Verschillen eilanden Caribisch gebied?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SushiLover123, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #1 SushiLover123, 20 okt 2014
    Laatst bewerkt: 20 okt 2014
    Hallo,

Wie kan mij wat vertellen over de verschillende eilanden in het Caribische gebied? Ik wil heel graag een keer op vakantie, maar het aanbod is zo enorm! Ik weet nog niet eens naar wélk eiland ik wil! ;)

Lezen op verschillende websites, daar word ik ook niet wijzer van. Natuurlijk worden de eilanden overal enorm geprezen. Maar wat zijn nou de verschillen en waarom zou ik voor een bepaald eiland kiezen en waarom voor een ander juist niet?

Persoonlijk zoek ik: Rust, prachtige stranden, helderblauwe zee (waar je ook veilig in kunt zwemmen zonder troep of kwallen of gevaarlijke dieren). Ik hoef er niet per se op uit (stappen, shoppen, site-seeing, etc). Ik lees wel overal, dat je op elk eiland in het caribisch gebied wel 'bountystranden' kunt vinden, daarom vind ik het ook zo moeilijk om een bestemming te kiezen :)

Verder kijk ik wel naar de prijs, als er meerdere bestemmingen zijn die aan mijn wensen voldoen, maar het is dus niet het belangrijkste. Dus dat kan ook een argument zijn. En natuurlijk seizoen, want ik ga voor strand en niet voor binnen zitten omdat het regent/waait/stormt/etc.

Verder zijn tips over welke vliegtuigmaatschappij/welk seizoen/welke regio etc (of welke juist niet) ook van harte welkom!

EDIT: Ik ben nu aan het googlen op "nadelen <eiland>" en kom zo bijvoorbeeld tegen, dat er héél veel muggen op Bonaire zitten (en bijna geen insecten enongedierte op Jamaice). Hoe zit dat bij de andere eilanden? Of is dat seizoensafhakelijk?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Dominicaanse republiek vond ik geweldig!

-Resorts zijn geweldig
    -zee is blauw,warm met caribische kleine visjes en schoon
    -als je met excursie gaat zie je veel indrukwekkende dingen,natuur,armoede,zeester strand,watervallen etc.
    -sfeer op het eiland is echt caribisch
    -heerlijk weer

Vlieg niet met arke,deze is heel vaal vertraagd. Hebben wij ook niet gedaan dus.
    neem een mooi en groot resort, je kunt buiten je hotel niet zomaar zelf alleen op
    pad als toerist.
    kwa prijs was dom rep toendertijd ook gunstiger als de andere eilanden.
    let wel op huricane seizoen, dan wil je er niet zijn.. zee is dan ook viezer in die tijd.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Cuba is heel mooi. De oostkust is wat rustiger dan het noorden. Mooie zee en stranden. Mooie natuur en leuke excursies te doen.
    Muggen (lees kleine gemene mugjes) zaten er wel en die pikten heel vervelend, maar als je 's avonds een blousje en lange broek aan had viel het wel mee.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Aruba: Was een leuk eiland met voldoende te doen voor anderhalve week. Komen erg veel amerikanen en het eiland is ook erg Amerikaans. Daar moet je van houden. Daardoor wel leuk winkelen. De hotels zitten allemaal in een soort keten bij elkaar, dat vind ik persoonlijk wat minder.

Bonaire: Erg mooi, maar op duiken & strand na weinig te doen. Erg kleine hoofdstad.

Curacao: Erg Nederlands. Mooie stranden en genoeg activiteiten.

Cuba: Zeker het mooist. Eten is buiten resorts om erg eentonig maar een supersfeer, mooie stranden en een heel bijzonder land.

Voor alleen een strandvakantie zou ik naar een van de abc eilanden gaan, voor meer cultuur etc zeker naar Cuba!

De rest heb ik geen ervaring mee:)

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #5 SushiLover123, 22 okt 2014
    Laatst bewerkt: 22 okt 2014
    Bedankt voor jullie ervaringen en info! :D
    Ik neig nu wel naar DR of Bonaire.

Als ik op Google Maps op de foto's kijk, zie ik wel veel stranden op Bonaire, met stenen en zo. Dus niet een fijn zandstrand. En het is altijd mijn geluk, dat ik een hotel uitkies met een niet zo fijn strand... ;)

Ik weet wel dat het bij Fuerteventura zo was, dat aan de ene kant van het eiland heel rotsachtig was en aan de andere kant van het eiland had je juist veel brede zandstranden. Is dat op de caribische eilanden ook zo?

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    De Dominicaanse Republiek is vooral leuk als je AI boekt. In Cabarete heb je nog wel superleuke strandtentjes, maar de rest van het eiland vond ik helemaal niets. Heb er 3 weken ge-backpackt. AI zou meer mijn keuze zijn.

Wil je wel uit eten, dan is Bonaire prima, genoeg gezellige restaurants :)

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Op Bonaire heb je bij Lac Bay een fijn zandstrand. Hele mooie baai die heel langzaam afloopt. Volgens mij maar 1 hotel daar, maar je kan er eventueel ook als gast liggen (met huurauto)

Verder is het heel wisselend. Er is niet echt een goede of slechte kant qua stranden (op aruba overigens wel) maar veel rotsachtig idd.
    Sommige hotels hebben dan zelf een strand aangelegd wat ook prima is!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    AI klinkt mij ook goed. Hoeft niet eens ultra-AI te zijn (met cocktails er bij in) want zoveel drink ik toch niet ;) Mijn man is ook niet van de cocktails.

Heb er zin in. Nu nog mijn man warm maken. Oja, en even sparen :p

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Jawel hoor, dat kan prima! :)
    Wij hebben alleen de laatste 3 dagen een AI genomen. De rest gewoon met de LP gedaan.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Normaal doe ik dat ook, maar voor deze vakantie vind ik een resort een prima idee :)

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Let wel, dit was pre-kinder-tijd hahahahaha!
    Die backpack die komt wel weer als ze wat ouder zijn.

En wat ik al zei, voor de DR is AI echt een prima keuze! :)
    Even helemaal niets te hoeven doen....

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmm... volgens mij gaan er helemaal geen rechtstreekse vluchten naar de DR? In elk geval niet vanaf Schiphol. Dichtstbijzijde vliegveld dat rechtstreeks vliegt is Parijs?

13. Juul2012

Juul2012 Actief lid

30 jan 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Wij zijn afgelopen maandag terug gekomen van onze honeymoon naar de DR!
    Het was echt geweldig!
    Gevlogen met Arke, geen problemen gehad, zelfs bijna anderhalf uur te vroeg thuis. Je vliegt van Schiphol naar de DR. Daar zijn 2 vliegvelden en je kunt daar dus een tussenstop hebben.

Wij zaten AI. Hadden een 5 sterren resort, dus heel de dag door eten en drinken. Het was super!
    Weer was te gek, zee erg fijn, en mensen heel vriendelijk!

Succes met keuzes maken!

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    De Dominicaanse Republiek heeft 3 vliegvelden :)

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De vluchten die ik te zien kreeg, die hadden een tussenstop in een ander land. Eentje in Atlanta. Die andere weet ik niet meer, maar in elk geval niet in de DR. Ik wil ook best vliegen op een ander vliegveld en de rest rijden. Een tussenstop met 2 kleine kinderen en een man met vliegangst (ja, ik moet hem nog overtuigen om zo'n lange vlucht te gaan maken), is niet ideaal. Liever wat meer betalen om maar één keer te hoeven stijgen en landen en geen tijd kwijt te zijn voor een tussenstop (al is het maar voor 2,5 uur, zoals bij eentje het geval was.

16. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik vond cuba echt fantastisch!

17. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Wij zijn 6 x naar DR geweest ..
    Hebben het hele land gezien:)

Ik kan je qua stranden punta cana aanraden!
    Vanuit punta cana zijn veel dingen te ondernemen en te zien!

Als je echt aan de caribische zee (Zuiden van DR)wilt zitten dan is bayahibe de geschikte plaats.. ook hier super stranden!
    Maar vanuit hier kun je maar weinig excursies doen!

Punta cana / puerto plata enz de rest van de DR zit je aan de Atlantische oceaan(noorden van DR)

Puerto plata vond ik het strand niet zo mooi als in de andere plaatsen!

Ook in Mexico geweest playa del carmen..
    Aan de caribische zee .. mooie stranden.. veel bezienswaardigheden! 1 van onze mooiste vakanties en gaan we zeker nog een x naar terug

Cuba varadero ook geweest en ook geweldig!
    Vooral havana de hoofdstad!
    Mooi land!
    Ook wel mooie stranden!

Isla Margaritha(deel venezuela) was ook geweldig!
    Maar helaas word hierop niet meer gevlogen vanuit NL!

Zoveel keuze! :D
    Wij zijn ook nog lang niet klaar met de wereld te ontdekken!

Veel plezier met zoeken!
    Ik vond dat altijd al leuk (voorpret) hihi

Deel Deze Pagina