Wie o wie heeft dit ook gehad? Ik heb een Mallet finger opgelopen, dit betekent dan de pees van het bovenste kootje van de vinger is gescheurd en het topje als het ware erbij hangt Hier een betere uitleg: Hand- en Polscentrum: Plastische Chirurgie - De behandelingen die wij doen > Hand > Mallet finger Nu heb ik al 6 weken gelopen met een spalk en dit is niet genezen. Vandaag ben ik terug geweest naar het ziekenhuis en nu wordt er donderdag een custom made spalk gemaakt die ik nog 9 weken om moet! Ik werk in de zorg op een verpleegafdeling met dementerende ouderen, weet niet of het nu wel zo verstandig is om te werken, zelfs met spalk? Wie heeft zit ook gehad en bij wie is het genezen en heb je wel of niet gewerkt ermee? De eerste 6 weken heb ik voor 50% gewerkt aangezien ik geen zware belasting mocht hebben aan de hand.. Ik ben benieuwd of meerdere meiden dit herkennen Liefs!
Dat is echt goed balen zeg! Als therapeut heb ik hier wel ervaring mee. Ik heb de ervaring dat de standaard spalken vaak hun werk niet doen en dat een custom made veel beter werkt (helaas geen garantie). Ook is 6 weken vaak te kort om het goed te laten genezen zoals ook bij jou blijkt, wij adviseerden altijd 10 weken. Je hebt dan wel veel meer kans dat het geneest. Ik zou als ik jou was geen werkzaamheden verrichten waarbij er veel druk komt op de aangedane vinger, maar misschien kan je aangepast werk doen?
Dankjewel voor je antwoord! Ik heb van de chirurg namelijk geen duidelijk advies gekregen nog wat ik wel en niet mag doen. Ik zal het donderdag nog eens navragen bij de handtherapeut