Ik zat te denken om in de herfstvakantie naar madurodam te gaan met mijn dochter (6). Hoe lang loop je daar ongeveer rond?
Ik denk maximaal een halve dag en dat is dan ruim gerekend, haha. Je hoeft er niet om 10 uur voor de deur te staan en bang te zijn dat je om 17u nog niet alles gezien hebt Volgens mij is nu wel Nijntje in Madurodam, dat lijkt me wel heel leuk (al weet ik niet hoe oud je dochter is, misschien is ze er wel veel te groot voor ). *edit* Bijna 6 zie ik, dan is Nijntje vast niet heel populair meer, haha.
ik ben er 1 jaar geleden geweest. Het viel mij wel tegen. maar misschien dat 6 jaar wel een goede leeftijd is. Wij waren met n baby en volwassenen. Ik denk dat je met een uurtje alles gezien hebt. Of je moet even wat gaan drinken tussendoor.
Madurodam is ook niet echt geschikt voor een baby. Het is echt voor kinderen vanaf 4 jaar. Wij zijn er meestal ongeveer een halve dag. In de herfstvakantie hebben ze extra activiteiten, sportworkshops en een theatershow.
Een paar uurtjes kan je je zeker wel vermaken hoor. Mijn kinderen wilden veel uitproberen, dus dan ben je best even onderweg. Maar een hele dag ben je er niet mee bezig. Al zijn er ook speeltuintjes, waar ze zich ook best een paar uurtjes kunnen vermaken (die van mij dan in ieder geval) mocht je toch een hele dag willen gaan.
Zo'n 2a3 uurtjes, als je alle doe-dingetjes doet en nog iets gaat drinken en even in de speeltuin gast spelen, misschien 4. Maar is wel leuk hoor met een 6-jarige. Wij gaan eens per jaar en onze bezoekjes worden steeds korter.
Mijn zoons kunnen uren naar de treinen kijken en naar de huizen en en. Dus bij ons zeker wel een flinke dag. Van 10.00 tot 15.00 ongeveer.
Zeker een aanrader! Met 2 volwassenen geweest en waren denk in 3 uur klaar. Maar er zijn veel dingen om te doen. Filmpjes en dingen laten bewegen. We zijn daarna heerlijk naar strand gegaan en daar wat gegeten.
Wij waren er drie uurtjes ongeveer, misschien wat langer. Daarna inderdaad met de tram naar het strand en daar gegeten. Leuk dagje uit.
Mijn dochter vindt het heel leuk. Met name de treinen (maar ook de boten, bruggen, auto's, kermisje, etc). Zo'n 3 a 4 uur zijn wij toch wel meestal daar. Maar ligt er erg aan of je kind er interesse in heeft, en of je zelf nog wat uitleg geeft, etc.
Het ligt er helemaal aan hoe je kind is. Wij gingen 2 jaar terug, toen was onze oudste 5, en die had er echt de hele dag rond kunnen lopen. Dochter zou dat nu echt niet kunnen met haar 5 jaar, die is na een uurtje al uitgekeken.
Volgens mij zijn er ook combitickets met Sealife in Scheveningen te koop. Dat is ook heel erg leuk! Het omniversum zit er ook niet ver vandaan en ook zeker een aanrader Het is voor mij zeker 25jaar geleden dat ik naar Madurodam ben geweest, dus aan mij heb je verder weinig
bedankt voor alle reacties. ik ga denk ik nog even het weer afwachten. Als het weer mee werkt dan gaan we er heen. Het is voor ons een uur rijden, dus het zou zonde zijn als je met 1 uurtje klaar bent.