Hey hallo, Weet iemand of je als duitse zijnde een visum nodig hebt als je naar Oekraïne wilt? Mijn vriendin (zij is duitse) en ik willen binnenkort naar Prypjat/Tsjenorbyl. Voor wat ik kon vinden heb ik als nederlander geen visum nodig. Waar zou zij kunnen informeren, of weet iemand toevallig hoe dit zit? Groetjes, Faye
Is hier in Nederland iets van een ambassade of zo'n consul? Dan zou je die eens kunnen vragen voor info... Verder heb ik geen idee waar je terecht kunt met vragen over een visum.. heb t zelf nog nooit nodig gehad..
nog even aan t sneupen geweest: De regering van Oekraïne heeft voor het songfestival in 2005 besloten om de visumplicht voor Nederlanders en Belgen af te schaffen. Je hoeft voor deze reis dus geen visum meer te regelen. Heb je een andere nationaliteit dan dien je zelf bij de ambassade te checken of er andere regels gelden.
Embassy of Ukraine in Germany hier het adres van de ambassade van oekraine in duitsland. Ff mailtje sturen. Ze weten het daar vast wel.
Visum Ukraine Reiseinformation - Visumexpress GmbH - Internationaler Konsularservice & Visumbeschaffung - Konsulat Ukraine hier staat dat duitsers 90 dagen zonder visum in oekraien mogen verblijven
Oeh, dat zou ideaal zijn, scheelt weer wat geregel, denk dat ik toch voor de zekerheid de ambassade ga mailen, om zeker te zijn. Super bedankt voor je research!!