oja - zo had je van die ouders die toch telkens weer op de dag van het schoolzwemmen (gr 1/2) hun kind een blousje aangaven... *zucht* - áls ze het al zelf konden, dan kostte het gewoon ook meer tijd...
Hier gymen ze in ondergoed. Wel met gymschoenen. Ik heb 2 broodtrommels van mepal. Daarin zit een bakje voor fruit/groente. Op banaan na maak ik alles al klaar omdat ze vaak maar 15 minuten eet tijd hebben. Plus ivm stikgevaar moet je wortels, druiven, tomaat etc snijden. Alleen water mee. Er is geen koelkast voor melk. Lauwe melk blegh.
Hier ook sloffen en regenlaarzen. Een regenjas en ik doe altijd een setje reservekleding en ondergoed/sokken in de luizenzak.. voor t geval dat. Doppers hebben ze hier in de hogere klassen. Bij de kleuters was die nog een beetje groot en viel dan regelmatig van tafel.
Ik heb gisteren naam stickers besteld bij Ali. 360 stickers voor 7 euro. Dan is het ook niet zo zonde om ze op een stuk fruit oid te plakken.
Hier voor mijn kleuterzoon een beker van Camelbak, die lekken echt niet. De bekers van Mepal ben ik niet zo fan van (ben kleuterjuf en zie ze soms toch lekken). De brooddoos wel van mepal en het fruitbakje van sistema. Verder alleen nog gymschoenen nodig. Ook zou ik juist niet voor zo’n peuter/ kleutertas gaan maar een iets groter maatje. Zoals bijv die van van haren. Het is wel handig als er nog iets bij past dan alleen het eten en drinken.
Ik vind de mepal bekers vreselijk Ze lekken…. Hier sportflessen mee naar school En pakjes drinken voor bij de lunch ivm lekken mepal trommels van mepal maar het sluitinkje vind ik snel stuk gaan. Nu sinds tijdje voor zoon de trommel van hema met elastiek. Best goed maar klein, hij eet 3/5 boterhammen en ik doe er vaak nog wat snoepgroentes bij
Hier hadden ze een rugtasje, Mepal bekers met draaidop (serieus 8 jaar meegegaan) en een brood/fruitbakje. Gymtas was voor kleuters alleen met schoenen en bleef op school. Ze gymden in hun ondergoed. Makkelijke kleren aantrekken op gymdagen. Op de binnenzolen van hun gymschoentjes had ik een halve smiley getekend, als ze ze naast elkaar zetten, zagen ze wat links en rechts was, want dan klopte de smiley. Scheelt weer bananenvoeten. Deed ik ook met laarsjes.
Mepal, meermaals geprobeerd, overleefde hier in het algemeen ook geen schooljaar zonder lekkende bekers of clipjes die van de brooddoos af braken, of deksels die gewoon stuk gingen. Wat hier redelijk ongeschonden meerdere jaren meegaat, zijn de HEMA brooddozen met een elastiek erom, ik heb uit de Mepal tijd nog van die inzetbakjes waar altijd wat rauwkost (en soms wat nootjes of kaas oid, maar in t algemeen hebben ze aan hun brood met een paar tomaatjes of plakjes komkommer meer dan genoeg) in gaat naast de boterhammen. Voor bekers hebben we doppers en hema-imitatie van een dopper liggen, sportbidons, en dochter heeft zo'n RVS isolatiefles die ze graag gebruikt. Een paar losse fruitbakjes zijn ook handig. En als je kind van banaan houdt, zo'n speciaal doosje tegen het butsen. Ik doe in de flessen/bekers alleen water. Hun keus is ook beperkt tot water of melk; dochter had eerder schoolmelk en later pakjes houdbare melk, en zoon wil liever alleen water. Niks zo ranzig als op maandag nog zo'n fles vinden waar vorige week melk in zat (en ze vergeten hun tassen overal of mikken ze zo in de hoek zonder ze leeg te halen) en met lekken heb je alles vies en stinkend, en het duurt echt wel een paar jaar voordat ze altijd goed hun fles weer dicht draaien. Voor een tasje voor een kleuter zou ik kijken wat ze zelf graag willen. Hier hebben ze na de nodige Cars/ mario/frozen tassen (dochter heeft ook een Zebra gehad, ik was eigenlijk helemaal niet tevreden, die applicaties liggen er in no time af en ook het tasje zelf was na twee jaar echt "op" met versleten hoekjes en verschoten kleuren) uiteindelijk Herschels die al jaren meegaan. Die laatste zijn voor een kleuter misschien nog wat aan de grote kant. Als je serieus geld wil uitgeven aan een topkwaliteit tasje, kan je nog zo'n kleine FjallRaven Kanken nemen. En die touwtjestassen voor gym gaan hier ook prima, dochter heeft na de nodige kindertassen (frozen en ook Zebra, die bleef wel mooi) er nu een van Nike. Zoon doet al 4 jaar met een Woeffies touwtjestas. Qua gymschoentjes hebben ze als kleuter eerst van die linnen schoentjes met klittenband, wel met zool, gehad. Zo in de middenbouw hadden ze liever echte zaalschoenen (Decathlon heeft fijne voor een goede prijs, officieel tennisschoenen)
Bedankt voor alle reacties en vele tips! Ik heb met hem samen gekeken en het is een broodtrommel en gewone beker van Mepal geworden. Die hadden ze van Spiderman dus die moest het worden van hem. Heb hem laten testen en de beker kon hij goed open en dicht draaien. Een beker met een rietje wil ik liever niet aangezien hij nog wel eens de neiging heeft op rietjes te bijten. De camelbak en drinkinthebox onthou ik dus even want de reviews zijn wel positief. Een dopper heeft hij en kan hij ook prima mee omgaan dus die kunnen we ook gebruiken. Ik heb daarnaast een fruitbakje van Mepal en een van Sistema gekocht. Ik dacht hier beginnen we mee en dan zien we wel wat bevalt. Nog even kijken of het in zijn rugzakje past anders nog een groter maatje kopen want het is inderdaad wel handig als het makkelijk past zodat hij ook zelf alles er in krijgt.