Naar Nederland, mening gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, hij gaat soms ook naar vrienden, hij voelt zich eerder schuldig voor mij: ik werk en zie haar maar een paar uur per dag (en in het weekend) en hij vindt dus dat ik elke tijd die ik vrij heb met haar moet doorbrengen.

Vandaar dat ik dus in de laatste 10 maanden niet naar vrienden hier in Engeland ben gegaan, het is werken, trein en dochter verzorgen.

Natuurlijk niet erg, maar af en toe mis ik ze wel. Vrienden dus.

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Terwijl zij sowieso elke dag een uurtje weggaan ivm mijn oma's gezondheid.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Niet mogen? Je bent een volwassen vrouw en kan altijd nog zelf bepalen wat je wel en niet mag. Dat hij het zielig vind voor jouw vind ik onzin en geloof ik niets van, als je man van je houdt gunt hij je met alle liefde wat tijd met je vrienden in Nederland.

4. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam

Ze passen toch ook op omdat ze het leuk vinden? Of vinden ze het vreselijk? Hoe dan ook; de reden dat jij ze op laat passen zou er helemaal niet toe hoeven doen.

En je zegt dat je het niet mag? Sorry meis, maar als mijn vriend zou zeggen dat ik iets niet mag..... Mijn vriend verbiedt mij niets. Praten erover kan altijd, maar niet mogen gaan..... je wilt vrienden opzoeken, je gaat toch geen drugs gebruiken!!! :(

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik bedoelde meer van ik zal het eerder begrijpen dat het niet mag/hij het niet wilt, maar het feit dat hij er boos om wordt dat ik het voorstel. Hij heeft die vriend ook al een jaar niet meer gezien.

Ik zal er als ik thuis ben over praten met hem, maar voor nu is het een grote nee. Vraag me af wat we dan doen als mijn grootouders even het huis uit zijn.

En nee, ze passen niet op omdat ze het willen maar "omdat het een noodsituatie is" en je hoeft geen plezier bij zoiets. Hun woorden.

6. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Is er helemaal geen mogelijkheid om je moppie mee te nemen? Ik zou haar daar echt niet laten als ze dr geen plezier aan hebben. Bah wat negatief! En jij gaat mooi je vrienden zien in nl. Wat je vriend doet moet hij nemen. Desnoods blijft hij lekker thuis bij jullie kindje en ga jij alleen. Dan kun je doen en laten wat je wilt. Ik had hem goed duidelijk gemaakt dat hij voor jou de dienst niet hoeft uit te maken en je prima zelf weet wat je wilt!

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Onder welke steen leeft die vent van jou?
    Dat je serieus met zo'n vent wil samen leven.
    We leven anno 2014 meid,
    Jees ongelofelijk dat dit nog bestaat in deze moderne maatschappij.
    Zou me niets verbazen als die je ook nog mishandeld,
    Sorry hoor maar is je zelfbeeld zo laag dat je je door zo'n vent laat vertellen wat je wel en niet mag doen.
    Allemachtig zeg.
    Kom eens voor jezelf op zou ik zeggen.

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze hebben er wel plezier van, van haar kant. Ze hebben al helemaal plannen gemaakt etc. Ze hebben alleen een hekel aan het feit dat we hun hulp vroegen.

En nee, helaas niet. Als zij mee kon had ik het gedaan maar wegens persoonlijke redenen kan dit helaas niet.

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ik vanaaf thuis ben ja zeker, het is niet zo'n fijn gesprek via de telefoon.

Het is grappig, ik vroeg dit aan een engels forum en alle vrouwen daar (naja, het meerendeel) waren het sterk met mijn partner eens. "vrienden heb je niet nodig met een kindje"

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Altijd al geweten dat die Engelsen niet helemaal "fris"zijn.
    Vreemd en stug volk en altijd op zichzelf blehh

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL

Collega's hier waar ik het verteld hebt zijn het wel met mij eens en die zijn ook Engels, ligt natuurlijk ook aan de opvoeding etc. Maar goed, straks praten.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mee eens !

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Meid ik vraag me echt af of jij wel enige eigenwaarde en zelfrespect hebt... Je opent vaak topics maar uiteindelijk doe je er volgens mij niks mee. Ik heb zelfs het gevoel dat je vent dit gewoon wint en jij je vrienden niet gaat zien hier. Ik hoop dat ik er naast zit, maar je hebt volgens mij al dingen geaccepteerd die 100 x erger zijn dan dit dwaze idee.

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Volgens mij leef je echt onwijs tussen de chavs.
    Wat een f....... onzin.

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Chiggy, je verwoordt het vandaag prima.

Vind het soms ook apart, kan me nog je werkweiger-topic herinneren. Toen was je zo'n "stoere" vrouw die thuis bleef en ECHT niet ging werken ondanks dat je aangaf dat je het zonder werk helemaal niet financieel zou kunnen redden. Apart dat je je tegenover werkgever, waar je dus niet zonder kunt aangezien je dan geen eten/huis hebt wel zo durft neer te zetten maar dat je je in de buurt van je man gedraagt als een bang muisje.

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Niet helemaal, met topics zoals dat hij het niet waardeerde dat ik werkte voor ons had ik daarover met hem gepraat en hij doet nu zeer braaf wat ik zeg, over het werk etc.

Dit, tja. Ik ga erover praten dat zeker. Of hem een keuze voorleggen dat hij mee mag naar vrienden of hij blijft bij mijn grootouders op de bank zitten.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wil ook niet zeggen dat ze allemaal zo zijn maar daar gaat het nu niet over.
    Ik schrik ervan dat het nog bestaat dat jij je door een vent laat vertellen wat je wel en niet mag doen.
    Wat voor voorbeeld geef je aan je dochter op deze manier???
    Kop houden en doen wat er wordt gezegd en ander krijg je een pak rammel!!!
    Ik vind het ongelofelijk dat jij je als ondergeschikte opstelt tov een man.

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja Anouk, helaas heb je helemaal gelijk.

Zoals ik al zei ga ik er met hem over hebben.Hem de keuze voorleggen dat hij mee mag naar vrienden of hij blijft bij mijn grootouders op de bank zitten. Of niet meegaan (hoewel dat geen optie is op dit moment ivm mijn grootouders en het grote nieuws.)

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou ik zou mijn kind meenemen en lekker in Nederland blijven! Wat een mafketel die vriend van jou! Ook ik herinner me nog andere topics van jou en ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat je niet allang voor jezelf (en je kindje) opgekomen bent!

Als je toestemming moet gaan vragen of je je vrienden wel mag zien, zit er echt iets niet goed in je relatie. En ik weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is, maar vraag me af waarom je kindje daar echt niet bij kan zijn? Als ze op die manier naar haar opa en oma zou moeten, met de dingen die zij zeggen, zou het voor mij al afgedaan zijn..

20. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Heel bijzonder dit..

Ts: Denk je dat er met hem te praten valt? Want gezien eerdere topics en jou onderdanige opstelling naar hem toe zegt mijn gevoel dat dat een gesprek van 1 kant gaat worden.

Ik hoop anders voor je..

Deel Deze Pagina