat eerste moment, maar ook dat moment gaat voorbij. Misschien helpt het om jezelf voor te houden dat kinderen veel kunnen hebben en dat het vooral de ouders zijn die moeten 'wennen'.

veel succes morgen! Om 6 uur sta je te trappelen en dan is het heeerlijk om haar weer te kunnen knuffelen! Komt goed!

Amber

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja zeker, het was in december ook meer een oefendag voor mij, dan voor Jasmijn :-D Toen is ook alles wel redelijk goed gegaan. Ik ga ervan uit dat Jasmijn het minimale drinkt en weinig slaapt, dus slechter zou niet kunnen zijn. En Ja ik kijk nu al uit naar 6 uur morgenmiddag :-D

7. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja zker laat ik het weten! Jij ook?! ik ga vrijdag op het kdv kijken want heb pas plaats eind deze maand! dan eerst 2 ochtenden tot er plek is op de donderdag de hele dag!dus dan twee dagen in totaal!
    de creche staat naast mijn huis!
    vind ht wel prettig dat ze eerst lekker bij mijn ouders is!

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja kan me voorstellen, eerst wat meer vertrouwde omgeving. Nou ja hopelijk dat Jasmijn snel went. Of eigenlijk moet ik zeggen: dat ik snel wen :-S

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik moet volgende week maandag weer aan de slag, en zit er net zo mee in me maag als jouw....brr

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Moedersssss :rolleyes: Ik wist niet dat ik zo kon zijn, hahaha. Dat wat ik altijd vervloekt heb, zo ben ik nu :oops: Ach ja zal er wel bij horen... Succes ermee volgende week, als ik het kan kan jij het ook! :)

11. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    dat hoop ik ook....heb het denk ik wel wat makkelijker dan jouw (solly) aangezien oma oppast als ik werk...

Ik denk dat de tijd morgen zo snel gaat, met bijkletsen en dingen weer hervinden op je werk, dat hjet zo weer 18.00 is meid!

12. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    tja, ik heb vorige week mogen beginnen. gelukkig kon ik rustig inkomen met "maar"2 middagen. morgen de 1e volledige dag, mn vriend heeft zorgdag. dus ook wel spannend. hij alleen voor sophie zorgen, ik hele dag weg. rest vd gelukkig alleen nog maar 3x een middag, kdv is mij vorige week heel goed bevallen gelukkig.

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    oooh succes allemaal !
    mijn eerste werkweek had papa vakantie, zodat ik kon wennen dat ik niet de hele dag bij mijn ventje was, en de eerste dag bij de oppas was maar een middagje, dus langzaam aan wennnen, maar het scheelt ook dat ik haar al 15 jaar ken, tis de zus van mijn schoonzus, en die besloot gastouder te worden toen ik weer aan het werk moest, over timing gesproken haha. het hele gezin daar is idolaat van lars en hij heeft t daar enorm naar zijn zin, hij is daar altijd lief en vrolijk.

14. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou het is 7 uur 's ochtends. De grote dag is aangebroken. Ik heb slecht geslapen en over een uurtje moet ik weg. Ik mis mijn meisje nu al.......
    :(

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    heel veel sterkte meis vandaag hopelijk kun je je meisje weer snel in je armen slaan.

16. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik was het eerste half jaar thuis en zag er ook erg tegenop.
    Zowel bij dit derde kindje alsook bij de eerste en de tweede wilde ik op een gegeven moment echt stoppen met werken, omdat ik ze maar moeilijk kon loslaten na een half jaar verlof.
    Toen ik eenmaal weer op mijn werk was, voelde ik me er gek genoeg erg goed bij. (De eerste week was toch wel erg lastig hoor...).
    Het is toch ook erg verfrissend, dacht ik later... Je bent gewoon erg blij elkaar weer te zien en waardeert de tijd samen weer meer... althans, zo was het bij mij. Daarnaast herontdek je weer een nieuwe kant van jezelf... de 'werkkant', los van het partner-zijn en het moeder-zijn.
    Nu heb ik ook een hele leuke baan, leuke collega's en blijf ik me via opleiding telkens verder ontwikkelen, dat scheelt natuurlijk.

17. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    He Kirsje, nou ik hoop dat je eerste dag is meegevallen. Ik zal je straks eens ff bellen om dat te horen. Maar ik weet dat het moeilijk is...maar gisteren had ik voor het eerst zoiets toen ik thuis kwam van het werk. Jesper zat bij papa en had echt een mega smile op zijn snoet en stond te springen op papa's schoot om maar in mijn armen te mogen...dus dat is ook wel weer heerlijk om te zien! Dus gisteren had ik voor het eerst zoiets van oja...dit is ook wel leuk...dat thuis komen! Dus het went hier al een beetje. Nu moet Jesper van de week ook weer voor het eerst naar de oppas dus ben benieuwd of het daar nu wat rustigger is en dat t wat meevalt voor m. Nou geef je meisje maar een dikke knuffel van me...en kijk straks maar ff in je brievenbus!

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel normaal hoor dat je je zo voelt, het is ook een enorme stap! En natuurlijk ook best een lange periode zonder elkaar.

19. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Ik hoop dat het je vandaag goed afgegaan is. Ik heb het er ook zo moeilijk mee. Zo moeilijk dat ik inmiddels gevraagd heb of ik mijn ouderschapsverlof full time mag nemen zodat ik nog 13 weekjes thuis ben.....

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou hehe ik ben weer thuis :) De dag is erg meegevallen. Ik heb haar wel gemist, maar het voelde ook wel weer goed om weer aan de slag te gaan. Alleen ben ik wel iets eerder van mijn werk vertrokken, zodat ik weer naar mijn meisje toekon. Morgen weer zo'n lange dag, maar zie er nu alweer minder tegenop. Ze is zo vrolijk. Ze heeft het op de opvang ook best goed gedaan voor zo'n eerste dag. Hopelijk dat dat zo blijft. Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes :D En Theleski Fleski, jij enorm bedankt voor het mooie kaartje!

Deel Deze Pagina