Ik heb in oktober laarsjes voor mijn dochter gekocht, vrij dure (90 euro) maar wel speciaal voor haar voetje omdat ze best moeilijke voeten heeft. Nu is dus gister de rits kapot gegaan :x de tandjes zijn afgebroken en de rits is ook gaan rafelen bij het stiksel Nu wil ik terug naar die winkel om te vragen of ik op hun kosten de schoen kan laten maken of dat ik anders andere schoenen krijg. De rits van de andere schoen begint ook al heel lelijk te worden en ik denk dat die het ook niet lang houdt. Maar zou ik nog wel garantie hebben? ik heb geen bon meer miss nog wel een afschrift van de bank ( als het met pin is betaald) Ik baal er echt van vooral omdat ze dus zo duur waren en die vrouw zei dat ze hier een hele winter mee kan doen, nou niet dus Staat het raar als ik terug ga na 3 maanden?
Ik zou zeker terug gaan hoor ... ze hebben aardig wat gekost dus mag je ook kwaliteit verwachten. Ook omdat die andere rits ook al lelijk wordt en begint te rafelen. Nee heb je ja kun je krijgen
ik had voor mezelf in september nieuwe schoenen gekocht, in november ging het stiksel los. Ik heb gebeld, mocht ze terug sturen en heb mijn geld retour gekregen. Zij vonden het een fabricagefout en hebben de schoenen naar de leverancier terug gestuurd. dus... ik zou het zeker proberen
volgens mij heb je nooit garantie op ritsen, ook niet bij kleding, maar als je de bon nog heb zou ik altijd terug gaan (niet eerst bellen, oog in oog) en uitleggen dat dit geen slijtage is, wellicht kunnen ze dan de reparatie kosten betalen, succes
volgens mij kan je gewoon terug gaan, dit is absoluut niet normaal voor schoenen. ik weet niet of je die reclame van een tijdje terug kent over een jongetje die een speelgoed auto gekocht had en die al snel stuk was. het jongetje ging terug naar de winkel en vertelde tegen de verkoopster dat ze hem een niet deugdelijk product had verkocht en dat hij recht had op een nieuwe. ik denk dat het in jou geval net zo is en zeker als de verkoopster tegen je heeft gezegt dat je dochter er de hele winter mee kan doen. ik zou het gewoon proberen. liefs doris
Op ritsen heb je meestal geen garantie nee. Leg je de laarsjes altijd neer? Want als je ze neerzet knakken laarzen vaak en dan gaat de rits stuk. Maar... niet geschoten is natuurlijk altijd mis!
Ik heb jaren als filiaalmanager in een schoenenwinkel gewerkt en hoewel er inderdaad geen garantie op ritsen zit, is het absoluut niet normaal dat deze binnen drie maanden kapot gaan, zeker niet als het een duurder schoentje betreft. Ondanks dat de schoenenwinkel waar ik werkte een echt baggerbedrijf is D) zouden deze schoenen als klacht worden aangenomen, zonder twijfel! Ik zou er dus zeker mee terug gaan en niet eens voorstellen om ze te laten maken op hun kosten, maar hun de oplossing laten bedenken!!
bedankt allemaal!! ik dacht miss is het raar als ik na 3 maanden terug ga maar ik vind wel dat ik recht heb op vergoeding of iets aangezien ik 90 euro voor kinderschoenen echt wel veel geld vind + het is een van de betere schoenenzaken dus je verwacht toch goede kwaliteit van zo een zaak. Ik ga er morgen heen , zal laten weten of ik er iets voor krijg of dat ze het laten maken
Bij zulke dure schoenen mag je er als consument vanuit gaan dat dit soort schade niet binnen drie maanden optreedt. Je staat dus ook, wanneer je zelf netjes op de schoenen bent geweest, volledig in je recht als je na drie maanden terug gaat. Wanneer je bij de scapino in de uitverkoop waterschoentjes koopt, is het dus een ander verhaal. Maar 90 euro en dan zo snel kapot dat mag gewoon niet. Heb het even voor je opgezocht, hier staat het redelijk duidelijk omschreven: ConsuWijzer - Waar heb ik recht op bij een ondeugdelijk product?
ritsen vallen bijna altijd buiten de garantie. maar zou het zekers proberen. nee heb je al ja kun je krijgen succes
Mirell, ik vraag me af of dat wettelijk gezien wel mag. Ook van een rits mag je toch verwachten dat ie het bij normaal gebruik langer uithoudt dan een paar maanden? Gewoon op je strepen gaan staan...
ik zou gewoon even terug gaan vaak hebben de duurdere zaken wel een service... heb het ook eens gehad bij laarsjes van mijn dochter.. ik kon de schoenen achterlaten en ze 2 dagen later weer ophalen en dit geheel kosteloos...
het is ook het stiksel wat los raakt langs de ritsen beide schoenen en dan van een schoen is de rits dus kapot. Tja ik heb geen idee of het uberhaupt nog in de garantie valt , ik probeer het gewoon !! lukt het niet koop ik nooit geen schoenen meer daar
welke schoenenzaak is het dan? ik had ze bij ziengs gekocht ze waren ook best prijzig en ze had ze toen ook al een maand of 3.. de stiksels om de neus van de laars waren kapot.. ze zeiden daar dat zoiets niet mag gebeuren en dit wordt direct gemaakt..
Bij zaken zoals dolcis heb je 3 maanden garantie, heb er toevallig net een paar schoenen weggebracht, net binnen de 3 maadnden
Kocht vroeger ook altijd dure schoenen voor mijn dochter, gewoon omdat ze vaak wat aparter ook waren, die gingen sneller stuk als haar goedkope schoenen. Zeg niet dat dat altijd zo is hoor, maar viel wel op...
ik heb weleens wat goedkopere schoentjes gekocht voor mijn dochter maar ik vindt ze vaak zo stug zitten... en ze zegt dan auw auw... dus dat zit niet echt fijn bij haar.. sinds we de schoenen bij ziengs halen heeft ze er geen last meer van... we hebben ze in augustus gekocht en ze heeft ze nu nog dagelijks aan...