hoi we zitten er aan te denken om net voor de kerst naar london te gaan dan van zaterdag 20 december tm maandag 22 wie heeft dit ook weleens gedaan en via wat geboekt? en wat zijn de kosten ongeveer
Ligt er maar net aan. Ga je met de auto of met het vliegtuig? Met het vliegtuig is het zo'n 150 euro retour vanaf Schiphol. Hotels in het centrum zijn heel prijzig maar ik kan je Secret Hotels (Top Secret ® Hotels | Up to 35% off Amazing Hotels | lastminute.com) aanraden. Vriend en ik zijn een paar maand geleden in Londen geweest (ik woon zelf in Birmingham) en hebben 120 pond betaald voor een kamer bij het Chelsea stadion, zo'n 15 minuutjes van het centrum met de metro. Met kerst zal het nog wel iets duurder zijn. Dan heb je de dagkaarten voor het OV. Als je binnen de eerste 6 zones blijft (de kans is groot, daarbuiten is vrij weinig te zien), betaal je zo'n 9 pond per dag per persoon. Verder ligt het er volledig aan wat je wilt doen. Als je verder nog tips wilt, vraag maar raak. Ik ben daar regelmatig
Wij zijn in december 2012 geweest (tussen kerst en oud en nieuw). Wij hebben gevlogen met easyjet (was het goedkoopst). En wij sliepen in het Grosvener Hotel bij Victoria Station. Was toen ook een aanbieding. Prachtig hotel op een super plek!
Ik ga 13 december as naar Londen met mijn dochter voor een concert. Gisteren heb ik geboekt; Eindhoven-London Stansted voor 20 euro pp bij Ryanair (enkele reis), want aansluitend reizen wij door naar Manchester. Ik ga nog 2 Oyster cards bestellen(ov chipkaart voor Londen) want dat is goedkoper dan los kaartjes kopen iedere keer.
Ik doe het nooit meer in december! Moest en zou Londen zien voor de kerst, maar dat willen nog 20 miljoen mensen met mij. Je schuifelde over straat, hotels vroegen de hoofdprijs en Harrods kwam je niet eens binnen zo volgepropt was het. Werd er gewoon bang van en heb amper genoten! Ben een jaar later nog een keer gegaan, maar toen in januari en dat was echt fantastisch! Vlucht vanaf Rotterdam was maar 100 euro. Het hotel kostte de helft van wat het in december kostte en er waren ongeveer 2/3e minder toeristen. En het fijne was dat alle kerstversiering er nog hangt in Oxford street enzo. (misschien hangen al die leuke lampjes er wel het hele jaar, maar dat weet ik niet ) Oh, en dan vergeet ik nog het giga-voordeel dat het overal mega-sale is in januari. Mijn advies lijkt me dus duidelijk: doe het niet en ga een maand later
Ik woon er, maar ik doe alles om het centrum van London te vermijden zo na de eerste week van December. T lijkt wel of de halve wereld dan hier rondloopt, echt je kan over de koppen lopen. Daarnaast is het ook nog koud, en /of nat (grote kans op beide)
Vanaf de eerste week December is het een ramp in London.. veeeel te druk. Ik bedoel de dranghekken staan op de High Street! Met Kerst zelf is de stad uitgestorven.. dat is dan wel weer grappig
Ik lees even mee voor hotel tips... Wij zijn in de herfstvakantie naar Engeland geweest, bij vrienden en we hebben van daaruit 2 dagen Londen gedaan. Was erg leuk, maar veel te kort... Ik wil nog een keer terug, want we hebben zoveel niet gezien! We hadden al anderhalf uur reistijd om in Londen te komen. Vandaar dat ik de volgende keer ergens in Londen wil zitten, dan heb je veel meer aan je dag...
Ik ben er ooit de week voor kerst geweest, maar vond het erg tegen vallen. Inderdaad, in het winkelcentrum veel te druk, bij sommige winkels stonden er mensen buiten in de rij (1 eruit, 1 erin)... Ook had ik zelf meer kerstsfeer verwacht...
Je moet inderdaad echt niet rond kerst gaan. Er is geen zak aan dan. Veels te druk, dranghekken inderdaad, metro is een chaos. Je hebt ook nog die stomme kermis in Hyde park. Zou lekker in het nieuwe jaar gaan, veel leuker!