Hoi, Over 3 weekjes gaan we naar Turkije met onze dochter van 2 en 3. Nu vroeg ik me af of er op de resorts gewoon ranja is. En zo ja, of deze dan is aangemaakt met kraanwater. De smaak van het kraanwater daar is natuurlijk anders en ik ben bang voor diarree. Misschien een hele domme vraag hoor. Maar wat geven jullie je kindjes te drinken in een all-in resort? Hopelijk heeft iemand een antwoord. Alvast bedankt, gr Suzanne
Ik nam zelf een fles aanmaaklimonade mee en maakte dat aan met flessenwater als ze iets niet lustten. Daarnaast dronken ze appelsap/sinaasappelsap/multivruchtensap o.i.d. zonder prik.
Wij nemen altijd zelf flessen mee. Vaak is het drinken daar erg zoet. Mijn jongens vinden het niet zo lekker. Mijn zoontje kreeg vorig jaar in Turkije 41 graden koorts en waterpokken. Goh wat was ik blij met de meegenomen ranja, hij dronk dat gelukkig erg goed.
In (AI) hotels hebben ze vaak van die limonade-automaten staan. Dat is in principe nooit kraanwater, maar wel vaak mier- en mierzoet. Het is inderdaad sowieso niet aan te raden kraanwater te drinken in Turkije, zeker voor je kindjes niet. Ik poets zelfs mijn tanden met flessenwater.
Zou je in AI resorts dan wel gewoon flesjes water kunnen krijgen? Dan kun je inderdaad zelf ranja maken. Als dat zo is neem ik zeker zelf ranja mee.
Geen idee, ik kom nooit in de AI resorts, maar ongetwijfeld kun je wel aan flessenwater komen, al dan niet in het hotel. Als je het moet kopen kun je dat beter buiten het hotel doen, veel goedkoper, naast het hotel zitten bijna altijd wel kleine winkeltjes waar ze dat soort dingen verkopen en water kost bijna niets in Turkije (want iedereen drinkt water uit flessen, kraanwater is echt niet geschikt voor consumptie). Ik zou overigens geen ranja meenemen, stel je voor dat de fles kapot gaat onderweg....En de kinderen daar drinken ook limonade hoor of je lengt vruchtensap aan. Is overal te koop.
Je kunt ook altijd de zoete limonade van daar of vruchtensappen aanlengen met extra water uit flesjes. Is het superzoete er een beetje af. Veel plezier!
Soms krijg je wel flesjes in een all in resort maar meestal niet. Wij waren vorige week op Kreta en we kochten flessen water in een winkeltje naast het hotel. We hadden een koelkast op de kamer. Kost niks, 50 cent per fles.