Naar Optreden geweest, maar er werd gerookt!

Discussion in 'Gezondheid' started by Guppy1978, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

Dec 26, 2007
    231
    0
    0
    Ik was mee naar een optreden van mn man.
    Er werd eerst niet gerookt en later ineens heel veel. Ik had er eigenlijk geen rekening mee gehouden omdat ik dacht dat je niet meer mocht roken in een cafe..
    Ik rook zelf niet ofzo, maar ben nu bang dat het schadelijk is geweest voor de kleine :(
    Heeft iemand anders dit of iets soortgelijks meegemaakt?
    Of heeft iemand er informatie over? Ik hoor graag wat reacties!

2. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    hmm.. voor die paar uurtjes.. denk niet dat het direct zo veel impact heeft gehad hoor! De meeste kroegen houden zich trouwens niet aan het rookverbod (kan me ook wel voorstellen dat ze het niet doen hoor)

3. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat je je daar niet druk over hoeft te maken. Voor het rookverbod werd in elk cafe en restaurant gerookt en daar kwamen ook gewoon zwangere vrouwen.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Voor die ene keer maakt het niet uit.
    Ik zou wel de VWA bellen, want het is verboden, punt.

5. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Nou zogelukkig, dat vind ik een beetje naar hoor.. als je ziet hoe veel bedrijven er in de problemen komen door dat verbod.. ik heb er echt wel begrip voor.. er zijn genoeg steekproefcontroles en als ze DAN gepakt worden vind ik het tot daar aan toe, maar dat je de boel wilt gaan verlinken vind ik belachelijk.. maar goed..

6. tanja1979

tanja1979 Actief lid

Oct 3, 2008
    217
    0
    0
    Ik denk dat je je daar niet druk over hoeft te maken.
    Ik zit wel eens bij mezelf te denken........als we buiten lopen ademen we ook allerlei schadelijke stoffen in zoals uitlaatgassen.........dan kunnen we als zwangere vrouwen straks nergens meer heen ;)

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Ik probeer rokerige ruimtes ook zoveel mogelijk te vermijden, maar soms ontkom je er niet aan. Zou me er voor die ene keer niet te druk om maken.

Vind het ook schandalig dat er gewoon wordt gerookt. Er is niet voor niets een rookverbod, de kroegen wisten al lang geleden dat dat eraan zat te komen, dus ze moeten nu ook niet lopen mekkeren.

8. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja zo denk ik er ook over. ik ga het niet opzoeken maar ook niet ontlopen :D

9. zogelukkig

Precies! IK zou bellen met de VWA; het is verboden, de wet wordt overtreden, is simpel. Ik weet niet of ik dat ook zou doen als ik niet zwanger zou zijn, maar als ik nu uit eten of drinken ga, zou het overtreden van het rookverbod mijn avond goed vergallen!

@Dinky: alleen de kleine kroegjes, die geen aparte ruimte hebben voor een rookruimte komen in de problemen, dus een kroeg die groot genoeg is voor een optreden niet.
    Ik heb zelf jaren lang in een grand cafe gewerkt en die zaak gaat echt niet failliet hoor, de omzet is zelfs gestegen!

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    ik denk dat het geen kwaad kan.

ik kwam een tijdje geleden trouwens wél aangifte gedaan bij het vwa over een kroeg waar ze rookte. ik kreeg al snel bericht over dat ze het gingen uitzoeken en ze zijn er al 1 keer geweest en gaan binnenkort weer op de bonnefooi erheen om te kijken of ze roken.
    en ik zou nog horen hoe verder, ben benieuwd.

ik vind dus ook dat ze zich aan het verbod moeten houden.
    zou te gek voor woorden zijn dat je de regels aan je laars gaat lappen als je het ergens niet mee eens bent.

roken is gewoon een vieze slechte gewoonte.

en trouwens als het in andere landen wel lukt met het verbod waarom nederland dan niet.

11. Kaatje1980

Oct 10, 2008
    87
    0
    0
    waar maak je je druk om, een kroeg waar je misschien een keer komt en daarna nooit meer en dan gelijk met de vwa bellen, vind ik echt triest, terwijl als je niet zwanger bent je dat niet eens zou doen! Dat is mijn mening, sorry!

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Heeft er op zich niet mee te maken of je wel of niet zwanger bent vind ik. Ik vind het ook als ik niet zwanger ben enorm goor. Maar ieder zn mening ;)

13. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

Dec 26, 2007
    231
    0
    0
    ja de tent was alleen in Duitsland.. :S

14. Kaatje1980

Oct 10, 2008
    87
    0
    0
    @marriedgirl: het was bedoeld op een reaktie van zogelukkig dat ze niet zou weten of ze de vwa zou bellen als ze niet zwanger was en dat vind ik vreemd, zoals jij zegt je vind het toch altijd vies, is het daarom viezer omdat je zwanger bent of is het daarom erger dat het rookverbod dan overtreden wordt! Moet je de VWA ook inlichten als je niet zwanger bent, maar dan maak je je er misschien minder druk om? Dat bedoel ik met mijn opmerking!

Ik vind het gewoon te erg voor woorden dat er zoiets bestaat als een betuttelingsstaat wat ons land aan het worden is. Ik vind het ook triest dat jan en alleman iedereen maar "verklikt" krijg ik hele nare ideeen van! Zo ieder zijn mening

In Duitsland is in sommige deelstaten het rookverbod al opgeheven, misschien dat daar die tent onder valt of geldt het niet voor tenten.

15. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

Dec 26, 2007
    231
    0
    0
    Lol het was geen tent-tent (tipi?), maar discotheek, met zaal erbij met podium.. haha
    Maar idd, is de motivatie daar: als er rookverboden elders in het land opgeheven zijn, waaarom zouden we het hier nog handhaven.. wij gaan lekker roken met zn allen..
    Nou fijn hoor, allemaal lekker stinkende kleren en haren, bleh

16. zogelukkig

Supergoor, ieks, jakkes, blegh.
    Misschien zou ik ook wel bellen als ik niet zwanger zou zijn, weet ik trouwens niet. Ik ben geloof ik niet niet zwanger in een kroeg geweest toen het rookverbod al gold.

Vind het zo mooi dat iemand zegt "maar dat is mijn mening" maar de mening van een ander wel "triest" noemt. Respecteer elkaars mening zeg, ik laat toch ook achterwege wat ik ervan vind dat jij niet aan de bel zou trekken? Geeft alleen maar een venijnige sfeer.

17. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik vind de geur van bier en zweet (want dat ruik je tegenwoordig in een niet - rook kroeg veel meer) veel smeriger dan de gezellige rooklucht zoals het eerder was.. maar ik zal daar wel de enige mee zijn dan.

Daarnaast.. in mijn buurt (niet in een big city met grote discotheken en grand-cafe's die toch wel klanten genoeg hebben) is het voor een horeca gelegenheid heel moeilijk om in deze tijden hert hoofd boven water te houden dankzij dit verbod. Geld (en ruimte) voor een rook-ruimte is er veelal niet en wie het rookverbod wel hanteert heeft bijna geen klant aan de bar zitten. Veel mensen blijven liever thuis of gaan naar een andere stad waar wel een grote discotheek zit waar men mag roken.. ik vind het hele beleid erg krom worden op die manier. Daarom zou ik het ook echt niet over mijn hart krijgen om iemand op zo'n gemene manier even te gaan verlinken dan..

18. zogelukkig

Op een gemene manier verlinken? Sjongejonge zeg!
    Ik bel ook als de stoplichten op het gevaarlijke kruispunt op rood blijven staat; zorgt ook voor ongezonde situaties. En als mijn buurman zijn hond midden op straat laat schijten, zeg ik daar ook wat van.
    Niks gemeen verlinken; het is niet voor niets dat het niet meer mag. Men moet zich gewoon aan de wet houden!

Gezellige rooklucht? Jij klinkt als een verstokte roker die het helemaal niet eens is met dit beleid, zeker ook actie gevoerd van het weekend op het Malieveld?

Bier en zweet ruik ik overigens niet in de gelegenheden waar ik kom, zijn toch nette tenten, waar niemand het er moeilijk mee heeft dat er niet meer gerookt mag worden.
    Gezelligheid zit niet in die sigaret!

Maar we drijven af, ben d'r wel klaar mee.

19. Kaatje1980

Oct 10, 2008
    87
    0
    0
    @zogelukkig, de sfeer hoeft niet venijnig te worden en ik zeg niet dat je mening triest is, ik vind het verklikken gewoon triest. Achterliggend aan mijn mening is eigenlijk hetzelfde als wat Dinky hierboven heeft geschreven over de kleine kroegen en hun omzet! Ik ben het helemaal met haar eens! Maar zogelukkig, je moet niet zo fel reageren, doe je voor die buurman met die poepende hond ook de politie bellen of aangifte? Je overtrekt heel haar antwoord, het is allemaal niet persoonlijk bedoeld!

20. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    De verstokte roker die blijkbaar in asociale tenten loopt staakt deze zinloze discussie

Share This Page