naar mexico met orkaan !

Discussie in 'De lounge' gestart door Emma29, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou meiden ik hoorde op het nieuws ook net dat yucatan en cancun als het zo blijft niet geraakt worden en ik ga er dan maar vanuit dat we met flinke vertraging toch die kant uit kunnen !
    Tja een dagje later maakt niet uit en we moesten toch al om 3.30 weg thuis dus een paar uur uitslapen vind ik ook nog niet zo erg ! als het er niet veilig is weten ze het dan al wel !
    meiden blijf voor ons duimen het is idd na een jaar hard werken de laatste keer dat we zo'n reis gaan maken ! en dan willen we er toch echt nog van kunnen genieten ....
    Bedankt voor al jullie lieve woorden en steun !
     
  2. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Geniet van je vakantie, het is er prachtig! Ga er lekker op uit er is zo veel moois te zien!
     
  3. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Komt van nu.nl.


    Negatief reisadvies voor Yucatan
    Uitgegeven: 20 augustus 2007 18:32
    Laatst gewijzigd: 20 augustus 2007 18:33

    DEN HAAG - In verband met de orkaan Dean ontraadt het ministerie van Buitenlandse Zaken iedereen naar het Mexicaanse schiereiland Yucatan te reizen. Naar verwachting zal Dean deze week Yucatan bereiken.

    Het ministerie adviseert mensen die al in het gebied zijn de aanwijzingen van de lokale autoriteiten en touroperators op te volgen en berichtgeving over de orkaan in de media goed te volgen.



    Verwoestingen

    De orkaan heeft inmiddels veel verwoestingen aangericht in Martinique, St. Lucia en Haïti. Ook heeft Dean in deze gebieden mensenlevens geëist.

    Jamaïca verkeert sinds afgelopen zaterdag in de hoogste staat van paraatheid. Meteorologen verwachten dat Dean kracht vijf zal bereiken, dat is de zwaarste categorie voor orkanen.
     
  4. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Wij zijn 2 jaar terug ook op huwelijksreis naar Mexico geweest. Echt supermooi weer gehad, af en toe een dikke regenbui, maar dat was het wel. We waren net een weekje thuis toen daar ook een orkaan overheen raasde. Ons hotel stond onder water... Ben blij dat wij toen dus al thuis waren.. Maar als het echt niet vertrouwd is, laten ze jullie echt niet gaan hoor.
     
  5. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Een collega van mij vertrekt woensdag al en ze ziet het dus ook niet echt zitten maar de reisagent, tour operator en vliegmaatschappij ziet er geen graten in... volgens hen is er geen risico en kunnen ze gewoon op tijd vertrekken...

    Ik zou ook niet staan springen maar zolang het door hen niet wordt afgeraden heb je geen verhaal en kan je de reis niet annuleren... en je hebt wss wel veel geld betaald voor jullie reis...

    Nu, ik denk dat ze wel weten wat ze doen en moest het echt gevaarlijk zijn gaan ze niet vliegen hoor. Verder zullen jullie, indien jullie hotel beschadigt zou zijn door de orkaan, een ander hotel krijgen dus ik denk dat je niet veel last zal hebben... al blijft het wel beangstigend... alleen het idee al!

    We zullen duimen dat ze dinsdag nacht ook passeert zodat alles terug rustig is tegen dat jullie moeten vertrekken!
     
  6. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Wij zijn 2 jaar geleden ook in cancún geweest, 3 dagen nadat er zo'n zelfde categorie orkaan langs de kust van yucatán raasde.

    Wij hebben echt bijna niks hiervan gemerkt. Ze vertelden ons dat 2 dagen daarvoor heel het hotel nog blank stond, maar toen wij er waren zag het er allemaal weer helemaal top uit.

    Het toerisme in de buurt van cancún is van levensbelang voor het hele land dus ze zullen er alles aan doen om alles zo snel mogelijk weer in orde te maken.

    Een vriendin van mij woont in cancún en zou eigenlijk vanochtend het vliegtuig naar nederland gepakt hebben. Het vliegveld in cancún is alleen al heel de dag gesloten :cry:.
    Echt jammer want ik heb haar al een jaar niet gezien en ze heeft haar reis nu weer een paar maanden uitgesteld.
     
  7. Het is afwachten meid!
    Ik dacht dat de orkaan er vandaag al overheen zou gaan!

    Wanneer kan je bericht krijgen?

    Ik ben zelf vorig jaar geweest...
    rondreis door de yucatan.. en daarna in resort in playa del carmen..
    precies waar de orkaan nu komt!
    Ik moest meteen denken aan al die arme mensen die er wonen..
    Ze wonen in huisjes gemaakt van fruitkistjes (ben de binnenlanden doorgegaan)
    zo zielig!

    We kunnen niks anders dan afwachten!
    Als je weggaat!... heel veel plezier.. tis wel een fantastisch land!
     
  8. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Niet om het even, maar ik snap ook niet goed dat je een reis boekt naar dat gebied in het orkaan seizoen. Wij gaan ook regelmatig in die richting op vakantie, maar altijd in december.

    Ik hoop voor je dat jullie locatie niet verwoest wordt. De hotels in cancun zijn erg hoog en als ze geraakt worden zal er niet veel van over blijven. Ik hoorde echter op het nieuws dat cancun en playa del carmen waarschijnlijk niet geraakt zullen worden. Het zou echt heel jammer zijn als je vakantie niet door kan gaan...
     
  9. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
  10. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    normaal begint het orkaanseizoen pas later ! eind september hebben ze tegen ons gezegd !
    En toen we boekte was ik nog niet zwanger .....
    Nu is eht toch ff anders dat dat we gewoon met zijn 2e zouden zijn !
    Maar we gaan !
    Volgens reisburo en nieuws is er waar we zitten niks aan de hand !
    bedankt allemaal
     
  11. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
  12. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dat zullen ze leuk vinden in Mexico! :)

    Emma, hoop dat jullie reis gewoon door kan gaan!
     
  13. fijne vakantie!
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het reisbureau laten informeren.
    En als het meevalt gewoon gaan, fijne vakantie!
     
  15. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Een vriend van ons zit nu in mexico. kwam daar niet afgelopen donderdag maar die donderdag ervoor aan, en mag sinds die vrijdagochtend het hotel niet meer uit. Ze krijgen weinig water en weinig eten om de voorraden te houden. Zodra de storm voorbij is mogen ze pas weer weg.
     
  16. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou meiden hier een zwaai zwaai !
    reisburo heeft gebeld en al contact gehad met andere klanten in mexico en geen probleem waar we zitten is nix aan de hand GELUKKIG !
    Zo te zien hebben we ook geen vertraging dus ik ga mijn koffer inpakken en vroeg naar bed want om 3 uur moeten we er al weer uit !
    ik laat nog ff weten als we terug zijn hoe het was
    dikke knuf van Emma
     
  17. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    gelukkig maar, fijne vakantie
     
  18. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ben ik afgelopen kerst en oud&nieuw geweest, idd heel poepie luxe!
     
  19. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    nou fijne vakantie en voor de volgende keer orkaanseizoen begint eigenlijk al in juni en is tot november.. wij zijn vorig jaar in december geweest en toen was het op een enkele regenbui na heerlijk..
    geniet ervan waar zit je precies?
     
  20. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Veel plezier meid, als je gaat! Maak er wat van!
     

Deel Deze Pagina