Naar NL met baby van +/- 1.5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Iosola, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eitje

eitje Lid

29 jan 2008
    57
    0
    0
    Hey Iosola!
    Nu ga ik misschien iets heel overdreven zeggen, maar ik zou niet met een kindje van 1,5 maand in een vliegtuig gaan zitten! Wat eerder al werd gezegd, je zit op een klein oppervlakte met veel mensen. Nu ben ik misschien helemaal beinvloed door de Mexicaanse griep, maar welke griep dan ook, het schijnt door de airconditioning opgenomen te worden om vervolgens te verspreiden over het hele vliegtuig. Een kindje van 1,5 is nog zo klein!
    Ik zou de trein doen. Kun je inderdaad rondlopen en heb je geen airconditioning en hoef je ook niet perse met anderen in aanraking te komen als je je eigen slaapcoupé hebt.
    Nou sorry als ik je weer aan het twijfelen breng, ik zou het zelf niet doen met zo'n klein kindje.
    Succes met je beslissing! groetjes eitje

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goed luisteren wat er op de tv gezegd wordt... Bij een besmetting wordt gezocht naar de mensen die in de nabije omgeving van de besmette persoon hebben gezeten. Het influenza virus wordt niet overgebracht door de airconditioning maar van mens op mens door hoesten, aanraking etc. Daarbij is de kans dat er iemand in het vliegtuig zit die in Mexico is geweest, daar in contact is geweest met besmette personen etc die precies naast jou zit in een vluchtje van Italië naar Amsterdam. '
    Je kunt gerust vliegen en vliegen is absoluut niet gevaarlijker dan de trein!

3. eitje

eitje Lid

29 jan 2008
    57
    0
    0
    Beste Zwaantje,

Ik heb best goed geluisterd wat er op tv gezegd wordt. Ik heb dit van andere bronnen.
    Op internet kan ik het ook vinden: Zo staat er bijvoorbeeld op een site waar tips worden gegeven om griep te vermijden: "Ontsnap aan airconditioning: niet dat de kou je op zich ziek maakt, maar via airconditioning kan een virus makkelijker verspreid worden. Zo zijn lange trajecten per vliegtuig in de wintermaanden dus ideaal om een verkoudheid op te lopen".
    Misschien een broodje aap verhaal maar meerdere bronnen bevestigen dit en bij de wereld draait door werd het ook gezegd.
    Graag een bewijs dat het niet zo is, want ik vind het maar een eng idee!
    Groetjes eitje

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik vlieg elk jaar en Sem dus ook. Ik maak me daar absoluut niet druk over. We hebben goede medicijnen in Nederland en dat 3-jarige meisje wat die griep had, loopt nu ook vrolijk rond te spelen.

Deel Deze Pagina