Droge, schilferige en schrale huid op gezicht, Help?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demi79, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik maak me echt zorgen om mijn zoontje van drie maanden.
    Hij heeft last van een droge schilferige huidje op zijn gezicht, het is ook helemaal rood. Ook zijn hoofdje zit onder de schilfers. Ik heb zarqa baby-haarlotion gebruikt voor de berg, maar daar reageert hij niet op. Op zijn gezichtje smeer ik zarqa baby-bodylotion, die houdt het enigzins zacht, maar twee uur later ziet het alweer droog uit en smeer ik opnieuw.
    Verder zijn ook de beentjes en armpjes droog en ruw. Ik smeer er vaseline op, maar die houdt het alleen vet, het wordt niet minder.

Ik geef nu borstvoeding en ben zelfs gestopt nu met koemelk-producten.

Ik ben ten einde raad en ik hoop dat dit niet omslaat in echte eczeem. Misschien is dit al eczeem, maar ik ben vorige week nog bij de huisarts geweest en die zij dit de huid gewoon heel erg droog is.

2. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Heeft dan niemand tips of soortgelijke ervaring?

Ik lees wel eens iets van een zemelenbad. Helpt dit echt?

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mila heeft ook een heel doog huidje.
    Zij heeft last van eczeem en daardoor een erg droog huidje.
    Ik smeer er cetomacrogolcreme op...ik moet zeggen dat dat wel helpt.

Je kunt deze gewoon bij de apotheek krijgen (op recept krijg je het vergoed ;) )

4. finneman

finneman Lid

4 mei 2009
    10
    0
    0
    apothekersassistente
    limburg
    hoi hoi

Ik zou je zoontje niet in een zemelenbad doen, dit droogt nog eens extra uit, idd cetomacrogol creme helpt heel goed je kunt eventueel ook een badcreme vragen via de huisarts deze worden in de apotheek gemaakt (ben zelf apothekersassistente) en hier kun je je kleintje mee wassen waarna er een laagje op zijn huid achterblijft. Smeer ook niet te veel producten dit kan ook weer een reactie opwekken.
    Veel succes!

5. Hoi, mijn kleine heeft ook last van exceem en dus ook veel jeuk. Ik gebruik ook die cetomacrogolcreme en dat houdt het wel wat soepel, maar het gaat maar niet weg. Hij heeft ook berg op zin hoofd en dat smeer ik nu in met Neutralolie en als het dan weer droog is haal ik er een ansichtkaart overheen. Dacht eerst " wat bedoelen ze daar nu mee" Maar moet zeggen dat het wel helpt.
    Ik heb ook Zarqa, maar gebruik het niet meer, gebruik nu neutral.
    Ook Neutral wasmiddel. Heb ook eliminatiedieet gedaan, 3 weken lang geen melk, eieren, vis, noten en pinda's , maar hielp niet.

Succes

6. Megpie

Megpie Nieuw lid

7 mei 2009
    4
    0
    0
    Mijn dochtertje van 7 weken heeft hier ook last van. Knalrode wangen, kortjes en schilfers. Ik was ook bang dat het eczeem was en ben naar de huisarts geweest. Zij denkt dat het berg is dat op haar gezichtje is geslagen (ze heeft namelijk ook veel last van berg op haar hoofdje). De huisarts heeft me de cetomacrogol zalf voorgeschreven, maar dit helpt niet. Ik smeer het nu in met Bepanthen (wordt vaak gebruikt voor luieruitslag en tepelkloven, maar werkt ook perfect bij de droge, schilferige huid!!)
    Een paar dagen nadat ik daarmee ben begonnen, was het zo goed als weg!
    Om te testen of het echt door de bepanthen kwam, ben ik weer even met die andere zalf gaan smeren en toen kwam het weer terug. Ik zweer dus nu bij Bepanthen.

PS Ik smeer het alleen op haar gezichtje... de berg op haar hoofdje laat ik zoveel mogelijk met rust. Dat gaat vanzelf wel weer over. Ze heeft een dikke bos haar, dus dat zie je toch niet ;)

7. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hier precies hetzelfde probleem, gek dat zoveel kindjes er last van hebben he! Ik ga ook de bepanthen maar eens proberen denk ik.
    OP aanraden van cb smeer ik vaseline-lanette creme, houdt t idd wel vet, maar ik heb toch het idee dat het erger wordt de laatste tijd.
    Ook hier op het hoofdje beetje last van berg, en ik heb een kaal jongetje, dus dat zie je best goed.

8. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Ik ga die Bepanthen ook eens proberen. Momenteel doe ik het met Zarqa baby face lotion, maar een paar uur later is het toch weer schilferig en droog. Het onderdrukt het, maar het verbetert niet echt.
    Bedankt voor de tip!

9. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16

Dat denkik ook bij mijn zoontje. Volgens de huisarts ook geen eczeem, maar gewoon droog en schilferig. En hij heeft ook veel last van berg!

Deel Deze Pagina