Hallo allemaal, Ik heb begin dit jaar mijn 3e miskraam op rij gehad, steeds een missed abbortion waarbij op de echo pas bleek dat het niet goed was. De laatste keer zelfs nadat we eerst een goede echo hebben gehad met hartje maar op de 2e echo bleek het hartje niet meer te kloppen . Ondanks alle pijn en verdriet hebben besloten het toch weer te proberen. Maar de angst is wel heel groot. Ik heb op internet gelezen dat ik nu ongeveer 1/3 kans heb dat de volgende zwangerschap weer eindigt in een miskraam, die kans is dus enorm groot. Op sommige momenten lukt het me om te denken 'maar de kans op een goede afloop is nog altijd 2/3 en dus dubbel zo groot' maar op andere momenten ben ik alleen maar bang in weer een klap. Kan ik dat wel aan als het nog een keer mis zou gaan? Zijn er andere meiden die ook zo vaak een miskraam hebben gehad en hoe houden jullie vertrouwen in een goede afloop? groetjes, Pooltje
Hallo Pooltje. Ik heb in totaal 5x miskraam op rij gehad, waarvan 1 missed abortion. Hoe ik vertrouwen heb gehouden? Geen idee. Het verlangen naar een tweede was nog steeds sterker dan de angst voor een nieuwe miskraam. Dat heeft ons op de been gehouden. En zie banner. Inmiddels 13 weken zwanger. Bij mij ging het steeds al veel vroeger mis en we zijn nu optimistisch gestemd. Heel veel sterkte met alles meid en probeer erin te blijven geloven.
ik heb na me 1ste ook 3 miskramen op rij gehad allemaal rond de 8 weken en toen durfte ik niet meer en probeerde we ook niet meer zwanger teworden en heel onverwachts 7 maanden na me laatste miskraam bleek ik weer zwanger tezijn ook weer erg bang dat het mis zou gaan angelina word volgende maand alweer 2 jaar toen angelina 9 maanden was weer zwanger geworden en ook weer erg bang dat het mis zou gaan we hadden tenslotte een gezonde dochter gehad maar alles is perfect gegaan en we hebben nu 3 heerlijke meiden heel veel sterkte ik hoop dat je snel weer zwanger bent en mag blijven
hallo, ik heb vorige week ook me derde miskraam gehad in 8 maanden tijd.heb er echter nooit bij stil gestaan om er mee testoppen,we hebben al een zoon dus t moet lukken. wel ben ik nu bij de gyneacoloog voor onderzoek en allles zag er perfect uit,heb bloed geprikt voor chromosomen onderzoek en daar krijgen we over 2 maanden de uitslag van.we mochten gewoon verder gaan met proberen weer zwanger teworden want t kan ook zijn dat ze niets vinden en het pure pech is,het schijnt toch heel vaak voor tekomen 3 of meer miskramen. nou meid hou de moed erin ,dat doe ik ook en wie weet zijn we zo wel weer zwanger en gaat het dan zeker goed
Nou pooltje geef de moed zeker niet op. Ook ik heb 3 miskramen gehad en zie nu mijn banner. Vanaf mijn mk's hebben ik op dit forum contact met 5 andere meiden die meerdere miskramen hebben gehad (waaronder ook Inez, zie hierboven) en alle 6 zijn we nu weer zwanger, sterker nog de eerste is al bevallen van een gezonde dochter. Misschien kan je onze verhalen eens nalezen daar, we staan regelmatig in de eerste regel Ook bij mij was de wil om toch verder te gaan dan de angst om nog een miskraam te krijgen. Sterkte Abigail
Bedankt allemaal! Goed om te horen dat het inderdaad ook goed kan gaan na meerdere miskramen. Al moet ik zeggen dat ik zeer diepe bewondering voor Inez heb, dat jullie op de been zijn gebleven met 5 miskramen en door zijn gegaan en gelukkig met een heel mooi resultaat . Wij gaan er met zijn tweetjes weer voor. Volgende week wordt ik 35 en omdat ik geen zin had in verjaardagsvisite gaan we lekker met zijn tweetjes een midweekje naar Sevillia. Daar gaan we alles afsluiten en vol goede moed door 8) ! Nogmaals bedankt en geniet van jullie kinders en zwangerschappen! groetjes, Pooltje